Afgelopen donderdag gespeeld tegen Bob, met de lijst van hierboven.
Zoals altijd tegen Bob een leuke pot .
Hij speelde een rare Nid lijst, die bleven stilstaan en schieten

met een hele zware blob van die zwevende psyker nids + zwevende psyker nids characters voor heel veel Smite casts (sorry, maar die namen ga ik echt niet onthouden

)
Bob doet wel alsof ie niet competitief wilt spelen, maar er zat wel een behoorlijke kaasgeur aan die unit, super-nasty
Ondanks dat deden mn Flesh Tearers het beter dan ik had verwacht van zo'n oude lijst. (niet gewonnen, natuurlijk

)
Ze spelen nog steeds zoals ik 40k wil spelen. Lekker rondcrossen met Rhino's en Razorbacks, en dan een flinke lading badasses uit de lucht laten vallen en knokken maar
Misschien niet altijd de winnende tactiek, maar je hebt veel lol en gaat in ieder geval glorieus ten onder
Veel leuker dan de footslogging shooty Primaris, ook al hebben die nog zulke mooie modellen.
Al wel een aantal dingen geleerd.
De Red Thirst regel had ik eigenlijk compleet overheen gelezen, maar die bleek toch wel erg handig
De Successor Chapters worden wel erg genaaid. Dat je de genaamde Characters niet mag hebben is wel te begrijpen, maar ook de Relics niet?
Je hebt alleen maar nadelen, je krijgt er niks voor terug (Flesh Tearers hebben dan nog hun eigen character, maar als je die niet speelt: pech

)
Voortaan zijn het dus (regel-technisch) Blood Angels met een ander kleurenschema, want ik wil gewoon de Angel's Wing relic kunnen gebruiken
Legerlijst heeft idd het bekende probleem van te weinig 'punch' tegen grote dingen als tanks en monsters.
Eerste stap is wat betere wapens voor de impact units. Toen dit leger gemaakt werd had de Death Company geen wapenopties (want ze werden random gegenereerd) nu hebben ze er enorm veel.
Voor de lijst zat ik te denken aan:
- Thunder Hammer voor de termie sergeant ipv Lighting Claws
- Lascannons ipv Plasma voor de Devastators
- Thunder Hammer en Power Fist voor de Death Company
- Inferno Pistol voor de Assault Marines (
ook gekeken naar de Eviscerator, indrukwekkend wapen maar wel erg veel punten voor 1 Attack 
)
- Dat betaal ik allemaal door de Scouts te droppen, die hebben momenteel geen functie buiten de 3e Troop Choice te zijn voor de Detachment, maar dat maakt dus niet uit voor het komende club toernooi.
Heb ik nog 3 punten over voor.....

- Stormbolter voor 1 van de Tactical Marine sergeants
Stormbolters zijn erg indrukwekkend deze editie met hun 4 schoten op korte afstand
Zelfs een Rhino met 2 van die dingen is nu een serieus stukje vuurkracht
De afgelopen 2 dagen dus lopen knutselen met de oude bitbox (ik had nog een ongebruikte doos plastic Death Company liggen) en zelfs een nieuwe set aangeschaft
https://www.games-workshop.com/en-NL/Blood-Angels-Tactical-Squad(veel te veel bling voor tactical marines naar mijn smaak, maar een prima basis voor wapenopties en Sergeant/Lieutenant bits

)
Betekent dat dit geschilderd zou moeten worden

Al die verschillende grijstinten laten duidelijk het verschil in leeftijd zien tussen de bits
Rode termie komt uit de Space Hulk doos
Nieuwe Marines op 32mm bases, dus die gaan toch opvallen tussen de oude modellen die nog op 25 staan
Met mijn schildertempo is dat zeker een uitdaging, maar als ik alleen maar de basiskleuren doe....