Richard's Necron's ( picture heavy )

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Richard's Necron's

Berichtdoor Richard » 28 aug 2009 10:30

een woord...: WOW :disturbed:

Eerste potje dat we beiden tegen elkaars leger speelden.
En voor beiden was het volgens mij een grote verrassing. 
Damn, wat kunnen eldar goed schieten... maar hej, T3 4+ save scheelt een hoop T.o.v. Space marines  

Atze z'n leger bestond ongeveer uit:

5 Rangers met snipers
5 Rangers met snipers
10 Dire avengers
6 Fire Dragoons
6 Striking scorpions
6 Reapers + reaper autarch
1 Avatar
1 Wraight lord met starcannon

Mijn eigen leger bestond uit:
1 Lord ( Veil + Orb )
10 Immortals
10 Necrons
10 Necrons
10 Necrons
10 Necrons
5 scarab swarms dis-fields
5 scarab swarms dis-fields
1 monolith

Capture & control in een Dawn of war setting

Strategisch gezien had ik het niet erg goed uitgedacht....
Ik moest als 1e een HQ en 2 troops opstellen.

Daarna kwam atze met zijn leger oprennen.
Tot mijn geluk, zette hij de meeste van zijn harde units in 1 hoekje... waardoor ik mijn monolith vrij ver van ze weg kon zetten.
Door langzaam naar de overzijde terug te trekken, heb ik zijn Avatar en Wraightlord praktisch buiten gevecht kunnen houden. :yes:

Zijn overige units, konden redelijk snel door mijn scarabs ( in CC tegen rangers ) en Immortal-deepstrike-nightmare worden uitgeschakeld.

De battle verliep nogal scheef...
Bijna alles wat atze probeerde ging mis. Om een paar impressies te geven:

10 snipers, hebben in de eerste 3 beurten ( beurt 4 gingen ze dood ) 1 necron warrior gesloopt...
En dat is niet omdat ze niet schoten   :dunno:

6 Fire-Dragoons ( S8 Ap 2 ) hebben in een beurt schieten gewoon NIETS gedaan...  

Striking scorpions met exarch ( lees : 24 attacks met S 4 ) hebben er 5 combat rounds over gedaan om door
een paar scarab swarms heen te maaien... en verloren daarbij 4 man.

Kortom, Aan het eind was het een nogal duidelijke overwinning voor mij ( laatste beurt niet meer gespeeld ).
Waarbij atze, nog 1 tank had ( stunned en shaken ) en 2 scorpions.
Van mij waren 5 Necrons, en 6 swarms dood...
Beide objectives werden geclaimed door necron warriors

Al met al was het voor mij een leuke battle... ( winnen is altijd leuk )
IK hoop dat we hem nog een keer met normale Dice-rolls kunnen overdoen 

Re: Battle
door Atze » 17/7/2009, 10:44

Wat richard hierboven heeft geschreven is de perfecte samenvatting van de battle. Voor mij was 't niet veel verrassends qua hoe ik gooide, zo gooi ik eigenlijk altijd, maar 't blijft vervelend. :p

Waar ik achter ben gekomen is dat Necrons k*t zijn, ze staan weer op en dat blijven ze doen, het is gewoon niet eerlijk  Maarja, volgens mij outnumberde ik voor de eerste keer en dat is ook weer wat waard 

Maar al met al was het wel een hele leuke battle n zeker voor herhaling vatbaar 
Laatst bijgewerkt door Richard op 28 aug 2009 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 28 aug 2009 11:01

Laat ik, de gewoonte om na elke battle een korte report te schrijven er maar in houden.
Dan komt er ook nog een keer wat leesbaars in mijn blogs :)

Gisteren ( 27 augustus ) een battle gespeeld tegen the-bob-yellow-tyranid-horde. 1600 punten
Ik had nog nooit tegen tyranids gespeeld... Maar doordat ik ooit zelf aan nids heb gedacht, had ik wel enig idee wat ik kon verwachten.
( behalve dat de zoanthropes even schrikken waren :disturbed: )

Ikzelf speelde ongeveer dezelfde lijst als in de vorige battle tegen atze.
Ik wist dat tyranids geen tanks hadden, dus had ik alleen besloten de disrupt-fields van mijn scarabs af te halen.
In ruil daarvoor had ik 1 extra tomb spyder.
De lijst was daardoor als volgt:

Mijn eigen leger bestond uit:
1 Lord ( Veil + Orb )
10 Immortals
10 Necrons
10 Necrons
10 Necrons
10 Necrons
5 scarab swarms
5 scarab swarms
1 monolith
1 Tomb Spyder

Bob zijn zwerm hield ongeveer het volgende in ( correct me if i am wrong ):
1 CC hyve tyrant, met 3 tyrant guard
20 Hormagaunt
20 Hormagaunt
19 termagaunt
19 termagaunt
3 Warriors ( shooty )
8 Gargoyles
1 CC Carnifex met venom-cannon
3 Zoanthropes

Kortom.... AAAH Veeel modellen!

We speelden om 5 objectives waarbij we in de hoeken moesten opstellen ( ben de namen even kwijt ).
Bob zijn opstelling was zoals te verwachten... Alles zo ver mogelijk vooraan. :unsure:
En waarschijnlijk heeft bob mijn opstelling ook wel verwacht... Monolith vooraan, de rest ver achteraan ( om zoveel mogelijk afstand tussen ons te creeeren. )

Tijdens hun eerste 2 beurten renden 3 grote units gaunts in een woeste storm naar voren, waarbij ze de 2 units scarabs die op hun weg stonden, zonder moeite in stukken scheurden! Onder weg kregen ze wat casualties van mijn shooty... maar dit was weinig noemenswaardig.

Na 72 attacks op een unit scarabs te gooien ( nee, dat overleven ze dus niet ). stonden de 2 hormagaunt units helaas 1 beurt in rapid fire range, van mijn 40 necron warriors. Met alle fire-power die ik beschikbaar had op die units, wist ik die gelukkig beide te vernietigen.

ondertussen probeerde mijn-veil-lord met immortals aan de achterkant van bob's linies, zo veel mogelijk chaos aan te richten.
Dit kostte me bijna deze unit ( ben ik blij dat bob niet zo best rolde :o )... S 5 AP3 blasts van zoanthropes zijn best eng...
Gelukkig vielen de slachtoffers na een WBB roll wel mee.

In beurt 3 en 4 heb ik geprobeert structureel bob's Troops uit te schakelen ( wat overgens steeds NET NIET lukte ). Terwijl bob op het centrum van de kaart, een stevig bastion had van Dikke monsters, die allemaal vrij resistent waren tegen gauss .

toen de tyranid big-ones aankwamen keerde het tij al snel.
Scheur, hak, rip, kraak, bubbel... hopla, de hive tyrant maakt even gehakt van een necron warrior unit :snif:
Een Carnifex probeert hetzelfde, gelukkig word ik gered door de monolith.

In diezelfde beurt, heb ik mijn immortals en lord opgesplitst, om in CC 2 kleine units termagaunts aan te vallen.
Met veel geluk gingen beide ten onder, waardoor de objectives, waar ze op stonden vrij kwamen.

Gelukkig wilde de battle na beurt 5 afgelopen zijn.
Anders was ik zeker 2 extra units, aan deze CC freaks kwijtgeraakt.

Eindsituatie:
necrons claimen 1 objective.
1 in mijn eigen zone. De andere waar troops op stonden werd gecontest door een carnifex ( daar hadden ze dus niet nog een beurt gestaan ).
op 2 andere objectives stonden niet-troop necrons...

Man of the match
De tomb spyder ( lord met immortals gingen harder... maar die waren ook heel wat duurder ).
Dit spinnetje heeft een keer wat gedaan !!! unit van 2 warriors opgeruimd en 2 zoanthropes in stukken geknipt... huzaaa!!!

Uiteindelijk ben ik met het resultaat heel tevreden!
1 beurt langer spelen, en het had er heel anders uit gezien.
Beide kanten hebben niet zo best gerold... maar dat balanceerde elkaar wel mooi uit!
Mijn necrons beginnen de smaak nu te pakken te krijgen :laugh:
Bob!, nog een keer bedankt voor een leuke, en leerzame battle! Ik hoop dat we dit nog een keer in een rematch kunnen overdoen!
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 28 aug 2009 18:40

Kijk er staat al een verslag, dat scheelt mij weer werk :)
Jazeker Richard, een re-match komt er een keer. (maar na volgende week gaan de nids in de kast en begint de Wolftime! B) )

Je vergat nog mijn 2*6 genestealers met outflank die allebei aan de verkeerd kant van de tafel opkwamen.
Volgende keer isschien 1 unit van 12

Was een erg leuk potje en zoals Richard zegt, hij is een lekkere relaxde tegenstander.
Wat heb ik geleerd?: Volgende keer toch gewoon tactischer spelen. ik had 5 objectives kunnen claimen vlak na de steup en Richard naar mij toe moeten laten kome
(en dan poncen natuurlijk)
Maar ja ik storm nu eenmaal graag naar voren met grote units
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Richard » 09 nov 2009 11:54

LET OP: Dit stuk staat ook in het Golden Dread topic...!
Lees het geen 2x

Een heel interessant toernooi.
En voor een 1e 40K toernooi ook wel erg leerzaam. Al met al heb ik lekker kunnen spelen.

Ik speelde de volgende lijst:

1 Destroyer lord
+ war scythe
+ 4+ inv. save
6 immortals
10 necron warriors
10 necron warriors
10 necron warriors
5 scarab swarms
+ disruption fields
1 monolith
1 tomb spyder

De eerste battle tegen bob zijn tyranids was de meest non-fluffy battle ooit.
Tyranids vallen necrons aan, op een tau planeet.... ( geen bio-massa, geen zielen, en geen tau :dunno: )
Maar ik vond het uiteindelijk wel de leukste battle van het toernooi, en erg spannend.
Die heb ik uiteindelijk kunnen winnen. Maar het was maar een kleine overwinning...
En de punten hadden net zo goed om kunnen slaan.

De 2e battle die ik moest spelen was tegen deathwing van simon.
O.M.G. :disturbed: Beurt 1, een bikersquad en 2 terminator squads in mijn depoymentzone....
na flink gepuzzel, en het opofferen van mijn 2 low-budget units ( lord en spyder ) heb ik uiteindelijk
het grootste deel van mijn leger weg weten te trekken...
Run run run!!!
Als je nog nooit een robot met de staart tussen de benen naar cover hebt zien rennen :P Dan had je het moeten zien.
Helaas ging de battle tot beurt 7 door...
Waardoor ik nog mijn immortals aan shooty verloor... ( 2 3+ saves... 2 dood :( )
Uiteindelijk door victory points weten en gelijk-spel te halen.

De laatste battle had ik waarschijnlijk niet mogen winnen :whistle:
Rick zijn droppod-sternguard lijst met veeeel AP3 schoten was echt eng! Gelukkig voor mij, waren de dobbelstenen erg in
mijn voordeel.
Rick had beurt 1 zijn 2 droppods met stern-guard op tafel... 1 squad wist ik snel uit te dunnen, voor ze erg veel konden doen.
( go coversave, go monolith, go superveel-gauss schoten ).
De andere heb ik met mijn spyder-lord-combo tot het eind van de battle bezig gehouden :tu:
De andere 2 droppods kwamen al beurt 2 aanzetten...!
Helaas scatterde er 1 ver weg... en de andere was daardoor lichtelijk outnumbered.
Eind van de battle:
Veel rook ( geen droppods meer ) , veel dode space marines ( 7 stuks stonden nog )
Helaas was de battle al beurt 5 afgelopen ... daar had ik niet aan gedacht.
Waardoor die 7 marines nog een objective konden claimen.
DRAW :dry:
1 beurt langer.... grrr! geen marine meer op tafel... alle objectives voor mij... grrrr!
Door VP uiteindelijk weten te verschuiven naar een minor victory... maar toch een beetje zuur !

Uiteindelijk mag ik natuurlijk helemaal niet klagen.
Op je eerste toernooi, met een Slechte-codex een 3e plaats halen :laugh:
Ben hier echt superblij mee!

Een hoop heb ik ook geleerd... maar de hoofdzaak was:
- Ken de regels! Ken je Stats.... ( ik heb een paar flinke fouten gemaakt... sommige in mijn voordeel, anderen in mijn nadeel )

Al met al was het een gezellig en leuk toernooi.
Thanx laurens!!!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Re: Richard's Necron's ( picture heavy )

Berichtdoor Richard » 22 maart 2010 12:35

Schaamteloos van bob zijn topic gejat:

Maar aangezien het met mijn necronnetjes is... vind ik dat de Battle report hier ook wel mag.

pff, raar potje tegen Richard gespeeld gisteren.
Veel lol gehad, zaols altijd tegen Richard maar ging raar.
Necrons vs Space Wolves Ambush missie uit Battle Missions book

dwz ik zette 6"rond de middenlijn op en de Necrons er om heen.
Ik had mijn all terminator, 3 special character leger bij. (logan Grimnar, Njall stormcaller en Arjic Rockfist)

1e beurt hadden de necrons eerst 12 a 15 wounds 2+ save (necrons zijn nog van de oude stemperl, geen plethora aan aP 2 of AP# schoten, helemaal niks eigenlijk)
6!!! dode terminators
Beurt 2 ging dat nog even door daarna stabiliseerde het zich een beetje (zo van er zouden er 1.5 moeten sneuvelen dat waren er steeds 2)
Aan het eind ging het gewoon goed.Mijn shooty terminators waren als eerste gesneuveld dus ik footslogde richting de necrons die richard vrolijk wegteleporteerde met zijn lord en monolith
(ik moest aan Henny's pokemon denken)

Beurt 6 maar van het veld gerend, dat mocht en leverde geen kill points op voor de tegenstander
Ik had 1 unit scarabs gewiped, 1 tomb spyder doodgepsyched een necron lord doogebutst en wat warriors neegeschoten

Ik feliciteer Richard met de overwinning

Maar wacht, kill points
Ik had er 3
Richard had Njall stormcaller dood, .....
ehm
ehm
van 1 unit termies was er nog 1 over van de ander nog 1 en de 2 special character
oh, ik had dus gewonnen.
Les om dus beter op de missie objective te letten
Maar lollig potje

Het was inderdaad een heel vreemde battle.
Maar erg leuk om te spelen!
Iedereen vraagt zich af of robots ook kunnen rennen ... Nou! Wel als er terminators achteraan rennen...

"011100101100011011001101011001"
- Translation: Run for your servo's!

Ik was ook erg bang voor bob zijn leger... met precies 0 AP 2 wapens, en 1 powerweapon, moest alles op lucky shots aankomen...
Gelukkig haalde bob veel van zijn armoursaves niet... wat mij redelijk redde!

Bij de inleiding in de missie stond:
Maak zo veel mogelijk van je tegenstander dood ...

Ik had er niet bij stilgestaan dat dit killpoints in hield...
Bij nader inzien dus gewoon stom gespeeld... omdat ik 2 killpoints ( mijn lord, en 1 unit scarabs ) gewoon aan de terminators heb gevoerd ( obstakels op de weg ).

Maargoed... met nog maar 4 terminators in leven... en 285 punten dood aan mijn kant claim ik toch de morele overwinning

Erg grappige battle... en zeker eens voor herhaling vatbaar!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 25 sep 2010 19:11

Tsssj...
Hier ook al zo'n dooie boel.

Onderhand toegevoegd: 3 destroyers, 3 heavy destroyers ( geschilderd en al! )
1 monolith.... ( die moet nog geverfd worden... maar daar heb ik effe geen puf voor! )
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor The_Hunter » 25 sep 2010 22:36

Afbeelding
:P
Afbeelding
[quote="TROLL"]OEW NICE NICE ^^ nurgle blubber spinnen beest XD
Legers die ik speel: 40k: Chaos Marines, Orks, Imperial Guard WHFB: Ogre Kingdoms Warmachine: Khador
The_Hunter
Not banned yet

Berichtdoor Richard » 26 sep 2010 08:05

Hmm, vet
Dat is een plaatje uit de film memento ;) Erg opletten... maar als je weet hoe hij in elkaar zit... een super stoere film!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor henerius » 26 sep 2010 10:59

This thread is useless without pictures! :ninja:

[rant] neem een camera mee als je je troepjes uitlaat. schilder iets en post foto's. Als ik lappen tekst wil lezen koop ik wel een boek.[/rant]

[suggestief geinteresseerd] interessante battle reports, ik neem aan dat je er veel van geleerd hebt. [/suggestief geinteresseerd] :wtf:

dit is een berichtje met een hele vette :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Richard » 26 sep 2010 13:28

Aaargh... ik probeer het...
Maar volgens mij hebben de batterijen van mijn fototoestel hun langste tijd gehad.
Als ik ze een week niet gebruik, zijn ze leeg!
Na een paar maand dus zeker!
Ze zitten nu in de oplader... Misschien vanavond wat foto's
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs