Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Bobske » 05 jul 2023 14:35

Hive Novio Wathammer 40,000 Ranking

1. Bob 1,333
2.?
3.?
4.?
etc.


Laatste update
31-07-2023
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Bobske » 05 jul 2023 14:45

Hoe werkt het.

Je maakt een post hieronder .
In die ene post hou je zelf je eigen score bij.
Regelmatig update ik het Leaderboard (1x per week of zo)

Hoe scoor ik?
Door Warhammer 40,000 battles te spelen tegen clubleden (hoeft dus niet op de club te zijn).
En door te schilderen.

Je krijgt 0 punten voor een verlies, 1 voor een gelijkspel en 2 voor een winst.
De score voor je totale resultaat is:

WIN_SCORE = PUNTEN / #SPELLEN

Kortom, gewoon het gemiddelde.
Daarnaast kan je zeggen: we gaan uit van bijvoorbeeld 2000 punten, en je krijgt óók een score voor hoeveel daarvan geschilderd is.
Per eerste post zou ik gaan voor 1 punt/500 punten geschilderd.

Dan krijg je dus:

SCHILDER_SCORE = SCHILDERPUNTEN/4

Nu kun je deze aparte scores sommeren voor je uiteindelijke score (eventueel kan je dit ook middelen natuurlijk)

SCORE = WIN_SCORE + SCHILDER_SCORE

Valt er wat te winnen? Eeuwige roem?
Hoe lang duurt dit? Dit jaar? Heel 10e editie, ligt er maar net aan of jullie meedoen en het leuk vinden

edit: 31-07-2023 Scoring van Amran overgenomen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Bobske » 05 jul 2023 14:46

Bob/Bobske

Spelen:
29-6 1 battle vs Rick verloren 0 punt :(
13-7 battle vs Theo/TROLL gewonnen 2 punten
27-7 battle vs Frank V./Beastherder Gewonnen 2 punten

Totaal Battles 7 punten

Schilderen
-Nog niks af

4/3=1,3333

Laatste update 31-07-2023
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Beastherder » 05 jul 2023 18:40

Eerste reactie :wacko:


Maar nadat ik het een paar keer teruggelezen heb denk ik dat ik m snap :wink:

Je gaat voor een gemiddelde, niet afhankelijk van hoe vaak je speelt.
Niet kijkend naar het schilderen, als je alleen gelijkspellen zou spelen is je score 2.
Win je meer, dan gaat je score richting 3, verlies je meer gaat je score richting 1




Denk dat je wel een fout hebt gemaakt voor de schilderpunten, want op deze manier is het slecht voor je score om te schilderen :huh:

Stel ik heb 1 potje gewonnen, 1 potje verloren
Mijn score is (3+1)/2= 2
Nou ga ik aan de schilder en krijg 1000pts af
Mijn score is nu (3+1+2)/4= 1,5 :dunno:

Met 1punt voor 500pts schilderen én een extra factor om door te delen staat 500pts schilderen gelijk aan een pot verliezen. Dat lijkt me toch niet te bedoeling :nono:
Maak 500pts schilderen 3 punten waard, dan is het gelijk aan een pot winnen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Amran » 06 jul 2023 08:05

Om maar wat toe te voegen qua score-berekening.... ;)

Zelf zou ik neigen naar het volgende, iets simpelere model:

Je krijgt 0 punten voor een verlies, 1 voor een gelijkspel en 2 voor een winst.
De score voor je totale resultaat is:

WIN_SCORE = PUNTEN / #SPELLEN

Kortom, gewoon het gemiddelde.
Daarnaast kan je zeggen: we gaan uit van bijvoorbeeld 2000 punten, en je krijgt óók een score voor hoeveel daarvan geschilderd is.
Per eerste post zou ik gaan voor 1 punt/500 punten geschilderd.

Dan krijg je dus:

SCHILDER_SCORE = SCHILDERPUNTEN/4

Nu kun je deze aparte scores sommeren voor je uiteindelijke score (eventueel kan je dit ook middelen natuurlijk)

SCORE = WIN_SCORE + SCHILDER_SCORE

Heel simpel! Je krijgt je nu tot 1 score van winnen, en tot 1 score van schilderen. Er is geen sprake van een slechtere score krijgen van winnen danwel schilderen.
Gewoon mijn ongevraagde bijdrage ;)

Ik vind het een leuk idee! Maar ik heb dan ook iets met data :grijns:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor JtheCrazed » 06 jul 2023 22:04

Hmm, dus ik heb: 2x gewonnen, 1000 punten geschilderd dus ik heb:

4, 5, of 8 punten.

Ik maak wel een spreadsheet. :thumbup:
Legers die ik speel: 40K: Tau, Imperial Knights (chaos en loyal), Custodes
JtheCrazed
Towns Fool
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 06 jul 2023 22:01

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor henerius » 08 jul 2023 07:33

Klinkt errug 9th edition dit scorebord :harhar:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1540
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Hive Novio WH40K 10th edition scoreboard

Berichtdoor Bobske » 31 jul 2023 14:29

Scoremodel aangepast aan dat van Erwin/Amran

pas je eigen score aan, werk hem bij dan werk ik het scorebord bij van Juli.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland


Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten