40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Berichtdoor shogun » 16 mei 2009 16:15

dag mensen!
40k regel vraagje:

kunnen bikers tegenwoordig wel 2 close combat weapons hanteren en dus +1 attack)? Rulebook zegt hier niks (meer) over zover ik kan zien. bijvoorbeeld als je een chaplain een bike geeft...
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor vhati » 17 mei 2009 10:32

ja helemaal geen probleem meer, je hebt geen handen meer nodig om op een bike te zitten. sterker nog een captain op bike kan nu dus relic blade (oude 2handed), storm shield (vroeger ook 2 handen zeg maar) en een bolter(2handen:P) meenemen op een bike, en hoe die m bestuurd weet niemand :D

dus ja chaplan krijg gewoon +1 attack
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 mei 2009 09:38

Oke, ik heb een wellicht belangrijke vraag over de IG codex. Het gaat over de Hellhound, Leman Russ en Artillery entries. Bij de entries staat dat het om vehicle squadrons gaat. (squadron van 1 - 3 vehicles)

- Gaat het echt om vehicle squadrons, en moeten de tanks dus binnen 4" van elkaar blijven, op hetzelfde doel schieten, en hits verdelen? Lijkt me nogal vervelend als je 1 squadron van een hellhound, een devil dog en een banewolf neemt, aangezien er 1 duidelijk anti-tank is en 1 helemaal niet tegen tanks werkt?

- Als je maar 1 vehicle neemt, telt het dan toch als een squadron? (dus: stunned = shaken, immobilised = destroyed)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Leandertje » 26 mei 2009 10:13

jep squadrons zoals je het zegt.

goede vraag over dat enne voertuig, ik niet weet.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Berichtdoor theWoodcutter » 26 mei 2009 10:47

Staat er niet iets over voertuig squadrons in het basisregelboek dat zodra een squadron nog uit 1 voertuig bestaat, dat het voertuig dan zich gedraagt als een normaal voertuig (zonder squadron regels)?
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 887
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Berichtdoor Zandor » 26 mei 2009 12:52

Als je een squadron uit 1 voortuig bestaat is het geen squadron meer en gelden de regels ook niet meer. Volgens mij is het vooral bedoeld zodat je meer tanks kunt meenemen zonder dat het teveel slots in je armylist inneemt.
Nadeel van een squadron is dat de hele groep op de zelfde unit/target moeten schieten.
Legers die ik speel: Imperial Guard, Ultramarines, Grey Knights, Necrons
Avatar gebruiker
Zandor
One of Nurgle's many boils
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 29 dec 2008 13:40
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Zandor » 26 mei 2009 12:53

Denk dat het vooral leuk is om meerdere sentinel squadrons in te kunnen zetten. 3 squadrons van elk drie walkers, is maar ongeveer 450 pts.
Legers die ik speel: Imperial Guard, Ultramarines, Grey Knights, Necrons
Avatar gebruiker
Zandor
One of Nurgle's many boils
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 29 dec 2008 13:40
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 mei 2009 19:31

Oke, ik had nog niet gelezen dat als er nog maar 1 over is dat ze dan geen squadron meer zijn.

Op zich zou ik dan eigenlijk nooit squadrons van hellhounds of leman-russ tanks nemen. Ze worden een stuk kwetsbaarder omdat je ze met glancing hits opeens kan vernietigen (immobilised) en leman russ zijn een stuk minder effectief als ze op hetzelfde doel MOETEN schieten.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Leandertje » 26 mei 2009 20:52

is er geen handige gear die immoblised negeert of om zet naar iets anders?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Berichtdoor Sanguine » 27 mei 2009 07:53

nope, maar in een squadron word crew stunned, crew shaken
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Legers die ik speel: deathwing, speed freeks
Avatar gebruiker
Sanguine
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 22 jun 2007 07:41
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten