door Caladai Doomblade » 25 sep 2018 09:52
Johan, wat jij noemt zijn allemaal dingen die heel leger specifiek zijn (smite spam of heel veel S5/6 met re-rolls), of dat je een specifiek leger tegen knights moet maken. De 'zwaktes' die je noemt zijn zo specifiek dat je niet van zwaktes kunt spreken. Een zwakte in 40K is voor mij iets waar een unit/model niet goed in is of zwak tegen is. Mortal wounds is niet iets waar je makkelijk 28 wounds mee doet (zeker niet als Dark Angel speler).
Een knight is zeer goed in shooting, is snel, heeft een hoge toughness, heeft een goede save, heeft een invulnerable save, is redelijk in melee maar kan daar uit lopen en gewoon schieten. Ik kan geen zwakte benoemen die NIET voor vrijwel alle units in het spel geldt.
Als ik voor 600 punten 3 predators inzet dan heb ik ook goede firepower, minder toughness, iets meer wounds, geen invulnerable saves maar belangrijker: ze zijn ZWAK tegen melee. Dat is wat ik een zwakte noem.
Dat is precies waarom iets 'overpowered' is. Niet omdat het altijd wint, maar omdat je geen normaal leger meer kunt maken. Zoals shogun zegt, je moet er specifiek rekening mee houden. Doe je dat niet, verlies je van een knight. Doe je dat wel, verlies je van de rest? Rock-paper-scissor. Niet mijn ding.
En waarom zouden lascannons niet werken? Ze zouden JUIST moeten werken tegen knights. Daar zijn die dingen voor. Tragisch dat anti-tank wapens niet afdoende zijn tegen een grote robot. Even rekenen: ik heb ongeveer 1 lascannon schot nodig om 1 wound te doen op een knight. Dus 28 lascannon schoten om een knight neer te krijgen. Dat is best veel om rekening mee te houden in je legerlijst. Knight shenannigans niet meegerekend, zoals -1 to hit, extra invul save, etc.
Daarnaast zie ik de afgelopen 8 weken al Knights als meest gespeelde en meest winnende toernooilijst langs komen. Alleen afgelopen week was er een Dark Eldar lijst.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks