Eerste emotionele reactie:
Eewwww! Nee!
Gedver!
Zo, nu we dat kwijt zijn zal ik het nog s wat beter bekijken
Allereerst een overduidelijke bevestiging van de ronde bases en kleinere units.
Niks 9e editie, dit is een compleet nieuw spel
Dat wekt mijn interesse op zich wel. Als het spel leuk speelt en het geeft je de optie om met relatief weinig modellen in te stappen, wil ik dat best eens proberen
Betekent ook dat het traditionele Warhammer (voorlopig?) dus helemaal dood is
Er zijn nog steeds geruchten dat er later ook regels komen voor de 'ouderwetse' combat met grote blokken, maar daar vermoed ik een heel groot 'wishlisting' gehalte
De jongens van Kings of War staan ondertussen alle mensen die gewoon hun grote blokken willen spelen met open armen op te wachten
Dan toch maar terug naar de modellen
De technische kwaliteit van de sculpts en casts staat weer buiten discussie, die is gewoon weer fantastisch goed
Op dat gebied is GW nog steeds de beste
De Chaos dudes zien er uit als de Chaos die we al jaren kennen, en dat is prima
Jammer dat de characters heel duidelijk Khorne-specifiek zijn, dat is niet mijn persoonlijke voorkeur
De bijlen zijn ook wel heel erg super-sized. Ik weet dat het Fantasy is, maar dat had wel wat minder gemogen
Dan de Empire(?), Sigmarites, Sigmarines, hoe ze ook mogen heten....
Ik weet echt nog niet wat ik daar nou van moet denken
Het is zo'n andere stijl dan we gewend zijn in Fantasy. Het doet idd wel erg 40k-ig aan.
Het doet me ook denken aan Warmahordes, een spel waar ik noot iets mee gedaan heb juist omdat de stijl van de modellen me niet aansprak.
Het gouden kleurenschema doet ze ook zeker geen dienst, in die snelle Photoshop in grijs zien ze er al meteen een heel stuk beter uit.
(oh, en moeten ze nou echt
allemaal een Sigmar-hamer vast hebben?

een paar wapen-swaps zullen ook wonderen doen)
Voorlopig vind ik het helemaal niks, maar ik sta open voor de mogelijkheid dat ik bij draai als ik ze 'in the flesh' zie, en misschien met een paar andere kleurenschema's
Geen idee waar deze jongens fluff-technisch nou vandaan zou moeten komen, daar zal nog een heel verhaal aan vast zitten
En wat is de relatie tussen deze jongens en de 'traditionele' Empire?
Als het goed is zouden alle oude modellen nog bruikbaar zijn dadelijk.
Oude Empire is de Imperial Guard en dit zijn de Space Marines?
Als dit allemaal in de starterset zit (en daar lijkt het toch wel op) is dit wel weer een vreselijk goed gevulde doos, zoals alle traditionele GW startsets
Als die terreinstukken, die je op de achtergrond ziet, er ook bij zitten is het helemaal een superset
Benieuwd wat ie gaat kosten