Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 27 aug 2007 16:44

Zo, al meer dan een jaar niks meer gebeurd in dit blogje, maar ik ben mn Guard nog niet vergeten :D

Ik zit lekker in de 40k-sfeer, maar ik had toch even genoeg van power armour na mn Terminators, dus ik dacht toch s wat guard te schilderen.

De HQ squad leek mij een logische keuze om s af te krijgen, resultaat tot nu toe:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 27 aug 2007 20:07

prachtig, hoeveel laagjes zitten er wel niet op die gezichten?
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 aug 2007 20:36

Valt wel mee

zwarte basecoat (uiteraard), Dark Flesh, Tanned Flesh, Dwarf Flesh, Elf Flesh. (elf flesh zit alleen op de officier en is echt een minieme hoeveelheid)

Gewoon zonder te mengen, maar vooral de verf niet te dik laten, dus verdunnen met water. Deze serie kleuren passen heel goed bij elkaar, en als je dan de verf dun houdt is ie ietwat doorschijnend, waardoor het effect veel subtieler lijkt dan het is

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 okt 2007 15:15

Eigenlijk had ik natuurlijk eerste die HQ squad af moeten maken, maar ja, das voor later -_-

Zo'n nieuwe Baneblade lijkt mij natuurlijk ook wel wat, maar echt passend bij mn droptroopers is ie niet echt ;)
Dus heb ik al flink ziten nadenken over een 2e Guard leger, dit keer 'zware' Guard, met flink veel zware wapens en tanks en zo, oftewel al die cool spullen die ik fluff-wise niet bij mn Phantine kan stoppen (en een Baneblade :P )

Dus tussen al dat FleshTearer power-armour door even een snel opzetje gemaakt voor een kleurenschema
Afbeelding

veel donkerder en simpeler, maar het bevalt me wel
7th Vidian Armoured, anyone? :D

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 okt 2007 16:18

Persoonlijk vind ik de linkse mooier, maar de rechtse is wat cooler omdat die wat minder 'cadian' uitstraalt. De linkse is wat gewoontjes denk ik, hoewel dat bij guardsmen de bedoeling is natuurlijk! Go Grunts!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Rogier » 01 okt 2007 20:33

hmmmm

die ouwe linkse is veel hipper hoor Frank... waarom laat je ze niet dubbel-uppen als droptrooper EN als tank leger?

Die ouwe zijn met dat kleurenschema echt veel meer 'striking'...
Tenzij je die rechter een soort winter-camo geeft... kan wel met die basiskleur op het pantser.
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Beastherder » 25 nov 2007 16:17

Lang getwijfeld over mn volgende projectje om bij te komen van al dat rode power armour van die Flesh Tearers.

Ik wilde toch gewoon in de 40k-buzz blijven hangen, en hoe verleidelijk een 2e Guard-leger met tanks (en een Baneblade :P ) ook is, ik ga eerst verder met mn Droptroopers.

Om te beginnen dus eindelijk die HQ-squad afgemaakt die al sinds Augustus half af klaarstond.

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Sander » 25 nov 2007 20:28

ziet er heeeeel goed uit B) Dat leer van de laarzen enzo is mooi gelukt (ik krijg die highlight nog steeds niet voor elkaar :tu:)

Hoe veel moet je er nu nog?
Sander
Tau kung-fu master

Berichtdoor Beastherder » 25 nov 2007 21:41

:laugh: :laugh: :laugh:

die is grappig! :P

kort antwoord is: VEEL!!!

maar serieus?
ik zou het moeten checken, maar volgens mij ben ik nog niet eens halverwege de geplande 1500pts, en daar heb ik nu zo'n 5 jaar over gedaan :huh:
Dit leger gaat niet bepaald hard :nono:

oh, en die highlights op het zwart zijn zeer simpel: slechts een enkel streepje Codex Grey rechtstreeks over het zwart. De kunst zit m in het klein en subtiel houden van de highlight.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 dec 2007 11:47

Oh , ik vind het helemaal niet erg om Imperial Guard te schilderen. :nono:
Het zijn echt mooie pupkes, en mijn kleurenschema is interessant genoeg om mee bezig te blijven .

Het probleem is dat je er alleen zo vreselijk veel voor nodig hebt, zeker als je, zoals ik, besluit om geen tanks te gebruiken om een beetje snel de punten op te vullen :roll:

Ik ben sowieso al iemand die snel afgeleid raakt om weer aan een ander project te beginnen voordat een leger af is, en zo'n leger als dit waarvan het einde nog lang niet in zicht is is dan al snel de eerste die onderop de stapel verdwijnt -_-

Maar ik heb nog steeds alle vertrouwen dat het ooit af komt :whistle:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs