De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Squiggoth » 15 jan 2011 23:03

[quote="Benman"]Damn ..... lots of new faces. :disturbed: :whistle:

Ik kan ze ook allemaal niet meer uit elkaar houden ... iedereen die na 2005 bij de club is gekomen moet voortaan maar gewoon een naamplaatje dragen als ik er ben. :dunno: :P
Squiggoth

Berichtdoor Gerie » 16 jan 2011 20:05

Sja als je dat gezicht van jou één keer gezien hebt vergeet je het nooit meer...... :sick: .............. :laugh:
Gerie
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Squiggoth » 17 jan 2011 10:23

[quote="Gerie"]Sja als je dat gezicht van jou één keer gezien hebt vergeet je het nooit meer...... :sick: .............. :laugh:

:sproeiuh :opa: :ban:
Squiggoth

Berichtdoor Lex » 21 jan 2011 00:31

Whoa drukte!
Ik ga een poging doen om nu te doen wat Bob heel vaak voor ons allen doet en een samenvatting te geven van de clubavond. Ik ken echter veel gezichten en namen niet dus vergeef me als ik dingen niet weet of verkeerd zeg.

40k battles:

Bob met Nids Vs. Rick? met Tau
Ik ben ergens halverwege wezen buurten maar heb geen idee hoe het is afgelopen

Sander met zijn Death company lijst Vs. Dennis met black templars
Sander heeft hard z'n best gedaan, maar z'n death company heeft hun doel bereikt, wat voors Sander een verloren battle betekende. Dennis had een enge lijst bij zich en had een paar zeer mooi geschilderde modelletjes, wanneer zien we jou op een tournooi? :P
Apart momentje: twee terminators van Dennis die in de laatste beurt nog snake eyes gooien bij het nemen van twee 3+ invulnerable saves

Frank/vhati met Salamanders Vs. Rick/Shogun met zijn rijdende ork-fort
ver-/afloop: geen flauw idee

Lex met deathwing Vs. Chris/Inferno
Een vrij heftige overwinning voor de deathwing, chris heeft het maar opgegeven toen er nog maar 2 van zijn marines op tafel stonden.
Aparte momentje: Een dark angel librarian die bij zijn compleet willekeurige flamer strength 10 en ap 1 rolt en zo een squad sternguard om zeep helpt.

Er was in een verre hoek nog een 40k battle waar ik space marines heb zien staan, maar ik heb geen idee meer wie dat waren.

Fantasy

Irene/Niobe met Dark elves geloof ik, de tegenstander.. al sla je me dood.

De knutseltafel was ook goed bezet. Ik heb Joost aan Anima tactics modellen zien schilderen en Richard was bezig met z'n arabieren. Verder heb ik Gerie gespot en daar houd mijn geheugen een beetje op.

Dan als laatste een mededeling van huishoudelijke aard: er is een tweetal zwarte/donkergrijze skihandschoenen gevonden. Deze liggen nu in de clubkast boven op de bit box.
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Lex
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Gerie » 21 jan 2011 08:58

Yep! echt superdruk!
Zou toch geen slechte zaak zijn als mensen die nieuw zijn zich eens een keer zouden voorstellen........
Gerie

Berichtdoor Squiggoth » 21 jan 2011 10:33

Foto's, schoenmaat en bankrekeningnummer van alle nieuwe leden graag in dit topic:
viewtopic.php?f=13&t=18&start=0
:yes:
Squiggoth

Berichtdoor shogun » 21 jan 2011 10:50

[quote="Lex"]
Frank/vhati met Salamanders Vs. Rick/Shogun met zijn rijdende ork-fort
ver-/afloop: geen flauw idee

Erg leuke battle..

Frank kon met deepstrike dreadnought en outflanking shrike met assault marines behoorlijk door mijn battle weagons rammen. Ik was vergeten dat je met shrike + ander squad kan infiltraten en dus ook outflanken.

aan de andere kant van het veld moesten mij Nobbikers met boss er nog drie beurten over doen om die rottige landraider weg te krijgen en daarom had ik niet genoeg tijd om mijn andere flank te redden. Verder niet echt ontevreden over de battle los van het feit dat frank veel meer killpoints had gescoord. Das het nadeel van 3 groepjes gretchins met een toughness van 2.. ^_^ Ik had uiteindelijk nog een volledig squad Nob bikers over en in die zin is mijn plan gelukt, namelijk het hebben van een 2 dreigingen (Nobbikers met warboss en schietend fort) die erg sterk zijn en elkaar aanvullen. Als ik mijn fort in het midden had gezet had ik waarschijnlijk meer kunnen schieten en dan was het moeilijker geweest om door te breken.

Hoogtepunten:

Frank heeft nog twee losse thunderhammerstormshield terminators staan. Ik bedenkt me ineens dat gretchins ook kunnen schieten. ze hebben een Strenght 3 wapen en een betere Bskill dan gewone orks (3). Frank moet twee armorsaves maken en faalt ze allebei (snakeeyes). 40punten gretchins hebben met stenen gooien twee terminators neer gekregen. Het leuke is ook dat hetzelfde groepje uiteindelijk 3 beurten met shrike hebben zitten vechten en hem 2 wounds hebben gedaan voordat de laatste neer ging. Ik had shrike bijna met 40punten gretchins neer gekregen :thumbup:. De laatste beurt stond schrike nog met de runtherd (gretchin meester) te vechten en ik assault hem met mijn warboss. Frank moet nu kiezen want de warboss heeft nog maar 1 wound over maar wel een toughness van 6 OF hij pakt de rutherd voor een killpoint. Ik hoopte dat hij de warboss zou pakken zodat ik een killpoint kan redden maar hij doet het laatste waardoor ik wel met mijn warboss lekker 5 attacks met Strenght 10 powerclaw kan meppen. drie zijn er raak en ik gooi drie éénen voor de toughness!!!!! :disturbed:
In frank zijn laatste beurt ontneemt hij de laatste wound van de warboss en ik sta met twee extra killpoints achter... ppfffff.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Niobe » 21 jan 2011 11:38

Irene/ Niobe heeft met haar Dark Elves tegen Chris met zijn Lizardmen gespeeld. Een erg vermakelijke battle, waar ik mijn 2 helden (de death hag met cauldron die haar laatste wound tot het eind heeft gehouden, en mijn dread lord general die geen enkele combinatie van armour en ward save heeft gefaald) nog even wil bedanken, want veel meer stond er uiteindelijk niet meer op tafel (van mijn kant dan). :P

Ow en verder was er nog een Fantasy battle:
Theo/ Troll met zijn orks en gobbo's tegen Peter /Peter de Tweede zijn Beastmen. Ze hebben 2 potjes gespeeld, en volgens mij is het de beastmen niet zo goed vergaan.

Volgens mij was Martijn/Nas er ook nog aan de schildertafel, bezig met zijn hellpit abomination.
Legers die ik speel: Dark Elves (over 10.000 pts, about 80% painted), Dark Eldar (WIP), (Orcs & )Goblins (future WIP), Saga: Skraelings and Vikings
Niobe
Prozac of Khorne

Berichtdoor Peter de tweede » 21 jan 2011 14:08

Op de orc vs beastmen tafel verging het de beastmen inderdaad niet zo goed. Het eerste potje heb ik nog wel zijn general neergeslagen voordat mijn leger doodging, maar de tweede keer had ik aan het begin van mijn tweede beurt nog maar 1 eenheid over (van de 3) dus toen heb ik het maar opgegeven.

Ach ja, ze hebben hun best gedaan. Behalve dan de ungors, die renden weg bij het eerste excuus dat ze daarvoor kregen. Misschien komt het door de leadership 6 of zo :dunno:

Ondanks de overtuigende verliezen was het toch erg leuk, ik heb mijn beastmen een keertje kunnen gebruiken en afgemaakt worden is lang niet zo pijnlijk op 600 punten.
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede

Berichtdoor Bobske » 11 feb 2011 11:00

nou ik zal weer eens typen
Gisterenavond

Joost/The Woodcutter en ik kwamen nog even Laurens/Caladai Doomblade tegen buiten de Moenen. Hij is bezig met te verhuizen naar Zwanenveld dus we gaan hem vast vaker zien. Met grote waarschijnlijkheid 10 april 2011 bij Daemons & Damsels want hij wilde wel 40k judge zijn.

Battles
WH40K
Ik vs Lex
Nids vs Deathwing 1.000p Battle Missions:Wave Assault
Lex stelt op met 2 units termies in het midden op één van de 4 objectives en vooraan
Beurt 1: Wave 1 ;1 Carnifex stormt op de termies af verder gebeurt er niks
Beurt 2: Wave 2; 2 Zoanthropes, 3 warriors + prime, 16 termagants met spinefists, 10 hormagaunts 1 pyrovore 1 venomthrope
stormen van de zijkant richting beide termies squad, schieten doet niks. Lex deep stike 1 squad termies met librarian dies chietn op de warriors, incl 2 flamer templates (1 psychic power)=1 dode warrior Andere termies chargen mijn carnifex= dode fex en 2 dode termies
Beurt3: Wave 3 20 stealers, deze halen op 1 inche de canifex killers niet. zoanthropes schiten weer nisk. warriors, prime en termies chargen librarian squad. librarian en 2 termies sneuvele, tegen een hoop van mij, maar synaps dus het blijft staa.
beurt 4 : genestealers gaan naar objective, hormagaunts chargen de carnikillers, squad 3 van lex met belial charged de termagants
beurt 5 ik flame en charge met mijn pyrovore 2 restant termies. venomthrope charged het restje van de carnifex killers. genestealers claimen objective, lex kan de verleiding niet weerstaan en schiet op de stealers, daarmee vergeet hij te rennen naar het objective, kost hem dat de battle (1 "was genoeg geweet)
Nee,
Beurt 6 ik heb 2 zoanthropes in close combat met 1 thunder hammer marine op een objective, 18 stealers op 2 objectives, lex heeft 1 termie squad met belial op een objective en nog 1 losse lightning claw termie. Die laatste charged mijn stelaers, de 6" pile in trekt ze van het 2e objective 1"roll voor het winne van de combat (18 stealers tegn 1 termie, duh!) DRAW!

Goed gespeeld van Lex. Hij had wat pech met 2+saves maar ook geluk met psychic test op 3d6 (shadow in the warp) en mijn langezame run moves Al met al een leuk potje het ging van de ene naar de andere kant en tot het einde spannend.

Frank M/Vhati tegen Richard
Eldar vs Necrons. Geen idee hoe het liep.

WHFB
Chris vs Peter de Tweede
Wood Elves vs Dark Elves
ehm... iets met draken

Anima Tactics
Joost/TheWoodcutter vs Martin

Volgens mij hebben ze 2 potjes gespeeld en beide een keer gewonnen. Zie het Anima Tactics subject

De Schilder- en kletstafel
Gerie-Nurgel Mordheim Warband
Martijn/Squiggoth Mighty Mouse
Irene/Niobe Dark Elves
Frank P./Beastherder- Flames of War gok ik
André/The_Hunter Nurgle Space Marines
Joep, Ans en Joost Space Marines en Orks

Nieuwe mensen:
Pim,Riccardo, Bart, Teun en nog een paar

ook Ryan was er weer.

Lekker druk dus
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg