AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor Skevan » 27 jun 2015 08:30

Als ze me verteld hadden dat dit een nieuw 40k leger zou zijn zou ik het ook gelooft hebben. Ze zien er een beetje uit als space marines. Had inderdaad ook gehoopt op wat darker en grittier. Even kijken irl hoe ze eruit zien.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Onnozel » 27 jun 2015 09:30

Omdat 40k beter verkoopt lijkt nu ook fantasy op 40k :snif:
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

Berichtdoor Anatastarte » 27 jun 2015 11:09

Tja,.. leuke modellen zeker niet verkeerd. Ik wil weten hoe het speelt en hoe de 'oude' legers hier in passen. Ik heb teveel dwarfs die weigeren dood te gaan....Age of Smigrmasschshc
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Benman » 27 jun 2015 11:45

Ben ook benieuwd hoe Lizardmen en Bretonnia erin passen. Want dan krijg ik het spul misschien nog verkocht. :unsure:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Anatastarte » 27 jun 2015 11:53

Inderdaad. Ik ben heel erg benieuwd naar de bases en hoe het speelt. Ik heb ook veel bretonnia maar moet zeggen dat ronde bases op cavalary wel echt heel stoer staat. Twijfel twijfel en onzekerheid.
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Terentius » 27 jun 2015 13:26

[quote="Chris"]Ik denk dat als ze wat meer dark en gritty, wat ik me toch voor zou stellen nou een dergelijke apocalypse, er "beter" uit zien.

[quote="Skevan"]Had inderdaad ook gehoopt op wat darker en grittier.

Meer zoiets?

Afbeelding

Plus met wat extra modelleer werk kun je ze denk ik wel voldoende gehavend uit laten zien.

Fix je echter niet die rare snuiters met die overdreven vleugels en dude op reuze panter mee :td: Die verpesten het voor mij.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 27 jun 2015 14:18

Dat is al een stuk beter ja. Anders zijn het net die Blood Angels elite company.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Gotrek » 27 jun 2015 15:09

Ja idd 40k maar dan in fantasy is wat er bij mij het eerst bovenkomt, daarna denk ik meteen aan lekker bij de 8e editie blijven of kings of war.
Ik begrijp dan weer niet hoe geld van 40k mensen naar fantasy verschuiven meer winst oplevert :nono: .
Modellen vind ik tot nu toe niks, maar dat zegt niet veel over het spel natuurlijk, dat kan nog alle kanten op gaan. Hopen dus dat er toch ooit nog een echte 9e editie komt.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor kaleith » 27 jun 2015 15:48

Nu je het zegt, die dingen zou je prima als thunder hammer+storm shield terminators kunnen gebruiken.

Maarja, vooral gaat het hem afhangen van de ruleset toch.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 27 jun 2015 20:10

Eerste emotionele reactie:

Eewwww! Nee! :disturbed:
Gedver! :sick:

Zo, nu we dat kwijt zijn zal ik het nog s wat beter bekijken ^_^

Allereerst een overduidelijke bevestiging van de ronde bases en kleinere units.
Niks 9e editie, dit is een compleet nieuw spel :yes:
Dat wekt mijn interesse op zich wel. Als het spel leuk speelt en het geeft je de optie om met relatief weinig modellen in te stappen, wil ik dat best eens proberen

Betekent ook dat het traditionele Warhammer (voorlopig?) dus helemaal dood is :snif:
Er zijn nog steeds geruchten dat er later ook regels komen voor de 'ouderwetse' combat met grote blokken, maar daar vermoed ik een heel groot 'wishlisting' gehalte :dunno:

De jongens van Kings of War staan ondertussen alle mensen die gewoon hun grote blokken willen spelen met open armen op te wachten :wink:

Dan toch maar terug naar de modellen :unsure:

De technische kwaliteit van de sculpts en casts staat weer buiten discussie, die is gewoon weer fantastisch goed
Op dat gebied is GW nog steeds de beste

De Chaos dudes zien er uit als de Chaos die we al jaren kennen, en dat is prima :yes:
Jammer dat de characters heel duidelijk Khorne-specifiek zijn, dat is niet mijn persoonlijke voorkeur
De bijlen zijn ook wel heel erg super-sized. Ik weet dat het Fantasy is, maar dat had wel wat minder gemogen

Dan de Empire(?), Sigmarites, Sigmarines, hoe ze ook mogen heten....
Ik weet echt nog niet wat ik daar nou van moet denken :dunno:
Het is zo'n andere stijl dan we gewend zijn in Fantasy. Het doet idd wel erg 40k-ig aan.
Het doet me ook denken aan Warmahordes, een spel waar ik noot iets mee gedaan heb juist omdat de stijl van de modellen me niet aansprak.
Het gouden kleurenschema doet ze ook zeker geen dienst, in die snelle Photoshop in grijs zien ze er al meteen een heel stuk beter uit.
(oh, en moeten ze nou echt allemaal een Sigmar-hamer vast hebben? :dry: een paar wapen-swaps zullen ook wonderen doen)
Voorlopig vind ik het helemaal niks, maar ik sta open voor de mogelijkheid dat ik bij draai als ik ze 'in the flesh' zie, en misschien met een paar andere kleurenschema's

Geen idee waar deze jongens fluff-technisch nou vandaan zou moeten komen, daar zal nog een heel verhaal aan vast zitten
En wat is de relatie tussen deze jongens en de 'traditionele' Empire?
Als het goed is zouden alle oude modellen nog bruikbaar zijn dadelijk.
Oude Empire is de Imperial Guard en dit zijn de Space Marines?

Als dit allemaal in de starterset zit (en daar lijkt het toch wel op) is dit wel weer een vreselijk goed gevulde doos, zoals alle traditionele GW startsets
Als die terreinstukken, die je op de achtergrond ziet, er ook bij zitten is het helemaal een superset
Benieuwd wat ie gaat kosten
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles