Animo spearhead toernooi

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Wie wil meedoen met een spearhead toernooi?

Nee (laat eventueel bericht achter waarom niet)
0
Geen stemmen
Ja, maar ik heb geen leger
0
Geen stemmen
Ja, en ik heb een leger
0
Geen stemmen
Ja, en ik heb een leger en een regelset (speelbord+kaarten)
4
57%
Extra: ik wil ook graag een introducé uitnodigen
1
14%
Extra: ik wil wel een leger uitlenen aan iemand anders
2
29%
 
Totaal aantal stemmen : 7

Animo spearhead toernooi

Berichtdoor luuk » 16 apr 2025 08:42

Hoi,

Op 10 augustus organiseren wij een Spearhead toernooitje bij Moenen en Mariken. Tot nu toe hebben de volgende mensen een plekje gereserveerd:
-Age
-Mees
-Lex
-Tom (+neef?)
-Huub
-Rubén
-Kevin
-Tim
-Mitch
-Ruud
-Ruben B.
-ikzelf als reserve (bij oneven aantal) en/of judge.

Wat is spearhead?
Spearhead is de naam van de factiestarterboxen voor Age of Sigmar.
In een starterbox zit een klein leger, waarmee je "spearhead" kan spelen.
Dit is een "makkelijke" variant van Age of Sigmar op een kleine tafel (30”x22").
Je moet objectives proberen te veroveren en elke beurt opdrachtkaarten vervullen om punten te scoren.
Elk spel duurt ongeveer 60 (ervaren spelers) tot 90 minuten (beginners).

Wat zijn de regels van het toernooi?
Het zal niet ultra competitief zijn, met drie rondes van 1,5 uur en maximaal 14 spelers.
Het zal georganiseerd worden bij Moenen en Mariken op 10 augustus.
In eerste instantie zijn clubleden uitgenodigd, maar voel je vrij om ook andere mensen uit te nodigen!
De eerste ronde zullen ervaren spelers tegen beginnende spelers geloot worden, zodat de ervaren spelers de beginnende spelers kunnen begeleiden.
Daarna worden de winnaars van elke ronde tegen elkaar geloot (en de verliezers tegen de verliezers).

Hebben we wel genoeg speelborden, terrein en kaarten?
We hebben voor elke twee spelers één set nodig. Als we gezamenlijk niet genoeg hebben kan ik wellicht via via wat lenen.

Ik heb wel interesse, maar geen leger. Kan ik toch meedoen?
Ik heb zelf 3 factiestarterboxen, die mogen mensen eventueel wel lenen.
Als er andere mensen zijn die hun leger uit willen lenen, hoor ik het graag.
Het is natuurlijk wel fijn als mensen tenminste 1x de regels hebben doorgelezen.
Je kan mij appen om de regels te ontvangen.

Groet,
Luuk
Laatst bijgewerkt door luuk op 20 jun 2025 20:22, in het totaal 6 keer bewerkt
Legers die ik speel: Age of Sigmar: Gloomspite gitz, Seraphon, Daughters of Khaine. ASOIAF: Starks. Old World: Orcs&Goblins, Dark elves
luuk
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 12 jul 2018 11:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Animo spearhead toernooi

Berichtdoor LexieH » 16 apr 2025 09:16

Hi Luuk,

Ik wil wel het één en ander uitlenen.
Spearhead en of één van m’n legers:
Slaanesh, Slaves to darkness, Ossiarch Bonereapers.
Legers die ik speel: Chaos
LexieH
Von Carstein in pettycoat
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 19 apr 2023 17:36

Re: Animo spearhead toernooi

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2025 12:01

Hebben we wel genoeg speelborden, terrein en kaarten?
Goede vraag, dat wil ik met deze poll ook inventariseren.
We hebben voor elke twee spelers één set nodig. Als we niet genoeg hebben kan ik wellicht via via wat lenen.

Ik geef toe dat mijn kennis van AoS bijzonder gelimiteerd is, maar toch een vraag.

Heb je per se die specifieke Spearhead borden en terrein nodig, of zou je het ook kunnen spelen op een generieke tafel waar je de juiste maat op hebt afgebakent?
Dat zou het waarschijnlijk een stuk makkelijker te organiseren maken.

Kaarten is wat lastiger, maar wat setjes zelf printen is dan wellicht ook mogelijk.
(gewoon op papier en dan in sleeves werkt prima)


De inhoud van de AoS starter vormt de basis van mijn Skaven leger voor Old World, dus dan heb ik ook de Spearhead (toch?) als niemand het erg vind dat ze op de verkeerde bases staan.
Maar ik betwijfel of ik de tijd er in wil steken om AoS te leren :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Animo spearhead toernooi

Berichtdoor luuk » 16 apr 2025 12:30

@beastherder:
Op de speelborden zijn objectives afgedrukt met verschillende iconen, die gerelateerd zijn aan de kaarten (bvb: controleer objective met de drakenicon). Vandaar dat het wel handig is om de borden te hebben. Het terrein maakt niet veel uit, zolang je voor elke speler een klein en middelgroot stuk terrein hebt.

Voor Skaven zijn er momenteel zelfs twee spearheads in omloop:
- gnawfeast clawpack (Skaventide doos)
- Warpspark Clawpack (spearhead doos)
Legers die ik speel: Age of Sigmar: Gloomspite gitz, Seraphon, Daughters of Khaine. ASOIAF: Starks. Old World: Orcs&Goblins, Dark elves
luuk
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 12 jul 2018 11:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Animo spearhead toernooi

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2025 13:13

Op de speelborden zijn objectives afgedrukt met verschillende iconen, die gerelateerd zijn aan de kaarten (bvb: controleer objective met de drakenicon).
Ah, oké. Weer wat geleerd :D

Dat maakt het wel wat lastiger idd.

Ik had die spullen van de grote AoS starterset met het idee er misschien een keer iets mee te doen, maar toen ik na 2 maanden nog steeds het boek nog niet eens had opengemaakt heb ik het toch maar verkocht. :unsure:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Animo spearhead toernooi

Berichtdoor luuk » 07 mei 2025 20:35

Zie eerste bericht voor een update.
Legers die ik speel: Age of Sigmar: Gloomspite gitz, Seraphon, Daughters of Khaine. ASOIAF: Starks. Old World: Orcs&Goblins, Dark elves
luuk
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 57
Geregistreerd op: 12 jul 2018 11:10
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Mass Battles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten