Idee: House Rules

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor pijnappel » 11 apr 2011 16:20

Ik speel nog niet zo lang warhammer, en ik wil het liefst gewoon het spel met alle regels goed willen leren voordat ik aanpassingen ga gebruiken.
Ik vind het geen slecht idee, alleen heb ik het nog te weinig gespeeld om de verandering te zien.
Het lijkt mij een goed idee om inderdaad vantevoren af te spreken of je de hivenovio house rules gebruikt.
En wat doe je bij toernoien van hive novio? house rules of niet?
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Richard » 11 apr 2011 16:31

Dat zal dan per toernooi bekeken worden neem ik aan.
Opkomst van ons afgelopen toernooi doet mij alleen vermoeden... dat er iig wat moet veranderen.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Maalve » 11 apr 2011 18:19

Misschien een leuk idee voor magic, double 6 is Miscast, maar je hebt 3x6 nodig voor IF en miscast...
Daarmee ben ik het eens dat double monsters te overpowered zijn of het nou hydra's, HPA of iets anders zijn, met ze tweeën zijn ze gwn te sterk.
Legers die ik speel: Orcs and Goblins, Blood Angels, Rohan
Maalve
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor Chris » 11 apr 2011 18:46

Kans op dubbel 6 is al relatief klein, ik denk niet dat je dat nog eens zoveel kleiner wilt maken. Het probleem is gewoon dat je er nooit iets tegen zou kunnen doen. Daarom zou ik persoonlijk ook tegen force scroll zijn, al snap ik wel dat dat nooit een algemene regel zou worden.
En het is echt niet zo dat dubbele monsters per definitie te overpowered zijn. Zelfs 2 hydra's zijn echt zo eng nog niet. Het specifieke probleem met hydra's is alleen dat ze ook nog eens belachelijk underpriced zijn, en dat ze oa daarom dus een scheef voordeel geven. 2 Stegadons zijn ook sterk (al leggen ze het hopeloos af tegen hydra's), maar daar betaal je minimaal 160 punten meer voor.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Maalve » 11 apr 2011 19:04

Dat is dan ook weer waar...
Is het misschien iets voor jullie om naar de ETC restricties voor 2011 te kijken? Die mensen hebben er veel verstand van, het is wel veel en een heavy ingrijp maar erg gebalanceerd.
Maalve
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor bas_2312 » 11 apr 2011 19:29

Ik vind dat veel van deze dingen ook aan de speler zelf liggen. Bij het maken van een armylist kun je er natuurlijk ook aan denken of het leuk is om er überhaupt tegen te spelen. Dat was volgens mij de vorige edities al precies hetzelfde.

Spreuken en templates zijn wat pijnlijker geworden omdat je nu meestal maar 1 of 2 beurten hebt om schade te doen voordat de legers in combat staan. Vaak kun je dan met een dispel scroll nog een beurtje de pijn tegenhouden, zodat je niet zo heel veel last hebt van de Dreaded 13th bijv.

Nou ben ik zelf totaal geen tactische speler, dus zo'n topic is helemaal niet voor mij weggelegd, maar ik wilde toch even m'n mening geven ;p
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Bobske » 11 apr 2011 19:32

Ik begin in Mei met Tomb Kings en dus WHFB
Ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden tijdens het leren.
Mijn ervaring is met nieuwe edities dat er in het begin veel gezeur is, omdat mensen anders moeten gaan spelen.
Mensen vinden verandering niet leuk.
WH 8th (? toch) is al even uit en er is nog veel commentaar, dat vind ik wel opvallend als oude maar nog niet warhammer speler.

@Maalve, ETC??

k zie hier wel veel reacties van de echte toernooi spelers dus ik wil wel in het achterhoofd houden dat het bij ons om de Lol vn het spel gaat en niet om het winnen.
(nu begrijp ik dat spelen een stuk minder leuk wordt voor de meeste mensen als het niet gebalanceerd is)

Oh, en Maalve wat is je echte naam (PM hem desnoods even?) en spelclub.
Toch makkelijk om er een gezicht bij te hebben :wink:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Maalve » 11 apr 2011 19:38

Echte naam, Martijn Versteeg, normaal speel ik in Arnhem in het Spelkwartier, maar ga na de zomer verhuizen naar Leeuwarden. Ik ben gisteren op het toernooi (orcs and goblins) geweest en beviel me erg, ben wel van plan om wat vaker te komen indien mogelijk.

ETC= European Team Championships, grootste warhammer toernooi te wereld, inmiddels is het internationaal omdat Canada, Australië en USA ook meedoen...

Als je googlet op Warhammer ETC draft restrictions kun je ze wel vinden.
Maalve
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor TROLL » 11 apr 2011 20:20

Als er al house rules worden gemaakt moeten er serieuze voorstellen komen waar dan een poll bij kan worden gemaakt waar de vaste hive novio leden op kunnen stemmen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Chris » 11 apr 2011 20:26

@ Bob: mijn laatste editie voor 8th is geloof ik 4th. Als zodanig is mijn mening niet gekleurd door vorige edities, maar puur wat ik zelf tegenkom. Dan is het alsnog slechts de mening van een persoon natuurlijk.
@Bas: dat is helemaal waar. Probleem is echter dat je op deze manier een heel erg belangrijk deel van het spel (gaat die ene unit killer wel of niet door) af laat hangen van een enkele dobbelworp. Dan kan je zeggen "het is kans, kan allebei de kanten op", maar ik persoonlijk zou veel liever zien dat beter spelen een grotere invloed heeft dan die ene dobbelworp. Daarom vind ik een spel als Diplomacy (waar letterlijk nul kans in zit, of je doet het goed of je doet het slecht) >>>>>> iets als Risk. Hier geldt wederom: slechts de mening van een persoon.
@Troll: ik denk niet dat je uberhaupt geforceerde houserules in zou moeten stellen. Een "optional rulespack" waar mensen op terug kunnen vallen om dat soort dingen eruit te halen zou ik wel een heel goed idee vinden.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles