donderdag had ik een battle tegen Bob z'n ogres
En ik heb eindelijk een keer gewonnen
mijn lijst:
1 generaal+ pegasus
1 level 2 wizard
1 steam tank
9 knightly orders
5 knightly orders
10 Handgunners
1 canon
Bob's lijst:
6 Ironguts
6 ogres
4 Leadbelchers
1 stier achtig beest
Ik had wat geïnversteerd in magic items, alleen kon ik een van hun beter thuis laten.
sword of fate heeft helemaal niks gedaan, het was de bedoeling om voor de battle zijn stier (of hoe dat beest ook heet) al eens wat wounds te doen. Maar dat mislukte omdat ik een 1 rolde voor "to hit" rol.
en Aldred's Casket of Sorcery is een leuke om tegenstanders spreuken te jatten en te gebruiken. Ik heb 1 spreuk weten te jatten.
Ik speelde voor het eerst met een pegasus en het speeld erg goed,
Mijn canon heeft de hele tijd op de stier geschoten en het beest bleef als laatste staan, 2 keer achter elkaar 1 wound gedaan

en dat moet een kanon voorstellen.
Voor de tweede keer met mijn steamtank gespeeld en hij heeft meer wound gedaan dan de vorige keer.
Bob stormde naar voren in zijn beurt waar door hij ineens nog maar 12" van mij vandaan stond, dat gaat snel.
Mijn beurt 1, charge

, dat is mij nog nooit overkomen. Mijn steam tank samen met mijn grote unit knight tegen de ogres, er blijft er 2 ogres staan en de rest rent weg.
mijn unit Handgunner samen met mijn wizard worden gecharge door de ironguts, dus mijn handgunners vluchten en rennen samen met de tovenaar naar huis.
mijn generaal samen met de kleine unit knights charge de ironguts in de flank en mijn generaal steelt een spreuk waardoor mijn knights ineens een regeneration krijgen, en ik win de combat maar dit keer zijn mijn paardjes bescheiden en laten de ironguts maar rennen.
mijn paardjes komen recht voor de stier te staan en worden worden overlopen. Toen stopten we omdat het mij nog een kanonkogel koste om alleen nog maar empire op tafel te laten staan.
mijn magneten zijn binnengekomen en ik heb het eerste model al met magneten beplakt, toch wel een vreemd gevoel om met een boor te boren in een model.

, maar het werkt fantastisch. ik ben zeer tevreden.