Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Onnozel » 30 apr 2012 12:53

Goed bezig Frank

Het zijn inderdaad mooie modellen en super geschilderd. :thumbup:

Ga je ze ook met de warhammer empire regels spelen?
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

Berichtdoor Chris » 30 apr 2012 22:36

Dit is allemaal achterste rij? Omdat ze de pikes helemaal omhoog hebben.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Beastherder » 06 mei 2012 14:22

[quote="Chris"]Dit is allemaal achterste rij? Omdat ze de pikes helemaal omhoog hebben

Nee, de hele unit heeft de pikes omhoog staan

minder spectaculair misschien, maar een stuk makkelijker op te stellen en te manouvreren ^_^

[quote="Onnozel"]Ga je ze ook met de warhammer empire regels spelen?

Weet ik nog niet :dunno:
Ik ben nog steeds geen grote fan van de huidige fantasy regels, maar met het samenstellen van het leger blijf ik er wel rekening mee houden dat het ook 'count as' Empire kan zijn.

Eerste prioriteit is een historisch leger te maken, daarna is het natuurlijk een stuk makkelijker tegenstanders te vinden als het ook een Fantasy leger kan zijn
Voorlopig koop ik er nog zeker geen monsters of zo voor, en het Empire army book heb ik ook nog niet :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 mei 2012 14:40

[quote="Beastherder"]zo gauw ik er een paar in elkaar heb zitten zal ik ze hier laten zien, met ook een vergelijking met de GW Empire Knights
[/quote]

dus zoals beloofd:

Afbeelding

Als je ze vergelijkt met GW Empire Knights is het eerste dat opvalt het feit dat de paarden niet eens zo heel veel verschillen :huh:
De GW paarden zijn wat dikker en groffer, maar zo goed als even hoog en lang
(niet zo vreemd als je bedenkt dat deze plastic paarden al héél oud zijn, ouder dan de plastic knights. Nog uit de tijd dat GW ook nog echte 28mm schaal maakte)
Afbeelding

Het word erg bizar als je dan ziet dat de rijders wél heel erg verschillen in formaat :dunno:
Afbeelding

Dit maakt het grote probleem van de huidige GW Empire Knights heel erg duidelijk, namelijk dat de ridders echt véél te groot zijn voor de (hele oude) paarden
Het lijken echt volwassen kerels op Shetland ponies als je ze zo ziet
Afbeelding
Afbeelding

Eindconclusie:
De Perry modellen zijn absoluut beter qua detail en verhoudingen, maar zeker ook kleiner
Ik denk echter ook dat zo lang GW de Empire Knights niet vervangt met nieuwe modellen, een unit Perry-ridders best kan werken in een Empire leger. Zo lang er geen GW character model in de unit gaat staan is het formaat verschil niet méér storend dan de idiote paard/rijder verhouding die de Empire Knights nu hebben -_-

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Braxandur » 07 mei 2012 13:44

Ziet er goed uit!

Ik heb zelf ook een doosje (of twee) van deze jongens thuis liggen en hoop er op een gegeven moment ook wel wat mee te doen. Lijkt me leuk om deze eens in RL in elkaar gezet te zien. Daarnaast heb ik er zin in om (weer) met WAB bezig te gaan. Alhoewel dat eerder met mijn romeintjes, een elger dat ik graag eerste af zou maken en mijn jongens willen wel een burgerooglogje uitvechten ;)
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2012 19:39

Ik heb weer geschilderd, en dit keer een hele unit tegelijk :D

Afbeelding

Afbeelding
buskruit is de toekomst, jongens
eat hot lead! B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 12 mei 2012 19:52

Toen je nog zelf je eigen kogels kon smelten, die goeie ouwe tijd!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Beastherder » 27 mei 2012 15:00

En wat zwaar-bepantserde jongens er bij

Afbeelding
Afbeelding

van links naar rechts:
- unit champion van de full-plate men-at-arms
- full plate man-at-arms met uitgebreidere versiering op zijn jupon dan bv de gewone pikemen, vanwege zijn hogere rang en rijkdom
- unit champion van de pike-unit
- full plate man-at-arms, zelfde als nr.2
- musician van de full-plate men-at-arms, de vlag onder de toeter volgt een gedeelte van het ontwerp van de vlag van de unit die er aan komt.
(de zeer vergelijkbare poses van de 2 champions zien er nu wat raar uit, maar als ze allebei in hun eigen unit staan zal dat prima gaan -_- )

In de zelfde groep zijn ook geschilderd de standard-bearers van zowel de pike unit als de men-at-arms, maar die moeten hun vlag nog bevestigd krijgen.
Das geen grote klus, dus hopelijk kan ik die volgende week laten zien, samen met de dan complete units B)

Verder ook nog geknutseld, dus het volgende infantrie-blok staat klaar, dit keer halberdiers
Afbeelding
gebruik gemaakt van metalen modellen met zwaardere bepantsering dan de plastics, want de halberdiers in de Bourgondische lijst zijn zgn. 'Household Foot' en hebben de beschikking over partial plate armour
met deze modellen is de verhouding 'meer pantser dan de pike, minder dan de full-plate' precies goed :yes:

de eerste unit ridders is ook klaar voor schilderwerk
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 28 mei 2012 08:19

Het ziet er echt heel gaaf uit :). Het heeft me altijd leuk geleken om een empire leger te spelen met een historische inslag maar met de huidige G collectie is dat steeds lastiger, dus dergelijke moddelen zijn wel een prachtige (en goedkopere) vervanging daarvan (al moet ik dan natuurlijk Duitsers hebben).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 jun 2012 15:36

Zoals gezegd had ik nog 2 standard bearers klaar staan

geschikte vlaggen gevonden op het net, op maat uitgeprint en plakken maar
(nee, ik had geen zin om dit soort vlag-ontwerpen te freehanden :nono: )

voor de pike-unit
Afbeelding Afbeelding

en dat maakt 1 complete unit! :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding

en een banner voor de Full-plate jongens
Afbeelding Afbeelding

voor nog een complete unit :grijns:
Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs