Om maar wat toe te voegen qua score-berekening....

Zelf zou ik neigen naar het volgende, iets simpelere model:
Je krijgt 0 punten voor een verlies, 1 voor een gelijkspel en 2 voor een winst.
De score voor je totale resultaat is:
WIN_SCORE = PUNTEN / #SPELLEN
Kortom, gewoon het gemiddelde.
Daarnaast kan je zeggen: we gaan uit van bijvoorbeeld 2000 punten, en je krijgt óók een score voor hoeveel daarvan geschilderd is.
Per eerste post zou ik gaan voor 1 punt/500 punten geschilderd.
Dan krijg je dus:
SCHILDER_SCORE = SCHILDERPUNTEN/4
Nu kun je deze aparte scores sommeren voor je uiteindelijke score (eventueel kan je dit ook middelen natuurlijk)
SCORE = WIN_SCORE + SCHILDER_SCORE
Heel simpel! Je krijgt je nu tot 1 score van winnen, en tot 1 score van schilderen. Er is geen sprake van een slechtere score krijgen van winnen danwel schilderen.
Gewoon mijn ongevraagde bijdrage

Ik vind het een leuk idee! Maar ik heb dan ook iets met data
