40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 31 jul 2018 16:27

@beastherder,

Je kunt je sisters toch gewoon meenemen in een aparte detachment?
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Furios666 » 31 jul 2018 16:53

Er is zelfs nog over nagedacht:

Index: Imperium 2 Pages 110 and 111 – Prosecutors, Vigilators, Witchseekers and Null-Maiden Rhino, Abilities
Add the following ability: ‘Null Maidens: So long as your Warlord is from the Imperium, you can include this unit in a Vanguard Detachment even if that Detachment contains no HQ units. However, if you do so, that Detachment’s Command Benefits are changed to ‘None’.’


Geldt ook voor Assassins en Legion of the Damned. De sisters zouden ook met een HQ van de imperial guard kunnen: Primaris Psyker (niet te verwarren met een space marine). Ze delen namelijk dezelfde keyword: Astra Telepatica.

Maarja, dan moeten ze wel in een Vanguard en dan moet je wel minimaal 3 units meenemen. En dat geldt dus ook voor de assassins. Vrij omslachtig allemaal... :dry:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor shogun » 31 jul 2018 17:37

[quote="Caladai Doomblade"] Wie had gedacht dat het spammen van T8 robots met 24 wounds en geen zwaktes misschien niet zo'n goed idee zou zijn...[/quote]

Knights hebben wel zwaktes maar het is moeilijk om daar effectief gebruik van te maken binnen een all round toernooilijst. Knights kunnen niet over modellen heen lopen tijdens de normale movement (wel fall back over infantry).
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Max » 27 aug 2018 12:55

Mag je eigenlijk de 30k model van roboute guilliman (dus van forge world) gebruiken in gewone 40k potjes?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Ultramarines, ynnari, aeldari. Warhammer killteam: harlequins, drukhari
Max
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 236
Geregistreerd op: 01 jul 2018 14:31

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Bobske » 27 aug 2018 13:38

Mag je eigenlijk de 30k model van roboute guilliman (dus van forge world) gebruiken in gewone 40k potjes?


uiteraard, met de 40k regels

en met de 30k regels? als je tegenstander het goed vind.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 27 aug 2018 14:34

30k regels zijn allemaal gebaseerd op 7th edition. Dus dat werkt waarschijnlijk niet meer.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 24 sep 2018 19:00

[quote="shogun"][quote="Caladai Doomblade"] Wie had gedacht dat het spammen van T8 robots met 24 wounds en geen zwaktes misschien niet zo'n goed idee zou zijn...[/quote]

Knights hebben wel zwaktes maar het is moeilijk om daar effectief gebruik van te maken binnen een all round toernooilijst. Knights kunnen niet over modellen heen lopen tijdens de normale movement (wel fall back over infantry).[/quote]

Klopt helemaal, bovendien als je maar genoeg focust gaan ze uiteindelijk toch hard neer. Wat knights vooral hebben is die 'fear factor'. Veel mensen denken bij voorbaat dat ze er niet van kunnen winnen, maar wanneer je een knight neerkrijgt is dat wel meteen rond 1/4e van je leger.

Bijzonder effectief zijn bijvoorbeeld smite spam (vooral thousand sons lijkt hier erg goed in). Mortal wounds geven geen donder om T8 en hoge saves. Anders effectief is S5 of S6 spam (vooral als je goede rerolls kun krijgen op to wound, lees Eldar + Doom) Boeiend dat een knight dan een 3+ save heeft, uiteindelijk faal je er toch wel genoeg.

Lijsten die hard vasthouden aan anti armor door een paar hoge strength schoten met een hoge AP komen bedrogen uit. Die invul save (al helemaal door de stratagem en warlord trait) doen dan te goed hun werk. Uitzonder is de psychic power van chaos space marines om diezelfde invul saves te negeren.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor shogun » 24 sep 2018 19:41

[quote="Johan"]Lijsten die hard vasthouden aan anti armor door een paar hoge strength schoten met een hoge AP komen bedrogen uit. Die invul save (al helemaal door de stratagem en warlord trait) doen dan te goed hun werk. Uitzonder is de psychic power van chaos space marines om diezelfde invul saves te negeren.[/quote]

Dat klopt, en er zijn zeker manieren om knights te dissen maar je moet er in je legerlijst specifiek rekening mee houden. ik had tijdens mijn laatste toernooi een goede anti-knight lijst maar moest het eerste potje tegen een astra militarum leger en kwam niet verder dan een afgeraffelde beurt 4. De knight lijsten die een beetje geluk hebben met de juiste tegenstanders en ook nog de eerste beurt krijgen hebben weinig nadelen, en kunnen ook een tegenstander makkelijker overrompelen en voor een massacre gaan.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 sep 2018 09:52

Johan, wat jij noemt zijn allemaal dingen die heel leger specifiek zijn (smite spam of heel veel S5/6 met re-rolls), of dat je een specifiek leger tegen knights moet maken. De 'zwaktes' die je noemt zijn zo specifiek dat je niet van zwaktes kunt spreken. Een zwakte in 40K is voor mij iets waar een unit/model niet goed in is of zwak tegen is. Mortal wounds is niet iets waar je makkelijk 28 wounds mee doet (zeker niet als Dark Angel speler).

Een knight is zeer goed in shooting, is snel, heeft een hoge toughness, heeft een goede save, heeft een invulnerable save, is redelijk in melee maar kan daar uit lopen en gewoon schieten. Ik kan geen zwakte benoemen die NIET voor vrijwel alle units in het spel geldt.

Als ik voor 600 punten 3 predators inzet dan heb ik ook goede firepower, minder toughness, iets meer wounds, geen invulnerable saves maar belangrijker: ze zijn ZWAK tegen melee. Dat is wat ik een zwakte noem.

Dat is precies waarom iets 'overpowered' is. Niet omdat het altijd wint, maar omdat je geen normaal leger meer kunt maken. Zoals shogun zegt, je moet er specifiek rekening mee houden. Doe je dat niet, verlies je van een knight. Doe je dat wel, verlies je van de rest? Rock-paper-scissor. Niet mijn ding.

En waarom zouden lascannons niet werken? Ze zouden JUIST moeten werken tegen knights. Daar zijn die dingen voor. Tragisch dat anti-tank wapens niet afdoende zijn tegen een grote robot. Even rekenen: ik heb ongeveer 1 lascannon schot nodig om 1 wound te doen op een knight. Dus 28 lascannon schoten om een knight neer te krijgen. Dat is best veel om rekening mee te houden in je legerlijst. Knight shenannigans niet meegerekend, zoals -1 to hit, extra invul save, etc.


Daarnaast zie ik de afgelopen 8 weken al Knights als meest gespeelde en meest winnende toernooilijst langs komen. Alleen afgelopen week was er een Dark Eldar lijst.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 25 sep 2018 10:13

Knights zijn bijzonder sterk in combat en in shooting. Ze hebben niks qua psychic powers en kunnen geen deny the witch.
Waar ze echt slecht in zijn is simpelweg het claimen van objectives. Want het is nog steeds maar 1 model.

Ik denk dat close combat de beste manier is om knights kapot te maken, aangezien ze daar gren invul tegen hebben. Daardoor worden thunderhammers, chainfists en meltapistols eng.

Maar goed, als je als knight tegen drie killshot predators staat ga je ook hard liggen.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten