door shogun » 11 mei 2008 08:01
[quote="Skevan"]heel kool, ikk wil de technische details wel eens weten. wat voor ledjes etc.
Ik heb de "gewone" 0,5 cm doorsnee ledjes gebruikt. Ik heb een zooi speelgoedlampjes opengebroken en de Ledjes gejat. Mijn vader had een doos met deze dingen gekregen van een pretpark. In elk lampje zit een groen/rood en blauw ledje. Mochten er nog mensen zijn die rode en blauwe ledjes kunnen gebruiken, dan heb ik daar een zooi van..!
Ik heb een goedkoop soldeerboutje gekocht + tin en van dat groene (ijzer) draad wat ze vaak gebruiken in de tuin. Dit is vrij goedkoop en prima om te gebruiken als stroomdraad. Het solderen is een gedoe maar op deze manier maak ik een ledje met stroomdraden.
Voor de rest is het gewoon gaten boren waardoor je de draden trekt. Ik heb drie soorten boortjes, en je begint gewoon met een klein boortje waarna je steeds een breder boortje pakt. Op deze manier kun je voorzichtiger boren, want als je meteen een groot boortje pakt dan kun je makkelijk scheef boren.
De batterij (3volt) zit in (niet onder! in!)de base waardoor je dan uiteindelijk een stroomdraad op de batterij/base moet solderen. de andere stroomdraad gaat door de base heen en komt onder tegen de batterij aan. deze zit dus los en indien ik het lampje aan wil doen dan buig ik gewoon het draadje tegen de batterij.
Ik ben nu met een leuk projectje bezig. Ik wil nu Undead thousand sons marines maken waarbij er licht uit hun ogen komt maar ook uit hun bolters.
Dit wil ik doen doormiddel van fiberglas draden. Pffff
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.