neeee, internet traag en af moeten sluiten, dus nog een keer typen.
eerst de vlag rood geschilderd, Daarna black ink ( en nee ik heb geen black wash

) Nog een beetje red wash ( ik heb wel een red wash

) er op om wat meer rood er in te krijgen, Black ink is zo zwart dat ik er altijd nog de zelfde kleur er over heen doe.
Maar dat hielp te weinig dus nog een rood laagje er over heen.
Dan verder met het harnas. eerst weer een back ink er overheen, om daarna nog met nog een keer met metaal er over heen te gaan, Nog een beetje te oppervlakkig, met licht metaal nog wat diepte er in gebracht.
En de vlag is aan de beurt, Allereerst de rand wat gevolg word met een plaatje van internet af te halen om na te schilderen. En dan de vogel er op schilderen dat verrassend snel ging, ik denk zo'n harfuurtje werk.
Maar verdergaand is het hoofd aan de beurt, waar de eerst de ogen en mond gedaan worden en meteen er achteraan een wash voor meer diepte te zorgen er op komt.
Om daarna maar eens te zien dat het al bijna klaar is, en alleen nog maar het jackje moet doen. Daaraan begonnen aan een bruine ink ( ook heer heb ik nog geen wash van

) er over heen te gooien, en een zwarte over de, de, de "touwen zou ik maar zeggen. Daar een licht bruine/wit ( om precies te zijn is het Buff) er nog over te gooien.
En klaar is het poppetje.
Toen gebaald dat het al zo laat was dat het zo donker was dat er fotograveren niet helemaal goed meer lukte

, maar ik kon niet wachten op morgen om het er op te zetten, waarom, dat moet je niet vragen want dat weet ik ook niet

( zo ben ik nou eenmaal)
Dus ik denk dat ik het over geschilderd heb.