Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 20 jun 2020 17:08

Ja, heb over die Agressors nog eens nagekeken en klopt helemaal wat je zegt. Daarmee is 6 zeker beter dan 3 al is het maar dat de squad niet zo snel van tafel wordt geschoten.

HUmm, die combo wist ik nog niet met thunderfire cannon's. Zal eens zoeken naar de Strategem.

Many thanks! :thumbup:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Beastherder » 20 jun 2020 19:21

Ja maar....

Een Thunderfire Cannon is zo lelijk! :harhar:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor kingjayko » 20 jun 2020 20:15

Ja maar....

Een Thunderfire Cannon is zo lelijk! :harhar:


Lelijk, helemaal niet! :grijns: Ik vond het altijd jammer dat je die bij Dark Angels nooit kon spelen. :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 20 jun 2020 20:48

Nee, vind hem ook niet lelijk. Nooit in het echt gezien natuurlijk, maar op de plaatjes kan ik er absoluut mee leven. Niet mijn meest favoriete model van Space Marines, maar durf hem echt wel op te stellen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor shogun » 21 jun 2020 07:12

Ik zou bijna altijd een ' master of the forge' warlord pakken (master the machine warlord trait) Alle vehicles een +1 Bskill geven binnen 6 inch is erg goed, vooral als je Repulsors hebt. In combinatie met reroll 1 to hit (Captain) mis je bijna nooit. Ook als de invictor warsuits defensief moeten spelen dan kunnen ze meegenieten van deze bubble.

Door de toename van Vehicles en MC's heb je waarschijnlijk in de 9de editie meer anti-tank nodig. Ook omdat je dan geen troops nodig hebt om Command points te krijgen, kan het zijn dat je veel minder infantry gaat zien. Misschien wachten met het aanschaffen van aggressors. Je repulsors en invitor warsuits geven al aardig wat anti infantry namelijk.

Schaf eerst aan wat je zeker wil gebruiken in je armylist en wacht voor de rest af wat er gaat gebeuren in deze editie. -_-
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 21 jun 2020 14:09

Klinkt logisch inderdaad. Mooie aan infiltrators en captain en luitanant in phobos armour is dat die bubble het hele bord beslaat.

True, denk zeker meer tanks vanaf 9th, ook ivm dat je shooting niet meer geblokt raakt in close combat, maar even afwachten wat je al zegt.

Heb me om eerlijk te zijn nog onvoldoende verdiept in chapter tactics, warlord traits en strategems. Ga ze nog eens lezen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor shogun » 21 jun 2020 15:50

[quote="Roland"]Klinkt logisch inderdaad. Mooie aan infiltrators en captain en luitanant in phobos armour is dat die bubble het hele bord beslaat.[/quote]

Welke bubble? Captain reroll 1 en zo is binnen 6 inch, namelijk...

[quote="Roland"]Heb me om eerlijk te zijn nog onvoldoende verdiept in chapter tactics, warlord traits en strategems. Ga ze nog eens lezen.[/quote]

Daar draait het wel erg om en de juiste combinaties kunnen je leger maken..


Welke regelboeken heb je? Mocht je iets nodig hebben dan stuur maar een PM.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Bobske » 21 jun 2020 17:04

Whoehahaha. nice toch! Vet dat je uberhaupt hebt meegedaan. En daarnaast, 2x verliezen? Wie kan dat nou zeggen!
Welke army list heb je toen meegebracht?




Logan Grimnar's Great Company was de lijst :wub:
Space Wolf Terminators.
2017 met nog Bjorn the Fell handed, contempto en redemptor dread
2018 all terminators

Luister naar Shogun voor de competitieve Toernooi lijsten, hij doet het al jaren.

Maar vergeet niet die staan haaks op Rule of Cool, neem wat je leuk vind.
Oh en misschien heb ik nog een squad Intercessors ter overname, moet ik met 9th even mijn SW nakijken. :yes: :huh:

Lekker Bezig iig :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor shogun » 21 jun 2020 17:40

[quote="Bobske"] Maar vergeet niet die staan haaks op Rule of Cool, neem wat je leuk vind. [/quote]

Nee hoor, Je moet kijken wat heel goed is en dit cool maken! :grijns: Ultieme win-win! :holy:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hulp bij mijn eerste army list Space Marines

Berichtdoor Roland » 21 jun 2020 19:39

Klinkt logisch inderdaad. Mooie aan infiltrators en captain en luitanant in phobos armour is dat die bubble het hele bord beslaat.


Welke bubble? Captain reroll 1 en zo is binnen 6 inch, namelijk...

Heb me om eerlijk te zijn nog onvoldoende verdiept in chapter tactics, warlord traits en strategems. Ga ze nog eens lezen.


Daar draait het wel erg om en de juiste combinaties kunnen je leger maken..


Welke regelboeken heb je? Mocht je iets nodig hebben dan stuur maar een PM.


Ik doel op de "Infiltrator Comms Array: 10Whilst this unit contains a model with an Infiltrator comms array, if there are any friendly <CHAPTER> PHOBOS CAPTAIN or <CHAPTER> PHOBOS LIEUTENANT models on the battlefield, this unit is always treated as being within range of those models’ Rites of Battle and Tactical Precision abilities."

Infiltrators met Comms Array krijgen die Rites of Battle and Tactical Precision Abilities buffs. Dat was toch ook die reroll 1?

Ja, true, we een beetje in verdiept hoor, maar vind het nog lastig om ze allemaal te plaatsen (en onthouden). Kost gewoon wat meer tijd.


Whoehahaha. nice toch! Vet dat je uberhaupt hebt meegedaan. En daarnaast, 2x verliezen? Wie kan dat nou zeggen!
Welke army list heb je toen meegebracht?


Logan Grimnar's Great Company was de lijst :wub:
Space Wolf Terminators.
2017 met nog Bjorn the Fell handed, contempto en redemptor dread
2018 all terminators


Good old Logan. Mijn oude 40k leger waren ook Space Wolves. Op een of andere manier verloor ik haast altijd van mijn maatje met zijn Dark Angels... kan me alleen niet meer herinneren (buiten dobbel geluk) waarom. Weet wel dat ik het ondanks vele verliezen, het spelen nog steeds net zo leuk vond. Had bij mijn ouders thuis het geluk dat ik we het ook gewoon konden laten staan 'for another day'.

Luister naar Shogun voor de competitieve Toernooi lijsten, hij doet het al jaren.

Maar vergeet niet die staan haaks op Rule of Cool, neem wat je leuk vind.


Zoveel was me al wel duidelijk. Shogun knows his stuff als ik het zo allemaal lees :tu:
En ja hoor, Rule of Cool boven Competitive. Maar wil niet zeggen dat cool and good niet samen kunnen gaan.

Oh en misschien heb ik nog een squad Intercessors ter overname, moet ik met 9th even mijn SW nakijken. :yes: :huh:


Ohh nice, Juli is 9th dus daar kan ik met Intercessors zeker wel op wachten. Zijn ze ook bruin? :grijns: Zit te twijfelen aangezien ik voor lichtere kleuren ga of ik een blauwe primer ga zoeken of voor grijs ga. En dan die modellen toch nog 'n laagje geef, zo ga schilderen of toch de primer probeer te verwijderen...

Lekker Bezig iig :thumbup:


Thanks man ^_^
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten