Richard Skaven ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Richard Skaven ( picture heavy )

Berichtdoor Richard » 30 maart 2010 21:32

Ik zie net dat ik hier al een flinke tijd geen boeiende foto's heb gepost...
Daarom maar even een update van de dingetjes van de laatste tijd:

AfbeeldingAfbeelding
2 mortieren.
Met dank aan hennies mortier...
Al een flinke tijd geleden gemaakt en geschilderd. Maar blijkbaar nooit hier terecht gekomen...

AfbeeldingAfbeelding

Schaamteloos gestolen van space orks... skaven met power-claws.
Stukje plasticcard aan stukken knippen, en tadaa...
Niet de mooiste conversions... maar met modellen zo lelijk als skaven... tja, hoef ik me niet te schamen!

En in een unit geven ze een leuk effect!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 30 maart 2010 21:37

Vervolg van het voorgaande...

Voor mensen die regelmatig op de club komen ook al zo nieuw niet meer. Maar voor de anderen het vervolg:

Afbeelding

Dit idee heb ik gehad vanaf het moment dat ik van een "doomrocket" hoorde. Een rat,
met op zijn rug een lanceer-platvorm...

Een spijker, een zaag, en 3 stukjes plasticcard later...
TADAA: chinees vuurwerk!

Hier is niets aan geconvert... maar misschien leuk om te zien:

AfbeeldingAfbeelding

Op papier de slechtste rare choice in het boek...
Maar ik ben erachter gekomen dat hij op tafel geweldig is! Zijn gewicht in goud waard! :)

Word vervolgd...

( over een paar minuten )
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 30 maart 2010 21:44

Oke...
Last, and probably least...

Een WIP van mijn pimp-my-screaming-bell.

AfbeeldingAfbeelding

Het model is nog niet helemaal af...
Ik wil er nog een slavendrijver op zetten, die met een zweep achter de Rat-ogre aan zit.
iets midden op het platvorm.
Een scroll-caddy ... Een rat met een stapel boeken! -_-

Dus als iemand nog boeken over heeft ( inquisitors hebben ze, plague monks... en vast nog anderen ) Dan zou ik deze graag van jullie overnemen. ( ruilen? )

PS. sorry dat sommige foto's wat blurry zijn... Ik had geen tijd om ze te controleren.
Mochten jullie een betere kijk willen, dan moet je maar eens naar de club komen :wink:
( het is momenteel veel te rustig, naar mijn zin :harhar: )

PPS. Note to Beastherder...
Ik heb naar je advies geluisterd ( jaar geleden ofzo )... Deze grey seer, is daadwerkelijk grijs!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 31 maart 2010 10:00

Goed bezig geweest, Meneer de Leeuw. B)
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 31 maart 2010 16:03

Akelig mooie modellen ..... :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Richard » 25 sep 2010 19:08

Na zo'n half jaar zonder updates ( er is in die tijd ook weinig gebeurd ) toch maar weer eens wat toevoegen.

Vandaag lekker een dagje gehobbied...
4 jezzails geschilderd,
en een stuk of 15 modellen in elkaar geplakt en zwart gespoten. Nu kan ik binnenkort iig verder met kwasten :P
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 25 sep 2010 21:36

Wie geen tijd meer heeft, moet tactisch schilderen :P

Hehe... batchpainting 5 ratogres! :grijns:
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 11 okt 2010 14:27

Hier de battle report van de golden griffon... Zelfde als in een ander topic.
Dus niet 2x lezen... das zonde van je tijd!

Gisteren naar de Golden griffin geweest. En hier even een kort toernooiverslagje van mijn kant.

Om te beginnen een vervloeking naar de kant van frank! #$!%!! waarom !@!**& moet een toernooi zo
vroeg beginnen?
Met nogal wat moeite mezelf uit bed kunnen slepen, en wat ontbijt gesmeerd. Pfff, net op tijd weg
om om 9 uur bij frank te zijn.... OMG! lege band.
Dan maar terug om de band op te pompen. Helemaal bezweet uiteindelijk toch nog 9 uur gered!
Helaas was frank zelf nog niet klaar! Dus had ik het best wat rustiger aan kunnen doen.

Richting moenen gewandeld, om daar met het opzetten voor het toernooi te beginnen.
8 spelers maar, dus viel het aantal tafels opzetten nogal mee! Zeker omdat iedereen flink aanpakte!
Goede samenwerking mannen!

Direct daarna maarvast begonnen met het opzetten van mijn leger ( jaja, met 200 man op tafel, en 1
hand in het verband moet je je tijd optimaal benutten! ). Theo en ik voelden elkaar als eerste
tegenstander al een beetje aan! We gingen beiden aan een random tafel ons leger opzetten,
Om het daarna naar de goede plek te slepen. Viel dat effe mee! We mochten aan die tafel, tegen elkaar
in de eerste ronde!
Kijk, das nog eens een goede game-sense!

Eerste matchup dan ook tegen de dark-elves van theo dus:
Ik speelde zelf ongeveer de volgende lijst:

Characters:

Skaven warlord
met +1 S zwaard, en pistol

Chieftain BSB
Met 3+ armoursave, en pistol

Warlock engineer:
Lvl 1 tovenaar, met Doomrocket, en pistol

Core:
25 stormvermin
Shields, banner, musician, champion met pistol
gleaming pendant

warpfire thrower

2x 25 clanrats
Banner, musician

2x Mortier

4x 6man giant rat pack

2x 24 slaves
musician

Specials:
5 jezzails

9 jezzails

6 rat ogres
3 pack masters

7 gutter runners

Rare:
Doomwheel

2x Warp lightning cannon

Ik wilde eigenlijk een grey seer meenemen, en erg magic heavy gaan spelen. Maar toen ik hoorde wat
voor andere spelers er op het toernooi kwamen ( 3x lizardmen met kikkers, een High elves met teclis, 2x dark elves beide met lvl 4 sorcerers ).
Leek het mij leuker om maar heel wat anders te spelen. En magie totaal te negeren! Vandaar dat mijn lvl 1 nog niet eens een dispell scroll heeft!
( Slaves zijn goedkoper! ).
Door het verwijderen van de seer, en de dure wizards kwamen er flink wat punten vrij voor extra kannonuh en jezzails. Het eindresultaat staat
hierboven. Al met al een flinke berg shooty dus. Met toch 5 grote units, om de tegenstander flink bezig te houden.

Battle 1:

Theo speelde ongeveer het volgende:
lvl 4 sorceres
lvl 2 sorceres
bsb
20 corsairs
30? spearmen
10 crossbowmen
10 harpies
10 shades
5 dark riders
3 repeater bolt throwers
1 hydra

Al met al een piepklein legertje, met 4 rares! Omg! Maargoed, met zulke dure units, zou wel elke casualty punten moeten opleveren!

Ik had verwacht dat theo zoals altijd een refuse-flank tactiek zou doen...! Wetende dat zijn magic short-range was, en mijn shooty als het goed is
een stuk sterker zou zijn, besloot ik hetzelfde te doen! Helaas een domme zet van mij.
Het idee was best redelijk, alleen het feit dat theo achter een bosje bleef schuilen met zijn blokken en hydra, ontnam mij de waardevolle doelwitten.
Op skirmishers shieten levert weinig op. Waardoor mijn shooty ( die het toch al waardeloos deed ) geen punten kon scoren.
Gelukkig werd dat gecompenseerd door theo zijn ( out of range ) magic, die ook geen donder deed.

Na beurt 1 besloot ik toch maar naar voren te rennen, in de hoop nog een beetje een interessante battle te krijgen.
Maar in een paar beurten de kaart diagonaal oversteken is toch wel een heeeel eind. Het resultaat aan het eind van de battle ( na beurt 4 ) Was dan
ook verrassend saai.
2 legers, die recht tegenover elkaar staan, klaar om elkaar te lijf te gaan. Met beide nog geen 300 punten aan verliezen.
Diep triest dus.

Battle 1 eindigde dan ook in een draw, zo'n 100 punten in theo's voordeel.
Theo ;) volgende keer als we een battle spelen... Laat dan effe weten dat je me echt niet tegemoet gaat komen! Dan ren ik harder naar voren.
En is de battle niet zo saai!

De paintingpoints werden hierna uitgedeeld. Frank had een alternatief lijstje hiervoor gemaakt, wat ik zelf niet erg vond! Nog nooit 19 punten
voor mijn leger gescoord! Dit zal ook wel een beetje gekomen zijn, omdat het paint-niveau niet erg hoog lag dit toernooi.
Waardoor er niet echt legers gigantisch uitsprongen.

Wat ik wel leuk vond, was dat Frank ook punten gaf aan ongeschilderde legers. Er was slechts een klein verlies hiervoor. Waardoor spelers die
niet fully painted waren, niet meteen alle kans op prijzen werden ontnomen!

Tussendoor effe lekker een durum-donner tje gehaald! ROAR, vers vlees voor de hersenen!

Battle 2:
Was tegen de lizardmen legers van onno! Zijn lijst bestond grofweg uit het volgende:
1 kikkerprins ( alle spells van life, +1 powerdice )
1 scar veteran ( beefed up! )
20 saurus warriors met spears
24 saurus warriors
16 Templeguard
10 skink skirmishers
2 salamanders
3 terradons

Jaja, eindelijk de eerste kikkerprins. Waar ik helemaal niet zo blij mee was! Lvl 4 slann, tegen lvl 1 pikachu... Not the best way.
Wat ik wel erg opvallend vond, was dat Onno tegen mij de hele battle Life-magic heeft gebruikt, terwijl hij de rest van het toernooi
Death-magic speelde. Of dit een vergissing is geweest, of een fout van mijn kant weet ik niet.
Maar ik vond het niet zo erg! Death magic is tegen mijn leger veeel enger ( denk ik ).

Door het opstellen van mijn 6 cheap-ass units, kon ik redelijk afwachten wat onno met zijn troepen ging doen. waardoor mijn "scary stuff"
netjes tegenover zijn sterke units kwam te staan.
Onno daartegen wist precies wat ik van plan was ( in een hoek duiken ). Dus trok zich van mij helemaal niets aan. Gewoon netjes
in het midden opstellen, zodat je nog alle kanten op kan. Netjes gedaan dus.
Deze battle hing van de vreemde dice-rolls aan elkaar. Maar was desondanks best grappig vond ik zelf. Doordat beide kanten belachelijke
rolls maakten, was niet erg vervelend.
Zoals joost er al 1 noemde: Een lightning cannon, die met strength 2, in 1 beurt een anchient stegadon sloopt! Oh ja!
Daartegen waren een hele hoop goede armoursaves van Onno zijn kant wat van mijn blokken fataal!

Tot beurt 4 ging het eigenlijk redelijk gelijk op. Daarna maakte onno echter een flinke fout. Hij castte zijn 1e spell ( throne of vines )
met te weinig dice... waardoor zijn slann die beurt niet meer kon toveren!
Zijn units waren daardoor niet zo opgeblazen sterk als in eerdere beurten. Bovendien was de tijd bijna op. Ik heb daar misbruik van gemaakt,
door een paar risico-charges te doen.( 10 inch gooien lukt meestal niet )
Deze gingen goed, waardoor ik een aantal van zijn units te pakken kreeg, en nog flink wat extra punten wist te scoren.
Toen Onno's grote saurusblok daarna ook nog tot de laatste man werd weggemalen door mijn doomwheel-slave charge was de battle ongeveer beslist.

Een major victory ( denk ik ) aan mijn kant.
Al met al vond ik dit de leukste battle van de dag. Onno is een gezellige tegenstander om tegen te spelen.
Die het niet erg vind om af en toe een risico'tje te nemen. Lekker relaxed gespeeld dus.

Battle 3:
Tegen de Dark-elves van Irene!
Bah, weer dark elves... Jammer dat je 2/3 battles tegen dezelfde speelt. Maargoed, die kans is op zo'n klein toernooitje natuurlijk altijd
groot.
Legerlijst was ongeveer zo:
lvl 4 sorceres
lvl 2 sorceres
dread lord
2x 10 crossbowmen
25 spearmen
25 corsairs
18 black guard
2 hydra's

Een lekkere close-combat lijst dus! Interessant! Heel anders dan de shooty-stuff van theo, en daardoor ook een heel andere battle...
Gelukkig maar, want ik had niet zo'n zin in nog een "shootout".

Naar mijn idee ging deze battle vanaf het begin snel in mijn voordeel. Al bij het opstellen zette irene haar hydra's erg vroeg op ( direct
na haar crossbowmen ) en in het volle zicht. Hierdoor kon ik zelf erg makkelijk mijn "battleplan" aanpassen.
Plekjes overlaten voor de kanonnen, en de rest dichtmetselen met pluize-muizen.
Natuurlijk mocht irene de battle beginnen ( turn 1 krijgen is moeilijk, als je tegenstander altijd de +1 roll heeft ). Waarna ze logischerwijs
hard naar voren stormde. Out for blood!
Daarna begon mijn beurt 1, waarin de battle ( denk ik ) al deels beslist was. Mijn doomwheel schakelde met 3 D6 wounds bolts een hydra uit.
Mijn jezzails en mortieren schakelden een blok infantrie bijna uit ( 20 hits met een kleine template! ).
Waardoor de lvl 4 sorceres de benen nam.
Door wat outflankende gutters, en wat irritante giant rats, waren irene haar crossbowmen afgeleid, en niet bezig mijn "weapon-teams" uit
te schakelen. Kortom, chaos op het slagveld.
Beurt 2 maakte irene veel goed! Door met black-gaurd-mindrazor combo mijn doomwheel tot brandhout te verwerken. auwtsj! Die spell is loeihard!
Gelukkig konden mijn ratogres in de flank daar wel weer mee overweg.

Daarna werd het een beetje een uitwisselingsstrijd.
Doomwheel grilt een hydra, blackguard slopen doomwheel, ratogres eten de blackguard, hydra lust ratogres rauw, jezzails snipen hydra enz enz.
Gelukkig had ik een flink aantal units meer, waardoor het eindresultaat naar mijn kant schoot.
Met nog 1 character op tafel voor irene, en 100+ ratten voor mij, was het resultaat vrij duidelijk.

Flinke overwinning voor mij ( hoeveel het uiteindelijk geworden is weet ik niet ). maar er waren 1300 punten verschil.

Na een dag flink spelen, een heeel bevredigend resultaat gehaald!
YAY, voor het eerst de eerste plaats op een clubtoernooi!
Leuk prijsje gekregen, waarmee ik mijn legers nog wat kan uitbreiden!

Pro's en Con's
Pro's
- Ten eerste: Frank! Bedankt voor de chaotische, maar uiteindelijk goede organisatie!
- De spelers, voor de leuke gezellige sfeer!
- De dobbelstenen! Voor het goede resultaat.

Cons:
- Volgende keer iets meer verschillende legers op een toernooi zou leuk zijn!
- Iets beter de regels leren voor iedereen... er gaat nu veel opzoektijd verloren. Waardoor de meeste battles niet uitgespeeld werden
( jaja, ik ben daar net zo goed schuldig aan )
- Volgende keer je hand niet in het verband hebben... Dobbelstenen oppakken is dan echt moeilijk!
- Verder eigenlijk niets bijzonders...

Prima toernooitje, en een leuke dag.
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 12 okt 2010 09:12

haha leuk verslag richard.

enne t is een toernooi! t gaat om de punten scoren dan ga ik nie breinloos mijn elfjes een jou massa's ratten voeren! -_-
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 20 okt 2010 14:27

Wist je dat, die coole strength 6 jezzails eigenlijk maar watjes zijn!

Vroegah, toen de tijden nog goed waren, en de jezzails strength 5, waren de ratten nog bikkels!
Hier is het bewijs!

Afbeelding

NOW THAT IS A BIG GUN!

En na het toevoegen van al die cheesy-shooty, ook maar wat "fluffy-crap" units toegevoegd!

Afbeelding

6 extra globadiers!
En 2 extra rat swarms... ( makes 4 total )
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs