Rise they will.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Rise they will.

Berichtdoor kreeft » 13 mei 2012 17:10

hallo mede warhammer spelers.

Het is nou 2 jaar geleden dat ik warhammer heb gespeeld maar toch is de bak moet.
Mijn vorige dark elfs leger heb ik op marktplaats verkocht en heb besloten weer van de grond iets op te bouwen.

De keuze welk leger te spelen was niet al te makkelijk hier zijn zeker 2 maanden voor voorbij gegaan.
De keuze werd aanzienlijk makkelijker toen de vampire counts vernieuwd werden.
Nou is er weer een maand voorbij gegaan om een keuze te maken welk thema en kleur.

Namelijk een von carstein leger is not done sinds IEDEREEN dit al heeft.

Een donker bos waar geesten uit kwamen lopen sprak mij meer aan. En aangezien er bijna geen bos in de warhammer lore bestaat waar geen enge dingen in zitten was
het niet moeilijk te bedenken dat er vast wel ergens zoon leger bestaat.

Op het gebied van verven ga ik zeer mijn best doen dit leger. Ik sta ook zeker open voor tips/tops of wat voorn feedback je ook mag hebben.
Het doel van het leger is toch om de maximale punten er uit te halen bij de volgende demons and demsels.

Ik ben al even bezig met mijn leger dus zal ik in mijn eerste post al wat foto's laten zien.
Ik had in de planning dit al eerder te doen maar blijkbaar heeft mijn pc geen zin om foto's aan te nemen van mijn telefoon.

:( wat telefoon foto's??!?!!?!.
Ja helaas wel maar met de moderne techniek zou je toch genoeg details moeten kunnen zien.

Mijn eerste foto is mijn graveguard. Ik vond de graveguard redelijk saai in houding. Allemaal het zelfde kon niet dus
dit is een kleine aanpassing van mij. De helm was te groot dus heb ik ontdaan van zijn punt boven op en die vervangen met een greenstuf gemaakte pluim.
Verder zaten er geen armen in de sprew die deze houding ondersteunde dus heb ik die gepakt van de Standard skelaton warrios.
Na deze te bewerken en aan te passen met green stuf bleef het na een hoop gedoe zitten.
Voor de meer bewegelijke houding nog even een steen gemaak van greenstuf.
Afbeelding

De volgende foto is het idee van geesten door de cloth die ze aan hebben.
Gedaan met light blue gray als basecoat gevolgd door een 50/50 mix van blue wash en turquase.
Op deze foto is hij niet af hier word nog gehighlight door the light blue gray en skullwhite.
Afbeelding

Next tijd voor zombies!
Na het boek door gekeken te hebben komt ik er uit dat ik of voor skellies/gauls/zombies moet gaan.
Zombies zijn het goedkoopst en ik ben wel fan van de play stijl. So zombies it is.
De zombies van games workshop zijn te duur, het zijn er te weinig en simpel weg niet mooi.
Ik heb ze besteld bij mantic games. En aangezien die opnieuw met de horde box van 60 naar voren kwamen kon ik het niet laten.
Afbeelding

sinds een reuze blok iets te saai is om allemaal maar in elkaar te zetten heb ik mezelf gericht op een unit filler.
behold. En aangezien een mede warhammer speler bram bretonia speeld wat zou er nou beter zijn dan in die filler een footman schreeuwend dood te laten gaan.
Kost war werk maar kwam er na mijn menig weg goed uit.
Afbeelding

hier her resultaat na het verven.
Om het bloed meer realistisch te maken en wat diepte te geven gebruik gemaakt van water effect.
Afbeelding

Tot zo ver mijn update ik blijf druk bezig komende week nieuwe update.
Ik kijk uit naar jullie reacties/tips/tops/ideeën.
one shot to kill,
no luck its just my weapon skill
Legers die ik speel: warhammer dark elves fantasy
kreeft
Tau kung-fu master

Re: Rise they will.

Berichtdoor Bram1988 » 13 mei 2012 17:18

Ey freek kei leuk dat je weer een blog gemaakt gemaakt hebt!. Ik heb de modellen gezien en je hebt er echt veel tijd en werk inzitten. keep it up!
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Chris » 13 mei 2012 17:19

Unit filler ziet er erg cool uit! Ik zou alleen wat meer random bloed spray erop maken. Het is wel erg schoon allemaal als daar net een darm uitgerukt is. Tevens zou ik wat meer bloed op de zombie zijn klauwen en rondom zijn mond smeren. Ik zie ook nog moldlines her en der, maar aangezien je al geschilderd hebt is het denk ik teveel moeite daar nu nog wat aan te doen.
Er zijn meer mensen op de club die figuren van Mantic gebruiken (ikzelf ook). Voor die prijs is er eigenlijk geen concurrentie :)
Volgens mij gaan die cloaks er heel cool uitzien als je een unit vol ermee hebt.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor kreeft » 13 mei 2012 17:22

een voorbeeld van meerdere op een rijtje.
Afbeelding
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor Terentius » 13 mei 2012 17:40

Die grave guard conversion ziet er goed uit. Ik kan je voor de rest niet echt zoveel andere tips geven dan gewoon blijven oefenen. Ik zie dat je 60 zombies hebt aangeschaft dus dat zal wel niet zo'n probleem worden :P

En inderdaad die zombies van mantic games zijn stukken mooier (als je zo'n term kunt gebruiken bij zombies) dan die van GW. Zat er zelf ook nog aan te denken om een vampire counts leger te beginnen, maar heb nog te veel ongeschilderde zooi liggen.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor kreeft » 13 mei 2012 19:35

Nu ik toch al zo actief bezig ben vandaag.
Een korte update.
als 2e army filler toch maar geprobeert het idee van een bos naar voren te halen.
Ik heb de laatste week rond zitten kijken voor bomen in mijn leger wat vies tegen viel.
Bij m&m en interhobby gezocht met weinig succes.
Op internet vond ik vooral terug dat ik wortels van kleine bomen moest pakken, Ik was niet zoon fan van dat idee.
Ik heb maar geprobeert dit zelf te doen.

Met ijzer draad heb ik een skallet gemaakt voor de boom.
Afbeelding

Deze vervolgens met greenstuf gevuld.
Afbeelding

en verwerkt als filler.
Afbeelding
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor Skevan » 13 mei 2012 20:44

hmm boom iets te dik voor mijn smaak, misschien spuitlijm met flok op draad model
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Chris » 13 mei 2012 20:51

Kleine tip voor bomen uit draad: takken groeien eigenlijk nooit in een rechte hoek uit een andere tak. Een manier om dit semi realistisch eruit te laten komen is door de hele boom uit een grote streng te maken, en dan de zijtakken afbuigen van die hoofdstam. Dan zijn de hoeken beter, en hij wordt ook realistisch dunner ipv her en der rare knotjes te hebben. Eerste voorbeeld dat ik zo snel kon vinden:
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... &artid=135

Je hebt ook aardig wat vingerafdrukken op je boom greenstuff. Ik zou voorstellen om met iets nattere vingers te werken, en nog een keer nawrijven met een natte sculptingtool/wat je ook gebruikt. Je kan het natuurlijk ook zo laten, en de groefjes gebruiken tijdens het schilderen om het als bast eruit te laten zien.
Twee voorbeelden van hoe ik treekin van draad heb gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk niet helemaal hetzelfde als wat jij wilt, maar de techniek is hetzelfde.

Als ik iets te voortvarend in mijn (hopelijk opbouwende) kritiek ben moet je het melden trouwens. Ik vind het heel tof dat je er zo enthousiast mee bezig bent.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor kreeft » 14 mei 2012 12:43

Het is juist goed om feedback te krijgen op mijn werk.
Complimenten zijn leuk maar zou ik dat alleen maar krijgen geef ik mezelf in 3 maanden op voor de golden demon award -_- .

Het is goed om met de bomen bezig te zijn sinds mijn plan is om mijn terrorgheist (die nog moet komen) niet op de base mag staan van me. Het is een te mooi model om op de grond te zetten en in een gebouw verwerken staat het thema (bos) niet naar.
Dus wil ik mijn terrorgheist in een boom zetten. Dit moet een flinke boom worden of dat hij bomen opzij duwt zou het niet te realiseren zijn.

Denk aub met me mee. Wat vinden julie van het idee? is het te doen? Hebben julie nog andere ideeen/voorbeelden?
Let me know.
one shot to kill,
kreeft
Tau kung-fu master

Berichtdoor Chris » 14 mei 2012 13:33

Op onze laatste D&D was een vampire counts speler met een terrorgheist die hij op een crypte had gemodelleerd. Mischien dat iemand er een foto van heeft? Dan heb je een voorbeeld van wat je met een dynamische pose kan doen.
Chris
Lord Lion-O

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs