Badgutz (and his boyz)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Squiggoth » 31 okt 2008 22:14

Na drie battles heb ik m'n legerlijst een beetje aangepast ... twee Tankbusta Boyz, de Stormboyz en de Ammo Runt van de Lobba gaan er voorlopig uit, en daarvoor in de plaats komt een mob van :luv: Cyborks :luv: .

Voor de Ork-leken: Cyborks zijn Ork Boyz die dom genoeg zijn geweest om met een ingegroeide teennagel of een ontstoken tand naar de dokter te gaan, en wakker worden uit de verdoving met teleskopische benen, ijzeren longen, wielen of een stalen navel met ingebouwde vlammenwerper. Ork Dokz zijn nieuwsgierig van aard, en niet vies van een beetje experimenteerwerk. :P
Regeltechnisch zijn Cyborkz tegenwoordig doodgewone Nobz met een 5+ Invulnerable save en Feel No Pain, dat klinkt dan weer wat saaier.

Voorlopig zes stuks, waarvan één een Painboy met Orderly en bosspole, en één een Cybork met big choppa ... de rest heeft sluggaz & choppaz.
M'n ouwe Cybork modellen zijn allemaal normale Boyz met wat kant-en-klare Ork Bionikz van 2nd edition, daar ga ik nog wat aan zitten knutselen. De Painboy en Orderly krijgen ook nog wat extraatjes. B)
Bij de weg, de grote Cybork in het midden heeft het hoofd van het nieuwe Weirdboy/Warphead model, ziet er met z'n opgezwollen uitpuilende hersenen prima uit als slachtoffer van de in GorkaMorka erg populaire "Squig(goth) Brain Transplant". :p

Afbeelding

De lijst is nu:

1 Warboss met Attack Skwik, Cybork Body, 'Eavy Armour, Power Klaw, Kustom Kombi-skorcha en Bosspole
20 Sluggaz incl. 2 big shootaz en Nob met Klaw en Bosspole
20 Shootaz incl. 2 big shootaz en Nob met Klaw en Bosspole
10 Grotz met Herder en Skwuighond
2 Deffkoptaz met twin-linked Rokkitz
6 Cyborks, waarvan 1 Cybork met big choppa en 1 Cybork met Painboy upgrade, Grot Orderly, en Bosspole
5 Tankbustaz met één Tankhammer, twee Bomb Skwikz, en een Nob met een raketwerper en Bosspole
1 Draadnicht met twee armen en twee big shootaz, en riggerz/platez
1 Lobba

Precies 1000 pts. ^_^
Squiggoth

Berichtdoor bas_2312 » 31 okt 2008 22:54

Daar gaat m'n originele squigbrain idee :P

Zien er wel heel stoer uit. Veel Gorkamorka bitz of niet? Ik wil ook nog een Cybork met telescopic legs.
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Squiggoth » 04 nov 2008 13:49

Zeg 'ns Aaaaa, zeg 'ns Aaaaa, ik heb vlekken voor m'n ogen, tepelkloven van het zogen, en een kriebel in m'n keel ...

De dokter heeft vandaag effe snel een nieuw been gekregen, schaamteloos gestolen van Paul Carrick's ontwerp. Ik heb hier nog een prima kant-en-klaar bionisch been liggen dat ik ooit van Bob heb gekregen, maar da's een rechterbeen en dat past dus niet op deze meneer. :P

Was iig erg simpel om te doen - Space Marine been amputeren, uithollen, en dan een voet en enkelbotten maken van plasticard en bitz. De tenen zijn nogal lang uit gevallen, worden vanavond ingekort.

Stap 1
Afbeelding

Stap 2
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog de Grot Orderly uitgerust met wat 'spare partz' .... altijd handig om je hoofd erbij te houden wanneer je gaat opereren, en zo'n arm komt ook goed van pas als je tijdens een operatie opeens lekkere trek begint te krijgen. :p

Afbeelding
Afbeelding

[quote="bas_2312"]Daar gaat m'n originele squigbrain idee :P

Origineel? Squig brain transplants werden al in GorkaMorka beschreven hoor. :P

[quote="bas_2312"]Veel Gorkamorka bitz of niet?

Nee, de bionik bitz van GorkaMorka zijn waardeloos omdat de GM-Orks vreselijk klein waren ... die Snotling die ik van de week heb geschilderd heeft bijvoorbeeld als slugga-hand de hand van die "Bad Dok Dreggutz" special character uit GorkaMorka, dat was dus een Ork met Nob stats en z'n hand past perfect op een hedendaagse Snotling ... :blink:
De meeste van m'n bionikz komen van de 2nd edition Bionik Boyz, en passen perfect: http://solegends.com/citcat9x3/c92404or ... nix-01.htm

De rolstoel is gemaakt van een Rokkit Launcha zonder rakketen, een achterwiel van een ouwe Deffkopta, en een stukje Inquisitor-model als 'zadel' (de hamer van die dikke pater geloof ik).

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 04 nov 2008 17:50

Heheh, stoere voet met die bouten/moeren als tenen. Zijn dat allemaal bits? Die moeren bedoel ik.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Sander » 04 nov 2008 18:01

Vette voet idd!
Sander
Tau kung-fu master

Berichtdoor TROLL » 04 nov 2008 18:51

ziet er zeker tof uit ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Squiggoth » 04 nov 2008 20:16

Thx ... ;)

[quote="Benman"]Heheh, stoere voet met die bouten/moeren als tenen. Zijn dat allemaal bits? Die moeren bedoel ik.

Yup, die bouten en moeren zitten als detail op een paar verschillende choppaz op de standaard Ork Boyz sprue ... alles bij mekaar 11 per sprue geloof ik, dus 22 stuks in een doosje van 10 Orks, met een stuk of vier verschillende lengtes schroefdraad.
Stom genoeg kwam ik pas een jaar geleden of zo op het idee om die bouten van de choppaz af te snijden en als bitz te gebruiken. Daarvoor maakte ik al m'n boutjes, moertjes, schroefjes en nippeltjes met arbeidsintensieve fijngesneden plasticrod en/of druppeltjes houtlijm. :laugh:
Squiggoth

Berichtdoor Squiggoth » 07 nov 2008 00:02

[quote="Ben the Runtherd"]Nou, vooruit dan. Ga dan verven! Afbeelding

Dus daar gaan we dan maar eens effe mee beginnen .... Dok Urtzog en z'n assistent zijn klaar om in de verf gezet te worden.

Urtzog heeft plastische chirurgie aan z'n bionische bout-tenen gehad en die zijn nu van een akelige maat 58 naar een fatsoenlijke maat 46 gegaan, en de reserveonderdelen van de assistant hebben een hangende tong en wat vlezige "worky bitz" gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dankzij de wondere wereld van Space Ork grammatica kan "Urtzog" overigens zowel "eind aan de pijn" als "pijnverlichting" betekenen, maar ook "inadequate medische zorg" of "rot op met je pijnlijke behandelmethode". Hoe toepasselijk. :P

De Lexicanium over Ork anatomie klopt overigens niet helemaal ... Orks hebben wel degelijk gewoon rood bloed volgens een officiële GW FAQ, vanwege dat ze zuurstof in het bloed opnemen met behulp van rode hemo-goblins o.i.d. .... Prutsicanum weet schijnbaar ook niet alles. :harhar:

Ook nog wat gitaarsnaren van Gerie Straits gebietst zodat ik m'n Cyborks lekker kan gaan pimpen ... check dat WIP beakie-been. :pimp:

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 07 nov 2008 01:02

Ach, gitaarsnaar als schroefdraad of als veer ....... damn, hoe verzin je het. :)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 07 nov 2008 06:16

[quote="Benman"]damn, hoe verzin je het. :)

Niet .... beter goed gejat dan slecht verzonnen in dit geval. ;)
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs