Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:04

Aug 27 2005, 05:28 PM

Nog een Pathfinder
Ik heb weer wat zitten plakken en hier is mijn 2e Pathfinder. Dit is de Vox-operator van het team. De Pathfinders werken vaak alleen en geïsoleerd, dus het leek me wel logisch dat ze contact op kunnen nemen met de rest van de jongens. Als harde veteranen wil ik mijn Pathfinders op laten vallen, dus ook op dit model heb ik wat extra moeite gedaan. De standaard lasgun is vervangen door een ander model uit de Necromunda-range. Het is een duidelijk anders, lichter uitziend model, heel geschikt voor het soort commando-werk van deze jongens. Deze lasgun wil ik ook gaan gebruiken voor de rest van de squad (ik heb er nog méér dan genoeg van liggen :roll: )
De hurkende benen van de Heavy Weapon sprue geven net een wat dramatischere pose en het sergeant-hoofd is met zn koptelefoon en schreeuwende mond zeer geschikt voor een radio-man.
Het lastigste was de linkerarm. Deze wilde ik tegen de koptelefoon aanhouden, alsof hij moeite moet doen om te luisteren. Dat ziet er wel aardig uit én ik hoef geen moeite te doen om een linkerhand te vinden om het geweer vast te houden, iets wat wel meer problemen zal gaan geven bij de rest van de squad. Bij de Heavy Weapon sprue zit een open hand om de missile launcher vast te houden die ik hiervoor ging gebruiken, maar ik moest dan wel de hele elleboog verbouwen. Doorhakken dus, en een nieuwe maken van greenstuff.
Nou ben ik geen held met greenstuff, dus ik zag er wel wat tegenop, maar het is aardig gelukt vind ik zelf.

Afbeelding Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:07

Ben je bezig met alles van het andere forum te kopiëren, of heb je alles vandaag gewoon zo getyped?
[schild=14 fontcolor=FF0000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Goed bezig![/schild]

Ben je bezig met alles van het andere forum te kopiëren, of heb je alles vandaag gewoon zo getyped?[schild=14 fontcolor=FF0000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Goed bezig![/schild]

Ben je bezig met alles van het andere forum te kopiëren, of heb je alles vandaag gewoon zo getyped?

ben jij gek? :harhar:

dit is héél veel copy/paste werk :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:08

Aug 27 2005, 05:33 PM

Mn Eerste Echte Battle
Na wat testjes met killteam en 40k in 40 mins was het afgelopen donderdag tijd voor mn eerste echte potje 40k.
750 punten tegen Rudy’s zijn Guard leek mij wel een aardige uitdaging.
In die 750 punten zaten mijn 2 Troop Platoons zoals ze hier eerder in mn army list hebben gestaan, mn HQ command squad en het heavy weapon platoon met een unit missile launchers. Rudy had ook alleen infantrie, maar véél meer heavy weapons en het was al snel duidelijk wat zijn tactiek zou zijn: mij helemaal lek schieten voordat ik ook maar in de buurt zou komen.
Ik had het Platoon met de flamer en meltagun in reserve om ze te laten droppen. Vooral de flamer zou vreselijk veel schade kunnen doen, aangezien Rudy behoorlijk op een kluitje stond.
Kort samengevat ging de battle niet zo fantastisch. De jongens die op de grond begonnen werden behoorlijk lek geschoten en mn jongens aan de parachutes hadden geen haast om op te komen dagen. Toen ze eindelijk kwamen was het uiteraard de squad met de flamer die naast de tafel dropte. Ach ja, in Normandië waren ze ook al niet zo accuraat. :roll:
Ik had voor de battle geen enkele verwachting om te winnen en dat is dus ook uitgekomen, maar ik heb me zeker vermaakt en ook veel geleerd van dat hele 40k-gebeuren.
De belangrijkste leerpunten:
-Die Sentinel met Improved Comms moet ik maar snel s gaan schilderen, want het had toch echt wat gescheeld als de versterkingen eerder waren gearriveerd, en de extra heavy weapon had ik ook wel kunnen gebruiken.
-Hetzelfde geldt voor de mortar squad. Een paar van die templates in Rudy’s zn massa hadden aardig wat impact kunnen hebben. Ik heb zo echt te weinig vuurkracht op de lange afstand. :unsure:
-Deep Strike is écht riskant. Met de scatter en de instant death als je ook maar íets raakt is het echt 1 grote gok. Dat word echt lachen als ik het met mn hele leger ga proberen. :D
-Met die nieuwe rapid fire regels zijn zelfs lasguns gevaarlijk binnen 12” , zeker tegen andere guard. Echt een goede ontwikkeling voor 40k, want dat moet lekker veel om het schieten gaan (wie gebruikt er tegenwoordig nou nog een bajonet in de moderne oorlog? gewoon dat magazijn leegratelen :sproeiuh )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:10

Sep 3 2005, 07:37 PM

Heavy Weapon Command
Zoals ik al verteld had, zitten mijn Heavy Weapons Squads in hun eigen Platoon, wat betekent dat ze dus ook hun eigenCommand Squad krijgen. Dus even kwasten en voìla.
De heavy bolter hebben jullie al eerder gezien, maar dit is dus de hele squad. Met vox uiteraard, en de Officer heeft niet al te veel bij zich aan equipment aangezien deze jongens op wat afstand moeten blijven.

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:11

Feb 19 2006, 02:31 PM

Mortar Team

Zo, het is even geleden dat ik aan deze jongens wat gedaan heb, maar ik heb even tussendoor toch weer iets af kunnen krijgen. :P

Dit Heavy Weapon team was ik al maanden geleden aan begonnen, maar toen werd ik weer afgeleid door iets anders (weet niet eens meer wat, waarschijnlijk LOTR voor het vorige toernooi ^_^ )
Ik zag ze weer s liggen en ik dacht: die moeten nu echt s af.

dus.... tadaa, zal ik maar zeggen

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2006 16:18

Zo, en dan nu eindelijk de reden dat ik aan al dat plakwerk begonnen ben :P

Ik ben begonnen aan de rest van de mortieren, en de ventjes zijn al af

Afbeelding

Bij die Heavy Weapons schilder ik eerst de pupkes en de spullen, en pas daarna plak ik ze op die grote base, anders kun je dr echt niet bij om te schilderen.

De mortieren moeten nog gedaan worden, maar das zooo saai :snif:
ze zijn wel al ge-undercoat
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 16 jul 2006 20:03

Ziet er weer strak uit Frank, en netjes dat je met dit weer nog in staat bent om een kwast vast te houden ….. al ben ik benieuwd voor je verklaring waarom die voorste kerel met z’n wijsvinger in de grond aan het wroeten is. Wurmkes aan het zoeken? ;)
Mortars zijn trouwens hip om te schilderen – beetje Boltgun d’rop smeren, roest en Smoke toevoegen, modder d’rover heen spetteren, en uiteraard een paar blauwe doodhoofdjes erop schilderen om te laten zien dat ze van eigenaar gewisseld zijn. Waaargh, enzo.

Bai ze weej …..
Band of Brothers over de 101ste Airborne in WOII

Je geeft me nou opeens een briljant idee voor een naam voor m’n Plaguemarine compagnie:
Sneezy Company – Band of Rotters. Uiteraard geen paratroopers, maar parasieters. :P
‘k Ga zometeen effe de laatste drie delen kijken …..

Oh, en:
ziet er erg stoer uit tot nu toe, die huid, maar waarom doe je niet meteen de rest van de huid mee?
de armen en benen zijn nog gewoon zwart
ik zou zelf toch bang zijn dat die dadelijk niet meer bij de rest passend te krijgen zijn, met al die highlights en washes

ik heb er alle vertrouwen in dat het jou wel gaat lukken, maar is het niet veel handiger om het allemaal in 1 keer te doen?

Grote oppervlakken kan ik in principe in één keer schilderen, maar niet wanneer het zo warm is als nu (en sowieso is het niet leuk om te doen). Je kan zo’n joekel van een model niet effe op een verfpotje plakken dus je moet ‘m vasthouden, en dat betekent dat de verf er vanwege je zweethanden sneller af slijt dan dat je ’t erop kan smeren. Vandaar dus dat ik het kreng in stappen doe, en zelfs dan alleen wanneer de temperatuur hier een beetje te verdragen is (de afgelopen week heb ik voornamelijk Plaguemarines in mekaar zitten plakken in de tuin).
Wat betreft het terugkrijgen van de juiste kleuren, daar maak ik me geen zorgen over …. Ik heb op zowel Deathguard.org als Warhammer.org wat gedetailleerdere blogjes lopen en daar heb ik ook de kleurmengsels vermeld, dus ik kan ze altijd nog opzoeken. :)
Wacht maar tot je op een mooie dag in augustus of eens besluit om je Valyrie en je Chimeras te gaan bekliederen, dan begrijp je meteen wat ik bedoel met grote modellen en zweethandjes. ;)
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 24 jul 2006 11:57

[quote="squiggoth"]Ziet er weer strak uit Frank, en netjes dat je met dit weer nog in staat bent om een kwast vast te houden ….. al ben ik benieuwd voor je verklaring waarom die voorste kerel met z’n wijsvinger in de grond aan het wroeten is. Wurmkes aan het zoeken? ;)

Belangrijkste reden voor die arm is dat dat dus de enige cadian rechter arm is die geen geweer of mortiergranaat vasthoudt :roll:
Als hij dadelijk op de base zit grijpt hij naar een stapeltje klaarliggende mortiergranaten en valt het niet meer op (hoop ik :huh: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 jul 2006 12:02

Mortieren en toebehoren gedaan (ben ik daar gelukkig van af) en alles op de bases geplakt

Afbeelding
Afbeelding

en zo heb ik dus een compleet Mortar Squad af:

Afbeelding

En nu ik dan toch lekker bezig ben ga ik ook maar meteen even verder met deze 2

Afbeelding

Als deze jongens af zijn heb ik de complete Heavy Weapons Platoon af
resultaat volgt...

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 aug 2006 14:47

Nou
zoals gezegd heb ik de laatste 2 leden van de Missile squad ook geschilderd:

Afbeelding

Wat betekent dat de hele squad af is:

Afbeelding

En daarmee de complete Heavy Weapons Platoon ;) :

Afbeelding

Ik heb nu dus voor mn Phantine een Troop Choice en een Heavy Support af, maar nog zat te doen.
Volgende stap is de HQ of de 2e Troop, maar dat zal nog wel even duren want ik word al weer afgeleid door andere legers :P
we zullen zien...

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs