Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Beste Warhammer Moenen en Marikeen spelers

Berichtdoor Richard » 19 apr 2011 19:07

:grijns: Brettonia magic is tegenwoordig helemaal niet zo slecht meer

Het stelde niet veel voor, omdat je alleen lore of life en beasts kon... wat in de oude edite de slechtste lore was... en de lore die je alleen bij models on foot goed kon gebruiken. Kortom crap.
Tegenwoordig is een life-mage gewoon erg goed ( een van de beste lores ). Het genezen van D3 mannetjes per beurt is leuk... zeker als dat 2+ save riddertjes zijn

En kan je het daar niet mee redden... dan neem je de voor 500 pts de fay-enchantress mee :P waarmee je zelfs de kikker-koning outmagickt!
+6 op al je lore of life spells :wink: een extra power en dispell dice :) en elke beurt een gratis spell van lore of heavens ( Hopla... 12+ komeet/15+ chain lightning... )
daarbij nog Terror, een mooie 5+ wardsave voor je complete leger :P
Duidelijk niet aangepast aan deze editie!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 19 apr 2011 19:40

Wtf? Da's inderdaad dikke mik! Die 500 punten betaal je voor een slann ook al snel. Voordeel van life magic is dat eigenlijk alle spreuken wel goed zijn. De een wat beter dan de ander natuurlijk, maar er zitten geen echt zwakke broeders bij.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Bram1988 » 19 apr 2011 20:16

mm, is het dan wel sportief om er twee te halen..

op dit moment heb ik 12 knights geschilderd en heb er 8 thuis liggen waar ik mee bezig ben.. schiet al op:P en langzaam begin ik ook aan me characters.
ik zit te denken aan iets van

5 characters 1 combad lord 1 bsb 1 melee paladin 1 prophetess te paard 1 damsel te foot.

2x 12 knights of the realm beetje de bulk van me leger

2x 6 knight errant deze gaan flanken en kleine groupjes of archers /bowmen hunten.

1x9 questing knights voor de wat sterkere monsters

iets van 30 bowmen voor de volley regel

1of 2 trebuchet ik neig toch meer na 1 van deze voor de fluff ook.. want voor weinig punten potjes lijkt het me dan onsportief om er twee te nemen..

pegasus knights misschien weet neit zo goed hoe deze jongens het doen tegewoordig
maar ze lijken me wel nodig misschien een unit van 3 toevoegen

gr bram
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Chris » 19 apr 2011 21:45

Wat je met die lijst hebt is dat je eigenlijk geen units hebt om steadfast te breken. Dit betekent dat je dus elke unit op zijn volle leadership zijn breaktest laat halen, wat in de praktijk meestal neerkomt op ze tot de laatste man afslachten. Ik weet niet hoe duur jouw characters zijn, maar ik weet niet of je de 5 haalt binnen de 25% lords/25%heroes die je max mag meenemen.
Bowmen in een groep van 30: waarom niet 3 groepen van 10? Dan kun je met alle 30 vuren elke buurt, en ook kiezen of je mixed wilt schieten. Bowmen zijn over het algemeen toch de laatste units die in combat komen, dus als ze al door je knights heen zijn doen ze toch niet veel meer.
1 Of 2 Trebuchets zou ik nu geen keuze over maken. Het zal ook helemaal van je punten en tegenstander afhangen. Ik persoonlijk speel vaker behoorlijke powerlijsten, en daar ben ik niet de enige in, dus je zou er zeker twee kunnen gebruiken van tijd tot tijd.
Flying units vind ik persoonlijk heel erg goed deze editie, zeker als ze vanguard move hebben.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Richard » 19 apr 2011 22:30

Ik weet niet hoeveel punten dit samen moet vertegenwoordigen, maar ik schat ruim 2500.
Als ik je mag aanraden, zou ik in de huidige editie zeker meer voetvolk spelen. Om zelf misbruik van steadfast te kunnen maken.

neem een paladin on foot ( vow of empathy ) die evt zelfs je BSB is.
Zet die in een blok van 30 a 40 men-at-arms ( = slechts 200 pts ) . En je hebt een taaie unit, met een stubborn leadership 8 ( evt met re-roll ). Met S4 met hellebaarden. Hiermee vang je je tegenstanders units op.
Daarna ram je je ridders in de flank, om de punten te scoren, en de tegenstander te breken.
Met alleen ridders ga je het namelijk erg moeilijk krijgen, omdat je geen ranks hebt.

Met brettonia kan je wel ranks claimen met je ridders, maar dan moet je al units van 15 gaan spelen.
Trein-formatie van 3x5. Zodat je nadat je casualties hebt gehad, je 3 rangen nog over hebt.
Dan kan je frontaal blokken van je tegenstander breken. maar je investeert wel 350 punten in 1 unit.

Peasant bowmen zijn helemaal geen slechte unit in de huidige editie. BS 3, longbows en een bunch optionele upgrades voor 6 punten! Yeah :tu:
Maar ik kan wel aanraden lekker wat upgrades te kopen voor de unit... zeker als je er 30 in 1 unit wilt.
Braziers voor 5 punten is een no-brainer. Flaming attacks is in huidige editie erg sterk. Sloopt regeneration! waar erg veel van is op het moment. Paar brandpijltjes... zodat regeneratie uit is... en dan een grote steen op de kop, doet wonderen bij grote monsters!
Defensive stakes... geen charge-bonussen voor tegenstanders is nice! Vaak worden boogschutters aangevallen door mini-units... die zonder hun 1 combat-result van de charge moeilijk kunnen winnen ( zeker als jij met een unit van 15 of groter bent ). Of met riddertjes, die hun lans-kracht verliezen!
Banner voor 10 pts. Is erg goed in de huidige blood and glory match, waar je elkaars vlaggen moet veroveren.
Bovendien word je eenheid er weer ietskes harder van... zie die bovenstaande regel.

Ook met de huidige Skirmisch regels, waarbij je mag lopen en dan nog schieten, is de stakes inruilen niet slecht. :dunno:
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor TROLL » 20 apr 2011 09:46

@ bram over je leger:

2 units van twaalf knight, of te wel elk met 4 ranks zijn denk ik voldoende.

Er werd gesproken over steadfast regel. Omdat je zelf 4 volle ranks hebt denk ik zelf dat het niet direct nodig is om veel voetvolk erbij te pakken. Zeker omdat je met je trebuchet, magic en je archers in beurt in het doel van je charge bestookt om er vervolgens keihard in te rammen met je ridders die dan dus (zonder characters)
10 ridder attacks, ws4 s5 (waarschijnlijk 4-5 lijken op normale ws3 infantry)
9 paardjes attacks ws 3 s3 (waarschijnlijk 1-2 lijken op normale ws3 infantry)
3 ranks
charge
banner
Staat al standaard voor 5 punten in combat resolution. + je attacks maakt naar alle waarschijnlijkheid een combat result van 10.

Je hebt 2 units dus dat wordt wel erg eng. gaat zonder characters en bsb rond de 15 zitten.
+ het feit dat je zelf aan het eind van de combat waarschijnlijk met 1 unit nog wel 3 ranks hebt, en je tegenstander niet meer is de kans groot dat je de combat wint.

Dan nog maar te zwijgen van het effect van een flank charge erbij van je errant knights.

Uiteraard moet je op deze manier wel op snelheid spelen want hoeveel pantser je ridders ook hebben ze zijn niet goed in cannonballs, stenen en magic terug koppen :P

Mijn tip: als je echt voor de knightly feeling gaat, gewoon doen! leer er mee spelen en je zult echt wel gevreesd worden op het veld :grijns:

pegasus knights zijn erg interresant om vijandelijke artillery/kleine shooty units uit te schakelen.

over je archers wat richard al zei:
geef ze braziers voor flaming attacks, en de stakes voor de anti charge.
Daarnaast een banner en je hebt zelf met je peasant archers een goede kans om op zijn minst te blijven staan. Nog maar niet te spreken van dat enemy cavalry met hun weinige attacks naar alle waarschijnlijkheid te weinig wounds doen om je te breken en je dan dus zelfs kunt winnen!

over je questing knights.... tja...
ziet er gaaf uit een ridder met een greatsword op een knol.... maar umh je striked altijd als laatste, je geeft armour(shield) weg... voor een slag op de zelfde S als de lans... Als het mogelijk is zou ik er grail knights van maken. Die gasten zijn toch net ietsjes harder.

Greatweapons zijn tegenwoordig goed in: grote blokken, die veel casualties kunnen krijgen en dan nogsteeds op volle kracht terug kunnen slaan. Dit is bij een unit ridders van 9 niet aan de hand.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 20 apr 2011 10:22

Dat laatste wil ik graag betwijfelen.
Questing knights zijn 28 punten/ stuk... grails zijn 10 punten duurder!
De zwakke plek van great weapons is als laatste slaan... je raakt mannetjes kwijt, als je als laatste slaat.
Maar met je 3+ armour save ( je mist alleen je schild ) en een 5+ wardsave ( tegen 5+ strenght ) ga je niet heeel veel mannetjes kwijtraken.
Het voordeel ervan is echter wel, dat je in elke volgende combatronde +2 strenght hebt.... ( jaja, Great weapons zijn tegenwoordig gewoon +2 op een paard... ipv. +1 )
Niet echt slecht vind ik!

Grails zijn natuurlijk beter met hun 2 attacks... maar voor een unit van 10 betaal je gewoon bizar veel punten! Voor dat verschil met gewone knights kan je een extra character meenemen! die waarschijnlijk het gebrek aan attacks best kan compenseren!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bram1988 » 10 mei 2011 18:31

Bedankt voor de reacties!!

Ik ben momenteeel nog heel veel aan het schilderen en mijn lijst is nog verre van af.

op het moment heb ik afgeschilderd

12 Knights of the realm

6 Knight errant

5 grailknights

2 damsels te paard

1 lord en 1 bsb

ik heb nog 3 knight errant liggen ongeschilderd en 3 knights of the realm ongeschilderd.

dus er begint een leger te komen gelukkig! ik heb me ook verdiept in die boeren te voet. en inderdaad een blok van 40 met een foot paladin klinkt erg leuk ook flufwise! ik zit er over na te denken een empire footheld te kopen en die te painten als een soort van verdwaalde empire held die de boeren aanleid.. ( wat klinkt nederlands toch heerlijk dom afentoe)

ik kom morgen even buurten bij moenen..

heb net ook me broertje weer in de hobby gekregen ( heerlijk dat de nieuwe whitedorf vol met tombkings staat ) en een vriend van me is begonnen met skaven. beide gaan ook eerst veel painten voordat er echt gespeeld gaat worden.

weet iemand of er binnekort nog een inhouse tournooit bij moenen wordt gespeeld? waar ik na kan toebouwen?
Groetjes Bram
Bram1988

Berichtdoor Bram1988 » 10 mei 2011 18:33

die archers met braziers zijn ook echt goedkoop en longbows zijn inderdaad leuk!! alleen een hekel om een archer of boer te schilderen doe nu al 4 uur per knight:(
Bram1988

Berichtdoor Benman » 25 mei 2011 18:35

[quote="Bram1988"]die archers met braziers zijn ook echt goedkoop en longbows zijn inderdaad leuk!! alleen een hekel om een archer of boer te schilderen doe nu al 4 uur per knight:(

Hmm, ik kan bijna 2000 punten Bretonnian boeren op tafel zetten ... is dat wat?

Knights zijn dan ook wel net even wat lastiger dan boeren. Boeren verf je best met 5 of 6 tegelijk. 120 boeren in 3 weken is best haalbaar. :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles