Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor shogun » 24 jan 2011 11:21

Ik vind dat GW er qua beleid en modellen op de goede weg zit. Ze hebben al vrij snel weer een leger op de markt met een hoop nieuwe modellen voor zowel fantasy en 40k. Voor 40k hebben ze nu het beste rulebook van alle edities en het merendeel van de legers zijn qua codex en modellen behoorlijk bij en kunnen nog steeds meedoen met de nieuwe regels. Nieuwe legers missen nog vaak een aantal units maar die komen dan nog later uit zodat ieder leger iets heeft om naar uit te kijken en in de tussentijd te converten. De meeste kits/spreu's bevatten alle unitupgrades en extra toevoegingen en da was een aantal jaar geleden nog niet. Vroeger had je ook units waarvan er maar 3 modellen waren dus als je een beetje diversiteit in je unit wou hebben dan moest je gaan converten, en da was al moeilijk want dit waren meestal tinnen modellen.

Ik weet zeker dat ze soms bepaalde units in de codex niet zo goed maken zodat de spelers juist andere units kopen. Bijvoorbeeld: in de nieuwe tyranid codex maakte ze carnifexen bewust te duur in punten want ze willen dat je de nieuwe trygons koopt en niet jou oude Tyranid Monstercreature lijst van een paar nieuwe armpjes voorziet. Dat is gewoon verkooptactieken en dat snap ik..

Tuurlijk, er zijn altijd van die dingen waarbij ik me afvraag of GW hier echt over heeft nagedacht. Ik ben bijvoorbeeld bezig met een ork leger en ik zie dat je een heel mooi tinnen tankbusta-squad van 5 kan kopen voor heeeeel veel centjes. In de codex zijn die dingen gewoon ruk en er is niemand die drie van dit soort squads gaat kopen voor een volwaardige unit. Misschien zijn er ork fans die graag wat diversiteit willen tussen hun gewone (troop) rokkit boys maar dit squad zal nooit flink verkocht worden...

natuurlijk zijn er ook andere bedrijven die goedkope modellen op de markt brengen.. er is altijd wel iemand die het goedkoper kan. Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is om een groep soldaatjes ,met allemaal hetzelfde uniform, te maken en dat dit leger goedkoper uitvalt. GW maakt bewust legereenheden die ze waarschijnlijk niet veel gaan verkopen maar wel bijdragen aan de diversiteit van een codex/volk/leger.

leuke vergelijking: ik heb een tijd terug een aantal plastic plaatjes (plasticcard) gekocht voor mijn ork-fort. Als je ziet dat ik bijna 40euro kwijt ben voor 12 witte blancoplaatjes van verschillende diktes dan snap je wel dat plasticmodellen iets meer kosten.. :disturbed:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor theWoodcutter » 21 mei 2011 09:45

http://www.guardian.co.uk/childrens-books-site/2011/may/19/cliff-mcnish-top-10?CMP=twt_gu
opvallend een 40k boek op een lijst van enge/spannende boeken voor kinderen/jong volwassenen (nr 6)
Nummer 4 is ook een aanrader! ^_^
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 12 jun 2011 14:55

http://www.warlordgames.co.uk/?p=11614

Hoogtepunt van een bezoek aan London (voor mij iig) een toer van London Tower met een Yeoman Warden
Dit is dezelfde kerel als met wie ik in april mee heb mogen lopen
Erg leuk, zeer interessant en vooral met flink wat humor :grijns:

Aanrader! :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 13 jun 2011 12:38

Die filmpjes horen net zo goed bij funny shit als bij dit topic :grijns:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 29 jun 2011 10:11

Voor de mensen die ook van bijvoorbeeld SF houden en geïnspireerd willen raken voor diorama's e.d.:
http://picasaweb.google.com/sfscalemodels

Wat van de bekendere plaatjes
Afbeelding
Mij persoonlijk te 'clean' om echt Dagobah voor te stellen. ^_^

Afbeelding
Ulla! :grijns:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor TROLL » 29 jun 2011 11:04

ja die eerste is wel erg clean voor dagobah...

had veel liever een diorama gezien waarin yoda de spullen van luke aan looten is :P (stiekem is yoda gewoon een ORK!)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 03 jul 2011 13:28

[quote="TROLL"]stiekem is yoda gewoon een ORK!

Hij is veel te klein, het is een sneaky Grot :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 03 jul 2011 23:14

hehe maar in zijn hart is hij wel een ork

“Size matters not. Look at me. Judge me by my size, do you? Hmm? Hmm?"
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Chris » 04 jul 2011 00:38

Natuurlijk "judge" je hem met z'n "size". Heb je z'n oren ooit gezien? Die MOETEN wel voor iets compenseren!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor mathijs97 » 26 okt 2011 10:07

http://www.youtube.com/watch?v=6PEU_201 ... grec_index
een Real Life Rhino hoe vet is dat?
vraag me niet hoedie het heeft gedaan maar respect!
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg