Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Rudi XXL » 28 jul 2008 08:08

Ja maar raken alleen nog op BS ipv 2+ dus das wel minder :P
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2008 14:19

Ik ben best bereid dat op te offeren voor de mogelijkheid om nu zware Marines ook daadwerkelijk dood te kunnen krijgen ;)

Als ze nu, zoals word gefluisterd, in de nieuwe codex ook een BS omhoog gaan, worden ze helemaal interessant B)
(want vergis je niet, zo'n unit als dit is erg cheap, dus alle schade die ze doen is gewoon leuk meegenomen :P )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 29 jul 2008 21:43

Ja ik heb 10 ratlings staan voor 110 punten, een gemiddelde chaos deamon of avathar was vroeger 2+ 4+ prijsschieten. Met 5+ wardsave ging dat toch best snel en waren de punten er zo uit. Eigenlijk alles met een hoge T is handig neerschieten met die jongens.
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 03 aug 2008 15:51

Idd, Ratlings zijn nu ook nog steeds heel erg hip.
ipv een hoge T is het nu eerder een hoge save die de moeite waard is.

10 schoten, BS4 -> 6,66 hits -> 1,11 rending per beurt.
lekker schieten op dure elite units (terminators, battle suits) en je gaat goed B)

Ondanks het warme weer toch nog wat kunnen schilderen.
Afbeelding

alleen nog de camo-cloaks en de bases te gaan.
de cloaks krijgen een cool camo-schema, geïnspireerd door mn militaire projectjes.
http://www.hivenovio.nl/viewtopic.php?t=875&start=20

Aanstaande donderdag mn eerste battle 'nieuwe 40k' en ook meteen de eerste keer dat ik de volle 1500 pts ga inzetten.
nog niet alles geschilderd, en mn Hardened Veterans zal ik waarschijnlijk moeten proxy-en, maar wel een goede gelegenheid voor wat groepsfoto's :D

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 aug 2008 18:01

Afgelopen donderdag een leuke battle gehad tegen de Nids van Bob.
Nieuwe regels, en 2 legerss met veel modellen, dus erg flitsend snel afgelopen was het niet :P

mn vorige battles met mn Guard was tegen Marines of iets vergelijkbaars, waar het grote probleem altijd was om de tegenstanders dood te krijgen.
Maar deze keer was het massa's kleine Gaunts én met een Basilisk, en het was een erg verfrissende nieuwe ervaring om met Guard flink veel dingen op te blazen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yeey
Guard in combat met een Nid monster, en nog winnen ook B)
meer geluk dan iets anders, maar het idee van een Sentinel die een Nid in elkaar probeert te schoppen vind ik wel erg grappig
Afbeelding

Bob had erg veel pech met zn Reserve-rolls, waardoor zn Tyranids erg mondjesmaat op tafel kwamen, en ik de eerste golf kon vernietigen voor de tweede kwam. Dit is beurt 4 en bijna alle Nids staan in de Deployment Zone :blink:
Afbeelding

De tweede golf Nids kon ook een Objective veroveren en mn Chimera overleefde miraculeus tot het eind van de beurt om een 2e objective te deny-en. Gelukkig eindigde de battle op beurt 5 en was het een Draw, als het nog een beurt langer had geduurd denk ik niet dat ik ze nog lang tegen had kunnen houden.

Erg veel plezier gehad, en ook veel geleerd.
Ik zal nog s goed naar mn Army List gaan kijken, want er zijn toch wel wat dingen te verbeteren... :dunno:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 aug 2008 18:12

Ook nog de Snipers afgekregen (behalve de bases, dan)

Het camo-patroon is gebaseerd op WOII 'splinter' patroon van de duitsers.
Vooral de kleine verticale streepjes zijn een irritant klusje, maar geven het geheel net dat beetje extra -_-

Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Atze » 10 aug 2008 22:24

Wow, die snipercloaks zien er erg goed uit ^_^
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 aug 2008 14:31

Inderdaad erg mooi werk frank! Keep it up.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor shogun » 11 aug 2008 16:07

Volgens mij speelde je met bob de missie dawn of war..niet? het is namelijk de enigste missie waarbij de modellen van de table edge komen.. en aan de foto's te zien hebben jullie een HQ en twee troops geplaatst.

In de missie komen de units niet vanuit reserve maar gewoon in beurt 1 allemaal op het bord, behalve als je ze zelf in reserve plaatst. Nogal belangrijk voor Tyranids...
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Bob » 11 aug 2008 18:55

Damn, en dat heb ik al een keer eerder fout gedaan DOH!
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs