40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Berichtdoor Furios666 » 06 mei 2009 10:27

[quote="Caladai Doomblade"]Nou is een inquisitor lord volgens mij maar 40 punten kaal (WH in ieder geval), dus het valt nog wel mee, maar kaal zijn het wel 40 nutteloze punten, en als je hem genoeg upgrades geeft heb je kans dat hij beter wordt dan de assassin zelf...

Je kunt een WH inquisitor (elite) en een DH assassin (elite) pakken. In theorie mag het, maar ik weet niet of je je tegenstander met dat soort geintjes blij maakt.

Wat ik zou doen is gewoon aan je tegenstander vragen of je een losse assassin als elite mag inzetten (dus zonder inquisitor). Ik zou het in ieder geval wel toestaan.


Ja precies, dat was ik effe vergeten, bij vriendelijke potjes gewoon vragen of het mag zonder =I=.

Want om tijdens een toernooitje regel-liefdebedrijven te voorkomen is een DH Assassin natuurlijk niet te verantwoorden met een WH -=I=-, dan heb je ook een DH -=I=- nodig :jerk:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Berichtdoor Mictian » 06 mei 2009 11:43

Ok duidelijk, bedankt :)
Nou kom ik er net achter dat mijn broer zijn vindicare assassin verkocht heeft, en alleen nog een Eversor heeft.. Deze vind ik veel minder tof, dus geen assassin :P vooral niet als het ook zulk gedoe is :P

Nou heb ik nog een vraagje!
Ik heb nog redelijk veel oude terminators, deze waren kleiner dan de nieuwe en hadden ook gewone infantry bases. Om deze te gebruiken moet ik wel hun bases vervangen zeker? :(
Mictian
 

Berichtdoor Lex » 06 mei 2009 12:17

Volgens mij maakt dat helemaal niks uit, ik heb nog nergens in het regelboek of in m'n codex zien staan wat voor bases bij welke poppetjes horen. Maar ik denk dat dit ook zo'n geval is van: vraag het even aan je tegenstander, en als ie er geen problemen mee heeft is het sowieso oke.
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Dark Angels Warmachine: Protectorate of Menoth, Cygnar
Avatar gebruiker
Lex
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 124
Geregistreerd op: 17 feb 2009 19:59
Woonplaats: Nieumehgen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 mei 2009 08:27

Voor oude terminators op nieuwe bases, zie mijn deathwing army hieronder. Allemaal oude modellen (op de librarian na), vorig jaar gemaakt. Ik heb wel bij alle modellen greenstuff gebruikt om de armen iets verder van het lichaam te buigen zodat ze er wat dynamischer uitzien, maar dat is heel makkelijk te doen.

Squad Michael
Afbeelding
Squad Amatiel
Afbeelding
Squad Rafael
Afbeelding
Het geschilderde deel:
Afbeelding
Het hele leger:
Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Mictian » 07 mei 2009 10:35

Hey, Mooi leger :P
Maar betekent dat "Ja, je moet nieuwe bases er onder proppen"? :P
Oh en wat voor leger is dat, termies als troops? o.o :P
Mictian
 

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 mei 2009 10:59

Oh, eh, ja. Eigenlijk moet je hun bases vervangen. Als je oude plastic termies hebt dan kun je ze gewoon op de nieuw base plakken (nadat je dat dwarslatje onder hun voeten hebt afgeknipt). Ik had voornamelijk metalen, en ik heb onder elke voet een stuk metaal laten zitten en 2 gaatjes in elke base geboord. Dan staan ze een stuk steviger en blijven ze beter zitten.

Terminators als troops? Dark Angels! Als je het character Belial inzet mag je Deathwing terminator squads als troops nemen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Mictian » 07 mei 2009 11:23

Ik heb volgens mij wel vooral plastics :)
Nou dat word nieuwe bases kopen dan, zou zonde zijn om al mijn termies niet meer te gebruiken!

Termies als troops, hmm
Nee foei Mictian, Black Templars!
Mictian
 

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 mei 2009 11:31

Ik denk trouwens dat de meeste spelers op de club het misschien wel een beetje gezien hebben met tegen 20 terminators spelen. Maar dat is maar een gokje. (mocht dat niet zo zijn, zeg het, dan neem ik ze weer eens mee!)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Bobske » 07 mei 2009 12:51

Zeg!
Ik wil wel eens tegen je termies Lau,
Na de campaign, of misschien in ik zie wel
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Berichtdoor vhati » 07 mei 2009 13:59

jup ik heb er ook geen problemen mee, nog nooit zo'n makkelijk potje gehad :P (iig tegen jou dan, maar je mag wel een rematch hoor :D)
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten