Richard Skaven ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Richard » 17 jun 2009 15:12

DoW giant denk ik over na.
Opzich is een reus spelen wel heel stoer... en met skaven kun je er ook nog leuk een beetje aan knutselen ( paar slavers erbij, kettingen eraanvast :) )

Maar voor 40 euro, en 200 punten, is het wel een flinke uitgave :S ( ik heb nog 2 andere legers )

En nee, zolang er geen nieuw armybook komt... geen censers :P
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 17 jun 2009 19:56

hmm 35 euro right? maareh daar moet je zoiezo niet naar kijken volgens mij ^_^ je skaven characters/units zijn voor het aantal punten wat je krijgt zoiezo duur.

Skaven unit: 20 man, kan tot ong 160 pts oplopen?
High elf unit: 16 man, loopt toch al snel tot over de 230pts op.

Beide 30 euro. Mja goed Giant is leuk, nuttig ja als je het leuke rolt op de juiste tijden. :P
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 17 jun 2009 22:22

25 skaven clanrats met banner en musician zijn 140 punten.

Dat is de normale eenheid die ik speel.
Valt dus wel mee...

De duurdere eenheden : lees stormvermin... moet je gewoon niet zo veel van spelen. die zijn 8 punten per stuk :O

Ik zit er idd over te denken, omdat het gewoon een stoer ding is...
Als units ook nog goed zijn :P is het mooi meegenomen ;)
Maar das niet primary target...

Ik speel wel meer crap:
Ratpacks
Plague monks
Storm vermin
Rat swarms
Lightning cannons
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 18 jun 2009 10:10

maareh jij geeft je storm vermin toch ook shields? (3+ save in CC)

Vind ik toch best goed voor 9punten dan. Kan je leuke dingen mee maken vooral omdat je bsb in de achterste rij mag worden gezet ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 18 jun 2009 10:13

True,

Je kunt een unit maken met een 8+ static combat resolution.

Of een 7+ static, met fear causing.

Beide zijn best effectief. Het probleem is alleen dat je unit daar erg duur door word. En je tegenstander er gewoon omheen kan lopen :(
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 18 jun 2009 15:54

ja idd, maargoed je tegenstander hoort niet te weten dat je unit zo eng is :P

Maargoed, dat blijft met veel units die zo goed zijn.
TROLL
Bandana Waddle Dee

Re: Richard Skaven

Berichtdoor Richard » 05 sep 2009 16:26

Afgelopen donderdag ( onderhand al weer 2 dagen geleden ) heb ik een 2500 punten battle gespeeld tegen de High elves van Thomas Moll.

Hoewel ik onderhand wel weet hoe ik met mijn skaven tegen high elves moet spelen, is het toch elke keer weer een uitdaging. :unsure: Elke special unit, die de high elves hebben, is namelijk in staat door elk willekeurig skaven-regiment heen te breken.
Alleen als ik een groot voordeel heb ( flinke outnumbering / flanks ) ben ik in staat ze te verslaan. Daar zou ik dus goed mijn best voor moeten doen.

Ik had al 2 dagen voor het gevecht tegen thomas mijn legerlijst klaar: :) had er vet zin in !
Het kwam ongeveer uit op het volgende:

Grey seer

Warlock engineer

Warlock engineer

Plague priest ( Bands of power voor 5 s8 attacks :))

28 Storm vermin ( Voor mijn seer )
Warbanner

(3x) 25 Clanrats ( De ruggegraat van mijn leger )

3x Rattling

1x Warpfire thrower

3x 2 Poison wind globadiers ( Harassment... en deployment voordeel )

3x Giant rat pack ( i know... they are sucky :( )

2x 20 slaves ( Tja, geen doel, anders dan dood gaan )

2x 5 jezzails

8 gutter tunnelers

20 plague monks ( umbranner voor 4+ ward save, 20 man breed, frenzy = living meat shield )

2x Warp lightning cannon ( funny shit )

Al met al goed voor 2499 punten.
Met ruim 200 modellen zou ik zeker een flink numeriek voordeel hebben... Maar tegen elite legers, maakt het aantal modellen, naar mijn idee, niet veel uit.
Meer voordeel zou ik halen uit het feit dat ik 28 units had.

Thomas speelde de volgende lijst:

Prince ( close combat monster, met ward save en 1+ AS )

Lvl 1 mage ( 2 scrolls )

Lvl 1 mage ( 2 scrolls, het was duidelijk waar thomas bang voor was :P)

BSB met elyrian banner

18 High elf spear men

10 High elf archers

1 chariot

10 Sword masters

14 Sword masters ( Met magic resistance :o )

14 Phoenix guard

5 Dragon princes

3 Repeater bolt throwers

Al met al een best gebalanceerde lijst ( daar heb ik geluk mee... Als een tegenstander zich op 1 ding focust... heb ik daar met mijn leger veel problemen mee ).
Ik was vooral bang voor de Repeater bolt throwers ( tegen mijn shooty units ), en de sword masters ( auwtsj... die doen gewoon pijn ).

De battle was wat te uitgebreid om hier helemaal uit te typen. Maar ik zal proberen een korte impressie te geven van het gebeurde.

In de eerste 2 beurten, rende thomas zijn leger naar voren, om zo snel mogelijk bij mij in de buurt te komen. In die 2 beurten verloor hij 1 unit sword masters ( de kleine ) zijn chariot ( luck WLC shot ) en verder een aantal modellen van andere units door shooty en magic. Mijn WLC wist in beurt 1 zichzelf van kant te maken.

Ik heb geprobeert zijn Dragon princes ( die over mijn flank kwamen ) te blokkeren, met kleine units.
Als hij had willen chargen, zou hij erdoor breken, en zichzelf openstellen voor een countercharge.
Dit lukte vrij aardig. De battle standard bearer brak in zijn eentje uit, om een rattling te vernietigen. En daarna een blok in te rammen. ( met zijn D6 Combat result banner ) had hij dit best kunnen winnen. Gelukkig bracht mijn Life is cheap regel een oplossing... 6 Dode ratten, 1 dode elf... Yeah! that is the way :thumbsup:

In de tussentijd wisten thomas zijn shooty units een flinke schade toe te brengen aan mijn leger.
beurt 3 werd ik verplicht om met mijn plague monks de charge te openen, op een flank unit spearmen.
Een overwinning van mijn kant ( go plague priest ) gaf mij een gat, om door te stormen richting thomas zijn tovenaars en magiers ( achteraan ).

Met 3 zware combat units voor mijn neus, zag ik me genootzaakt om mijn slaves maar in de strijd te gooien. Deze kleine prutsertjes hielden natuurlijk geen phoenix guard tegen. Maar ze wisten wel weer een beurt te rekken, waardoor ik weer wat kon schieten.

Toen de strijd dan echt losbrak, zag het er voor mij goed uit. Thomas Phoenix guards waren weggerend door een warpfire thrower.
Zijn dragon princes en kleine swordmaster unit waren verdwenen. ( Huzzaaah!! in 1 battle 4x irresistible force :worship: )
En mijn tunneling team dat net een bolt thrower te grazen had genomen, vergezeld door leaping seer, stormden op thomas boogschutters en magiers af.
Het grootste probleem waren de Prince, en 7 Swordmasters die in combat kwamen met mijn clanrats ( gelukkig alle tovenaars geevacueerd ).

In een miraculeuze daad van moed, wisten mijn pluizenbolletjes te blijven staan na de charge ( OMG WTF BBQ ). Hierdoor kreeg ik een beurt schieten-in-combat in mijn schoot geworpen.
Dit kostte thomas zijn laatste zwaardmeesters ( prins bleef staan ).

In de laatste beurten wist de prins nog aardig wat modellen af te slachten en een banner te veroveren. Maar het mocht niet meer baten :snif: . Hij ving een Jezzail kogel, en ging al strijdend ten onder.

Eindsituatie:
2400 Punten bij thomas vernietigd ( 1 bolt thrower kon ik niet meer bereiken )
900 punten bij de skaven.

Ik heb 2 banners weten te veroveren, en 3 table quarters.

Leerpunten voor mij:
Volgende weer 1 dispell scroll mee ( had ik bij, omdat thomas over 4 tovenaars begon bij het afspreken ). Waarom: In een magic heavy leger, MOET die drain magic tegen gehouden worden... :disturbed:

Tunneling team, is onbetrouwbaar, maar wel erg nuttig.

Grey seer, kan best solo-en ( Leap in een tunneling unit , Kots, Warp lightning ... Whahaaaa! tovenaar dood ) Daar moet ik dus veel actiever mee spelen.

Swordmasters kan je beter voor vluchten, dan aan sterven. Een panictest in je linies is namelijk niet grappig. :dunno:

Phoenixguards zijn taai... heel taai.

Ik hoop dat ik zo een leuk verhaaltje heb weten te houden over de battle. Misschien zal niet alles perfect kloppen, maar dit is wat ik me herinner. ( toevoegingen en verbeteringen altijd welkom ).
Al met al heb ik weer dikke lol gehad met mijn ratjes.
Ik hoop dat jij ( thomas ) er ook plezier aan hebt gehad! Zo ja, dan zou ik het graag nog eens dunnetjes over doen.
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 07 nov 2009 14:24

Nieuw boek, nieuwe kansen.

Na het doorlezen van het skaven armybook... heb ik een tijdje met mijn vinders in mijn haren gezeten.
De regels vragen om een geheel nieuwe speelstijl.
Een flink aantal van de eenheden zijn veel slechter geworden! :dunno: ( right now... rattlings suck )
Maar een aantal nieuwe eenheden en veranderde regels geven wel kansen om onze zwakke plekken te dichten. :)

Een van de zwakke plekken van skaven vond ik altijd vijandelijke "grote gepantserde units met Magic resistance".
Hier konden onze kleine ratten-mansen gewoon weinig tegen beginnen ( behalve focus fire... ).
Daartegen hebben we nu een hoop opties tot:
Veel hits - Strength 2 - No armour-saves wapens.
of
Poison-wind-effecten ( alles op een 4+ krijgt een wound... nog saves allowed ) :harhar:

Omdat dat zeker een van mijn zwakke plekken was, denk ik dat ik daar maar even naar moet grijpen.
Kortom.. ik wil poisoned-wind-mortars!

Een ander probleem, was dat onze krijgers niet kunnen vechten.
We zijn met veel... maar een 3 - 3 - 3 - 3 profiel is nou geen game-winner.

Een van de nieuwe war machines lijkt dit ( op het eerste gezicht ) te kunnen compenseren!
voor de prijs van een "sucky rattling", heb je:
D3 S4 impact hits ... en een artilery dice ( gemiddeld 6 ) aan extra S4 gewone attacks. :tu:
Natuurlijk kan het ook mis gaan :huh: maargoed... zonder mishap chart zou het ook geen
leuke unit zijn.

Kortom, een langzame Backup-unit.... hij zal in zijn uppie geen units breken...
Maar een duo-charge van clannies, met een doom-flayer ernaast... klinkt best gevaarlijk ^_^

Helaas zijn voor beide bovenstaande eenheden nog geen modellen beschikbaar...
En als we GW's patroon bekijken... kunnen we daar ook nog wel even op wachten :(
Er zijn nog steeds geen daemon-nurgle-characters, dark elf harpies ... enz..

Daarom:
Conversion time:

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:
Daarom, mijn bouw-tekening ideeen.

Dit is mijn idee voor een poisoned wind mortar.

Het plaatje in het boek, is lijkt op een globadier met een mortier op zijn rug.
Omdat dit mij een beetje overdreven leek ( gezien de terugslag ) ga ik naar het volgende plan.

Afbeelding

De bedoeling is vrij simpel:
Pak een empire mortier, en maak hier een kleine ( moet op cav. base passen ) basis bij.
Deze basis wil ik gaan maken van balsa-hout.
Achterop de mortier, komt de "backpack " ( warpgas-generator ) van een poisoned wind globadier.
Hierdoor hoop ik een beetje een "technicky" idee te geven.
De crew zal bestaan uit de overgebleven globadier... ( liefst 1 die een globe vasthoud )
en een gewone clanrat ( the thing needs to be moved ).

Daarnaast het idee voor de doom-flayer:

Het plaatje in het boek, doet denken aan ( al eerder gezegd ) een apparaat uit "the labyrinth".
Een grote kar, met voorop een pantserplaat met tientallen messen.

Afbeelding

Dit idee staat nog aan veranderingen toe.
Op het plaatje is hij wat sterk uitgerekt! ik wil hem korter hebben...
Het moet een soort grote houten fiets worden :P met voorop een grote punt met messen.
Eventueel kan het ook geduwd gaan worden.
Als crew, wil ik storm vermin gaan gebruiken ( het ding heeft standaard heavy armour ).

Kortom, ideeen genoeg :yes:
Nu nog... tijd, bits, en puf gaan verzamelen.
En dan maar hopen dat het iets word!

Laat je mening erover even horen! Als je nog goede ideeen hebt... houd ik me aanbevolgen!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 07 nov 2009 16:29

Ziet er leul uit.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden
Doomflayer zou ik wat groter maken zaodat de "fietser"er achter kan schuilen.
Misschien een kijkgat, n de rondte dus een hoop kijkgaten?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Richard » 07 nov 2009 17:49

Klopt klopt,
Ik had me idd al bedacht dat het groter moest....

Ik wil geen kijkgat.
Ik denk eraan om boven de voorwielen, een plateautje te maken.
Waarop een 2e crew-member op de uitkijk staat.
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs