Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 18 apr 2010 15:30

Beetje een herhaling van vorige week, maar mn Shermans zijn nu echt af, en dat wou ik toch even laten zien :)

Afbeelding

Afbeelding

Vuil gemaakt door simpelweg wat verschillende bruin-tinten er op te kwasten, en het battaljonsnummer (53) er op ge-freehand :yes:
(geen zin om te wachten tot ik de correcte decals kon krijgen -_- )

en voor een idee van verhoudingen ook op de foto met wat infantrie
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2010 14:40

Weer een batch infantrie er bij, op weg naar een speelbaar leger B)

als eerste:
Da Boss
Afbeelding
Afbeelding
De company-commandant, in theorie een captain, en de leider van mijn leger :yes:

Bazookas!
Afbeelding
Met het gebrek aan zwaar materieel inherent aan paratroepen kun je nooit genoeg hebben van deze lichte anti-tank wapens.
De mogelijkheid om er 3 extra mee te nemen als onderdeel van de HQ is dan ook een absolute no-brainer ^_^

En als laatste nog een extra base infantrie, want daar moet ik er nog zat van :unsure:
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 mei 2010 11:35

2 kleine infantrie bases geschilderd, om zo snel mogelijk wat units compleet geschilderd speelbaar te maken.
Geen zin om nog een dag te wachten, dus nu nog op mooie witte bases van mn nog niet droge vulmiddel -_-

De Second in Command, oftewel 2 i/c
Ge-upgrade naar SMG team gaat deze jongen meer aggressief naar voren, terwijl de Commander (hierboven) meer van achter de boel in goede banen leidt :yes:
Hiermee is de HQ dus compleet geschilderd :)
Afbeelding

De (hele kleine) mortier van mn platoon Irish Guards
Meer een granaatwerper dan een mortier, zoiets als wat amerikanen tegenwoordig onder een M16 hangen, maar het geeft net een beetje extra ondersteuning aan de troepen.
En nu is mijn Guards Rifle Platoon dus ook compleet geschilderd inzetbaar met 2 squads :yes:
(komt nog een 3e squad bij, later....)
Afbeelding

Ook meteen maar even meegenomen bij deze wel erg kleine batch: de tank-commanders die later in mn Shermans komen.
Nu nog op een stokje (met Euro voor schaal), maar later in de koepel van een tank
Poging gedaan tot een Irish Guard insigne op de baret, en 2 heel britse officiers-snorren :D
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 mei 2010 16:01

Een dag later, dus nu zijn de bases wel af.
Dus maar even voor de volledigheid :)
Afbeelding

Aanstaande donderdag mogen mn micro-mannetjes voor het eerst een speeltafel betreden, dus het wordt tijd voor wat meer structuur (en om het regelboek toch maar weer s door te lezen :wink: )
Dus flink aan de slag geweest met Word en tabellen voor een mooi leesbare en duidelijke legerlijst, compleet met statlines en special rules zodat ik niet om de 10 seconden in een boek hoef te bladeren :yes:
Toch een hele verbetering met het potloodgekrabbel waar mn ideeën tot nu toe te vinden waren
Afbeelding

En dan wordt het ook tijd voor wat groepsfoto's! :pic:
Vooral ook voor mezelf erg prettig om zo'n leger s mooi bij elkaar te zien, want de rest van de tijd ligt het allemaal verspreid over tafels en kasten -_-

600pts Airborne
zeg maar FoW borderpatrol, dus maar 1 Combat Platoon ("Troop Choice")nodig
HQ, 1 platoon para's en een groep Sherman ter ondersteuning
Afbeelding

Uitgebreid naar 1000pts
Maar wel illegaal, want in plaats van de verplichte 2e platoon para's heb ik hier (geschilderde!) britten.
Verder mn gepantserde jeeps en wat meer bazookas en de punten zijn al weer op
Afbeelding

1000pts, maar dan legaal.
Dus ipv de britse infantrie meer para's, en om de punten te compenseren ben ik wat bazookas kwijt, maar er is nu toch wat meer ongeschilderd metaal te zien :(
Afbeelding

1500pts, het voorlopige einddoel
Hier dus zowel het platoon para's én de britten, plus een extra tank en een batterij (kleine) artillerie
Afbeelding
Woehoe! Zo te zien ben ik over de helft! :woot:
Daarom is het dus wel s goed om ze eens zo samen te zien, want dat had ik nog niet in de gaten :nono:

En ik heb genoeg tankjes over om het ook op deze manier te doen
600pts Guards Armoured Squadron
HQ (2 shermans) Combat Platoon (2 shermans, 1 firefly) en de infantrie nu als support :yes:
Afbeelding
Voor 1000 puntjes heb ik ook al genoeg shermans maar aangezien die nu op stokjes vastgeplakt zitten om geschilderd te worden kon dat nog niet op de foto -_-

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 mei 2010 16:31

En de foto's van de eerste veldslag staan nu dus hier:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1977

Tijd om te gaan werken naar de 2e battle, want die ene ongeschilderde Firefly kan dan natuurlijk echt niet :D

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 mei 2010 17:27

FIREFLY !! :wub:

Afbeelding
Afbeelding

Ik kon het niet laten om de loopcamouflage te schilderen, ook al schijnt die in de Market Garden periode niet meer zo veel voor te komen.
Het blijft toch het mooiste voorbeeld van zo'n Firefly-bemanning om te proberen iets te zeggen van:
"Firefly? Wie, ik? Nee hoor, ik ben maar een lieve, onschuldige Sherman." :whistle:
:grijns:

Om dezelfde reden (zenuwachtige Firefly-bemanning) dus ook wat extra pantser op de koepel.
Hierdoor word de squadron-marking niet meer zichtbaar, dus die heb ik verplaatst naar de romp.
Ik heb nergens kunnen vinden of dat ook historisch correct is, maar het leek me erg logisch, dus mijn jongens doen dat gewoon zo. :yes:

En samen met zn vriendjes geeft dit dus een legaal inzetbare eenheid, en dus een compleet geschilderd 600pts leger B)
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 mei 2010 13:43

Bring out the Big Guns! B)

Nou ja, ze moeten wel in een vliegtuig passen, dus niet al te groot, dan :unsure:
Oh, en ze moeten aan een parachute hangen, dus zeg maar gerust een beetje klein :(
Oke, ik geef het toe, dit is gewoon zo'n beetje het kleinste stuk artillerie in de hele oorlog en er zijn mortieren met een grotere knal, maar das nog steeds beter dan niks :whistle:

Afbeelding
Afbeelding

met mn zelfgemaakte munitie-kistjes om de bases wat charme te geven, en ook alvast het Observer team die naar voren mag kruipen om door te geven waar 'Jerry' uithangt

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 jun 2010 17:03

Meer Shermans! :D

Afbeelding
Afbeelding

de laatste van mn 3 'basic' startset Shermans, en de eerste van mn doosje met mooie gesculpte bepakking. Die heeft dan ook meteen een commandant in de turret, zodat hij dadelijk goed herkenbaar is als de leider van 2 Troop B)

Ik heb mn bestelling binnengekregen van Dom's Decals, een kleine onafhankelijke producent van die plakplaatjes, dus ik heb ook 2 avonden lang decals zitten plakken :unsure:
Lang leve de Micro Set & Sol, want die maken dit kl*te-karwei opeens heel goed te doen :yes:

Dus mn Jeeps en Trucks hebben nu eindelijk hun sterretjes
Afbeelding Afbeelding

En mn Shermans hebben nu ook hun 'bridging signs'
(Gele cirkel met het gewicht van het voertuig in tonnen, zodat de pioniers er rekening mee kunnen houden en kunnen zorgen dat ze niet door de brug heen zakken)
Zie je op historische foto's vaak op lichtere voertuigen als trucks en pantserwagen, maar lang niet altijd op tanks (die zijn gewoon 'zwaar' :D ) maar het geeft zo'n tank een mooi opvallend stukje kleuren ze hoorden ze wel te hebben, dus ik plak ze er lekker op B)
wel opletten dat zo'n Firefly dus 3 ton zwaarder is als een gewone Sherman
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2010 14:45

Ik heb mn 2e battle gespeeld ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2016 ) en gewonnen :tu: dus de inspiratie om stug door te schilderen is weer op peil -_-

Tijd voor het 2e stel kanonnen voor mn artillerie batterijtje

Afbeelding
Afbeelding

En meteen ook maar het Command Team om alles in goede banen te leiden
Afbeelding

Nu dus alleen nog maar het Staff Team (de jongens met de kaarten en rekentabellen) en ook deze unit is klaar
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 jul 2010 17:19

Afgelopen week veel te warm om een beetje door te kunnen schilderen :wacko: maar wel weer een battle kunnen spelen
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=2024

Een beetje geknutseld aan meer jeepjes (want je hebt nooit genoeg jeeps) en geprutst aan alternatieve legerlijstjes.

Met name gekeken naar de mogelijkheid om mn Airborne jongens 'puur' te spelen, zonder Ierse Shermans.
Heel interessant eigenlijk, want voor die punten heb ik ook een unit mortieren én wat kleine anti-tank kannonen :scratch:
Op die manier heeft je tegenstander opeens geen targets meer voor zijn anti-tank wapens, terwijl mijn para's (zo heb ik nu geleerd :yes: ) wél tanks kunnen pakken van dichtbij.

Binnenkort toch maar s wat extra aankopen moeten doen :whistle:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames