Martijn's muize blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A windmill with mice in, it's hardly surprisin' (muizenblog)

Berichtdoor Squiggoth » 10 jan 2010 21:06

Die hoogglans look komt van de cameraflits ... devlan mud droogt heerlijk mat op (al zit ik er over te denken wat er zou gebeuren wanneer ik het potje een klein beetje "aan leng" met matte vernis).

Gisteravond en vanmiddag nog 8 Giant Rats geverfd en nu hoef ik noh maar 6 ratten en vier packmasters en dan heb ik al één unit af. Devlan Mud voor de win. :yes:

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 10 jan 2010 21:39

Gaat u zo door! :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Guy » 11 jan 2010 20:04

Erg mooi Martijn, tempo zit er ook aardig in. Nu volhouden met de clanrats
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 13 jan 2010 23:16

[quote="Guy"]Nu volhouden met de clanrats

Die twintig Clanrats die op m'n To Do List staan daar zie ik nog een beetje tegenop ... :panic:
... Maar ik ben wel bijna klaar met zes Adult Mutant Ninja Muize! :rat: :ninja:

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 14 jan 2010 08:33

Heejoh, door die gaten en scheuren in die broeken kijk je op de poten van die ratten. :P
Verder weer gewoon :thumbup:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 14 jan 2010 11:06

Je bent gewoon jaloers omdat jouw Slann niet van die ruige harige benen heeft. :P
Squiggoth

Berichtdoor Richard » 14 jan 2010 11:16

oeh...
Ratten met netten! Hoe stoer...!
Ga je ze ook echt zo spelen? Qua regels leken ze mij niet zo indrukwekkend namelijk...
Maar misschien zie ik dat verkeerd
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 14 jan 2010 12:50

Geen idee of Gutter Runners nuttig zijn. Op papier lijken ze vrij efficiënt (Skirmish, M6, WS4, BS4, A2, 6+/5+ Ward en Sneaky Infiltrators = fijne stoorzenders/warmachine hunters) maar erg labiel en fragiel ... redelijk vergelijkbaar met Furies en Harpies. Voornaamste reden dat ik ze geverfd heb is dat de modellen hip zijn en lagen te verstoffen in een Mordheim bit box. B)
Ik heb ze speltechnisch in ieder geval Slings gegeven in plaats van Nets want Nets lijken me een downgrade en die BS4 is té goed om te verkwanselen aan Throwing Stars. :wink:
Squiggoth

Berichtdoor Richard » 14 jan 2010 13:38

Over het nut van gutter runners kan ik je misschien verder helpen...
JA! Die Roeleren de pan uit! ^_^

Ik neem ze mee in een kleine unit van 8 man... geen upgrades. ( 9 zou beter zijn... 1 extra voor paniek! )
Voor nog geen 100 punten heb je een unit, die snel is, en redelijk van zich af kan bijten!
Tegen alle legers die iets achter laten in hun eigen deploy zone ( archers, kanonnen, bolt throwers, of gewoon hun complete leger ) laat je ze infiltraten... :yes:
En maak die kleine achterblijvende units dood... die zijn meestal meer dan 100 punten. En samen met de geclaimde tablequarter heb je de punten er dik uit! Bovendien is het gewoon fijn om een unit achter de tegenstander te hebben...
Lekker breed uitspreiden... en welke unit er ook breekt, die is dood :tu:
Bijna gegarandeerd haal je de punten eruit. ( is mij tot nu toe altijd gelukt ).

Ik vind zelf de netjes een beetje matig... Je extra attack inleveren voor -1 initiative en -1 WS bij de tegenstander, en een 5+ save...
Tja...
Volgens mij schiet het dan zijn doel voorbij. Het doel is, snel een kleine unit tackelen... Als die tegenstander dan ook nog jou hard kan toetakelen na 16 WS4 S3 attacks... heb je de verkeerde unit gekozen!
In mijn ogen een no-go-zone dus :td:

Slings... tja, ik zie de kracht ervan wel... veel BS4 S3 schoten... B)
Maar ik koop ze niet... ik vind ze nogal duur. En als je bekijkt dat je al kon schieten ( korter bereik is vaak niet zo erg... ) worden ze er eigenlijk ook niet zooo veel beter op.
Bovendien wil ik ze meestal infiltreren. Dit betekend dat ze pas beurt 3 ( meestal ) op tafel komen, en die beurt schieten ( bewogen! ).
En beurt 4 in combat staan. Beurt 5 zijn ze dood... of willen ze weer chargeren.
Kortom... no time to shoot! :disturbed:

Tot zo ver de gutters... Naar mijn mening.
Er is natuurlijk nog veel meer over te vertellen... maar veel is obvious.
In mijn lijst gaan ze bijna altijd mee!
Ze waren al een top unit... en in mijn ogen zijn ze dat nog steeds!
Tunneling was nice... maar erg onbetrouwbaar...
Nu komen ze bijna gegarandeerd... en door hun hoge movement, komen ze toch wel op de goede plek!
Goedkoper + gratis shooty... ze zijn beter geworden!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 14 jan 2010 14:15

Yup, da's zo ongeveer wat Gutter Runners zo supersexy maakt. Ik zou echter never nooit geen grotere unit dan acht ninja's nemen want zodra ze over de 100 punten komen vind ik dit soort glazen hamers niet meer goedkoop genoeg om risico's mee te kunnen nemen (of table quarters te claimen). :wink:
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs