Badgutz (and his boyz)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Badgutz (and his boyz)

Berichtdoor Squiggoth » 06 okt 2008 00:20

M'n ouwe Deffskull Warboss, Lobo Badgutz, was na bijna tien jaar trouwe dienst hard aan vervanging toe ... toen ik net met 40K begon wilde ik een Snakebite leger maken met een Braveheart thema (snakebite = 'conservatieve' orks, dus makkelijk mixen met WHFB Orc modellen voor een 'vroegerwasallesbeter' look), en het duurde een tijdje voordat ik door had dat Deffskull Lootaz (extreem kleptomane, bijgelovige Orks) veel hipper zijn dan Snakebites - en ook blauwe verf op de kop smeren!

Desondanks deed de ouwe Snakebite Badgutz nog jarenlang trouwe dienst als Warboss, ook al zag ie er niet bepaald uit als een Deffskull (een dooie ruimtekoe op je kop zetten is NIET hetzelfde als je lichaam volhangen met geplunderde rotzooi :P).

Afbeelding

Maar nu kwam er laatst heel toevallig een hippe nieuwe 40K-basisdoos uit vol met hippe nieuwe Ork modelletjes , waaronder een hele grote plastic Warboss met een stom hoofd.

Afbeelding

Dat hoofd moest worden vervangen met een fatsoenlijk hoofd (dat ook in de nieuwe basisdoos bleek te zitten), en verder moest ie ook nog een beetje worden opgepimpt met het oog op 5th edition ..... "'eavy armour, big shoota & choppa" is niet meer echt de meest optimale uitrusting voor een Warboss, en sowieso wilde ik Badgutz ook wat meer eruit laten zien als een Ork die al honderden keren door Leander, Harald, Roel, Dave, Ellen en god-weet-wie is gefragged, gesniped, en gepowerfisted (net als z'n naamgenoot in de laatste scene van die ene film).
De nieuwe Badgutz kreeg dus een Cybork Body om aan te geven dat ie al heel wat keren is opgeknapt door de lokale Painboyz. Het nieuwe plastic model mistte sowieso al z'n linkerarm tot aan de elleboog .... handig, hoefde ik alleen nog een been te vervangen. :P

Nieuw been gemaakt van een Terminator Power Fist ('t is een Deffskull, die schijnen dat normaal te vinden), een stuk van een shoota, en wat willekeurige bitz uit de bit box ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

... en de Bosspole op z'n rug veranderd in een Deffskull-icoon ...

Afbeelding

... en toen begonnen met een mohawk, want Orks met mohawks zijn hippe Orks. B)

Afbeelding
Afbeelding

De twin-linked shoota die het model had was volgens leden op The-Waaagh.com stom en zinloos, dus daar maar een kombi-skorcha van gemaakt met behulp van een Imperial Flamer ... weer een extra beetje Deffskull flavour. ^_^

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

... En een "attack squig" is nu de enige manier voor Orks om nog een extra attack te krijgen met een Power Klaw/'Uge Choppa, dus Gobbla ook maar eens in mekaar geplakt want die ziet er wel uit alsof ie een S10 attack heeft.

Afbeelding

... En toen begonnen met schilderen. Nieuwe washes heerschen! :1:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spot de "looted" onderdelen van andere Hive-spelers .... :P

Afbeelding

... En de skwik tot dusverre.

Afbeelding

Verder heb ik de afgelopen maanden nog wat ander Orky grut (half) geverfd ....

Grot en Squig Hound

Afbeelding

Grot Oiler met Oil Squig (de nieuwe versie)

Afbeelding

Squig Katapult (is nu een Lobba)

Afbeelding

... en maar liefst vier nieuwe Boyz. :P

Afbeelding
Afbeelding

Volgende update hopelijk nog vòòr kerstmis .... Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 06 okt 2008 00:54

Bah .... zo goed kunnen converteren. Akelig gewoon :P
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Bob » 06 okt 2008 05:47

Tja, Nas,eeeehm
ik zeg maar grr en zie nu groen
van jaloezie, niet nurgle of orks ;)
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor TROLL » 06 okt 2008 06:09

echt ontzettend tof :)

jaloezie ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Sanguine » 06 okt 2008 07:30

wow, echt vet,
ze zien er een stuk beter uit dan mijn orks ;)
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Legers die ik speel: deathwing, speed freeks
Sanguine
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor bas_2312 » 06 okt 2008 17:53

Nice stuff! Nu nog een beetje doorwerken hè ;)

Wat voor armylistje gebruik je? Ik ben net met Orken begonnen dus ik kan nog wel wat tips gebruiken.
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 okt 2008 19:29

Huh? Nas gebruikt toch geen army list?

Die speelt alleen met een leger als het afgeschilderd is geloof ik, en dat is nog niet HEEL vaak voorgekomen... Ik ga niet wedden dat ik mijn schoen opeet als het af komt want dan moet ik over 7 jaar mijn schoen verorberen, maar toch...

@NAS: Ziet er echt bruut uit, die warboss. En die oiler is ook echt vet!

Oh ja, en ik haat je... ;-D
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 06 okt 2008 19:39

@ alle jaloerse kinders: 't is allemaal erg simpel XL-kwast verfwerk hoor. ;)

Ben tegenwoordig een beetje aan het aanklooien met die nieuwe washes en foundations (ze waren in ieder geval 'nieuw' in de tijd dat ik nog veel schilderde :P) en die Orkjes die je hier ziet zijn ingekleurd met één tot drie lagen verf en een wash, that's it.

Zoals de Boyz ...

- zwart spuiten
- Gnarloc Green op de huid
- Codex Grey/Chaos Black/Skull White op de broekjes/jasjes met camo patroon
- Calthan Brown/Bestial Brown/Charchadon Granite op alle andere stukken stof
- Enchanted Blue en Hawk Turquoise op de blauwe gedeeltes
- Denheb Stone op de tanden
- Vermin Brown en/of Boltgun Metal op de metalen gedeeltes
- waterpotje verversen
- en dan het hele model washen met Badab Black

.... laten drogen, effe nog hier en daar bijwerken: oogjes inkleuren met Blood Red/Blazing Orange/Chaos Black, huid highlighten met verwaterde Camo Green, lippen en oorschelpen een likje Tallarn Flesh geven, tanden highlighten met Bleached Bone, blauwe verf highlighten met Turquoise en Ice Blue, en klaar. ^_^

Basecoats:
Afbeelding

Badab Black:
Afbeelding
Afbeelding

Bijwerken:
Afbeelding

@Bas:
Umm, volgens mij is de lijst die ik nu aan het bouwen ben (uit m'n hoofd) ...

1 Warboss met Attack Skwik, Cybork Body, 'Eavy Armour, Power Klaw, Kustom Kombi-skorcha en Baaspaal (gaat bij de Sluuga Boyz)

20 Sluggaz incl. 2 big shootaz en Nob met Klauw

20 Shootaz incl. 2 big shootaz en Nob met Klauw en Baaspaal

10 Grotz met Herder en Skwuighond

2 Deffkoptaz met twin-linked Rokkitz

10 Stormboyz met Nob met Klauw en Baaspaal

5 (of 6 of 7?) Tankbustaz met twee Tankhammers, twee Bomb Skwikz, en een Nob met een raketwerper

1 Draadnicht met twee armen en twee big shootaz (en misschien riggerz/platez)

1 Lobba

1000 pts.

Is niet echt een efficiënte lijst aangezien vrijwel alles te voet is en Dreadnoughts zuigen, maar ik heb altijd Footsloggers gespeeld omdat tanks saai zijn om te verven. En yup, 't is inderdaad een Deffskull lijst zonder Lootaz, ik heb liever Rokkitz in zulke kleine battles omdat die harder aan komen. ;)
Met Orks kun je tegenwoordig alle kanten op (behalve Feral, want Squiggoths staan niet in de Codex :P) dus als je op zoek bent naar een beetje een fatsoenlijk speelbare lijst zou ik gewoon wat modellen verzinnen die je leuk vind, de punten bij mekaar optellen, en de armylist-fetishisten op het Klan Rosterz Forum de lijst een beetje laten tweaken: http://www.the-waaagh.com/forums/index.php?showforum=21

*edit* zie Laurens, ik heb stiekem toch een army list en die Big Gunz van jou zitten er nog niet in. :P
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 07 okt 2008 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor drava » 06 okt 2008 20:01

Ziet er goed uit Nas. Eens kijken of ik mijn gedeelte van de doos eerder af weet te krijgen dan jouw :P.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor bas_2312 » 06 okt 2008 21:06

Sodeju, die zwarte wash werkt wel als een donder. Moet ik ook maar ns gaan proberen.

Qua lijst had ik een beetje hetzelfde idee. Veel voetvolk is koel. Maar ik zal even een eigen topic aanmaken in plaats van dat ik deze bevuil ^^
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs