Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 21 aug 2007 23:07

Nu zoals beloofd een command group die nu bijna compleet is. Een Warrior Priest met Great Weapon en Heavy Armour (en een soort bijbel), vriendinnetje/tante pollewop met een gemene blik in de ogen, maar nog zonder een scrolletje of twee die moet ik nog sculpten en in een kistje frotten ofzo....., en natuurlijk de Generaal met Full Plate Armour en een Great Weapon.

en hun main mean of transportation, een stagecoach in de kleurtjes van het gehele leger met een st. Andreas kruis net als de regimenten...... alleen de peerden moeten effe afgeschilderd worden verders mooi gelukt.
Afbeelding

Nieuw projectje: Cavalry. Na een kleine 60 infantristen efkes wat anders
4x5 Volands Venators besteld. Omdat deze qua sculpt dezelfde lichaams grootte hebben als me infantry. (Vergelijk de Chaos warriors maar eens met de Chaos knights. Mochten die knights afstappen en gaan lopen lijken het net pygmeeën tussen die warriors)

Maar goed 4 keer een Voland met die lelijke centenbak van hem..... knip knip. De Morion hoofjes die ik over had van me infantrie conversies lekker gebruikt om wat stijlvollere koppies te krijgen. Ook de pistoliers heb ik wat andere koppies gegeven en de hoofdjes van de pistoliers heb ik ook aan 2 van de 4 volands gegeven. Dit laatste omdat spaanse ridders/zware kavalarie van rond 1500 vaker droegen burgonets (het pistolier helm type) dan met vizored sallets (pispot met vizier) we spreken hier over een overgangs periode dus het kan nog net.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 27 aug 2007 20:15

Afbeelding

Kleine beetjes doen het ook. Eerste paardjes tegen een redelijke standaard geschilderd. Nog niet helemaal 'je van het', maar het vorderd.
Afbeelding

Ik heb nu 10 ridders gedrybrushed met chainmail. Om tot ontdekking te komen dat "de bodem is vaak karton" oftewel ik moet eerst de paarden schilderen. Daarbij beginnen we maar eens met 5 pistolier paarden. dat binnenkort in dit theater....
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 04 sep 2007 08:23

kuch kuch, highlandgames, het binnenkort in dit theater word over een week of twee, drie :)
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 23 sep 2007 13:31

Zo vakantie zo goed als voorbij en dus gaan we maar weer eens aan het bloggen.

We waren gebleven bij paarden. Dus bij deze me paardjes, die stiekem toch meer aandacht vragen dan je zou willen.

Afbeelding
Afbeelding
lekker wat washes erover gemieterd en daarna hier en daar highlighten. nou nog zulke dingen als sokjes en blesjes schilderen en het lijkt al ergens op. Oh ja, tegenwoordig doen we ook de oogjes en de mond...
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Furios666 » 24 sep 2007 09:44

Goed bezig Henny, wordt wel een bruut leger zo.

Kom maar met die updates ;)
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Rogier » 24 sep 2007 17:30

Precies, ga zo door!

Paarden schilderen blijft toch stom!!!
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor henerius » 24 sep 2007 21:14

Thanks kerels!

ben bezig met het leerwerk van het zadeltuig van de paardjes. (gewoon zwart lekker simpel maar redelijk effektief tov van het lichte metaal van de barding. en ik hoef de peerden voor de koets niet aan te passen.)

na het tuigwerk komen de zadeldoekjes en de snoetjes en oogjes van de peerden nog. Zucht, leuk paarden! :P ruiters gaat sneller!
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 05 okt 2007 23:31

nou dan maar weer een paarden WIP update. De paardjes zijn bijna af nu.

De basejes moeten afgepienseld worden en de ruiters natuurlijk ook nog. Zoals je kunt zien alles gedaan, oogjes mond
de neus wat lichter, sokjes, de hele flikkerse boel.... En dit is pas de helft! :p nog maar 15 te gaan. gelukkig benne de
ruiters iets simpeler. nou ja, simpeler....
Afbeelding
Afbeelding

... herinneren jullie deze nog?
Afbeelding
Afbeelding
Nou ik ben dus een beetje aan het knutselen geweest en dit is het resultaat :unsure: ik ben er nog niet helemaal uit of
dit het is.... het ziet er wel ... lekker crea bea uit zeg maar.... tja, maar of het dit word... :dunno: twijfel, twijfel

Afbeelding
Afbeelding
ter vergelijk
Afbeelding
Afbeelding

maar nu zijn dus de ruitertjes aan de beurt.... op naar de 1000 puntjes :P
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Death Rider » 25 okt 2007 15:08

Ziet er zeer strak uit henny, en over die banner.. misschien nog iets in het midden? Ik vind hem er echt mooi verweerd uitzien, maar het midden is een beetje.. leeg zeg maar. moet zelf ook maar weer eens gaan schilderen, lang niet gedaan o.O
Death Rider

Berichtdoor henerius » 10 feb 2008 02:00

Kuchkuch! (slaat met stofdoek over blogje)

zo wat een berg stof!

nou dan nog meer cavalry.

Eerst maar eens mijn hero te paard! Lekkers die gast ligt al een tijdje geconverteerd te wezen dus het mag wel een keertje. Boek en hoofdje zijn van de Empire wizard plastic set. Het lichaam is van een Von Carstein :unsure: En hij stelt een Warrior Priest voor :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had het geloof ik een keertje vaker gezegd maar bij deze nog een keertje. Mijn banners zijn van papier. Een geheim dan velen met mijn delen. Maar hier overduidelijk bewijs. Banner armpje gesloopt van de oude paal met vod..... (Voland's hebben geen echte vlag en me riddertjes zijn Voland's vandaar....)
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk wat piccies van het geonverteerde geheel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EN DAN DIT.... de comaback van foundation verf. heb met die verf een deel van een schip vernaggeld. vlekkerig dekte voor geen meter, ect, etc. Alles waar je je aan een verf kan ergeren.. Maar foundation is Back. Ik moest een paar peerden gronden met een bruin kleurtje... Ik dacht geef het nog één kans, en voila
Afbeelding
amazing stroopwafels. een mooie egale kleur over het hele model heen :) ikke blij verrast.

En dan me laatste pistoliers. Voor diegene die het weten wel het zijn er bij Estalia "nog onder de 1500 punten" nu al 3 units van 5. De gebruikelijke dingen. Headswaps en dergelijke... en ik heb de banners die ik van Voland's over had hier verkannibaliseerd. En wederom amazing stroopwafels, die paal met vod staat bij die pistoliers wel mooi :) uiteindelijk is het maar een onoogelijk vlagje (bij mijn Voland's moet ik me tegenstander er voortdurend op wijzen dat Voland's Venators toch echt een full command hebben) En dat zal bij de pistoliers niet veel anders zijn. Maar de overall look van de units is gewoon mooier (denk ik) en dus gaan we ervoor :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs