einde van het jaar, het leek dat ik een bespreek geval werd omdat ik 4 onvoldoendes had, alle 4 voor talen. Nou maken de 2 onvoldoendes voor Frans, en duits niet zo veel uit, ik laat die vakken allebei vallen en ik heb genoeg compensatie punten. Maar doordat ik net voor nederlands een 5.4 had en voor engels een 5.3 voldeet ik niet aan de overgangseis dat je maar één vijf mag staan in de vakken nederlands, engels en wiskunde.
Alleen had ik nog niet alle punten terug van mijn proefwerken (en nog een SO nederlands). Toen de cijfer er definitief opstonden bleek engels toch te zwaar te zijn en haalde een 4.3 hierdoor werd alles op nederlands gericht. Ik heb voor het proefwerk een 6.7 gehaald, dat zou betekenen dat ik een voldoende zou staan en automatisch over was. Maar door het SO, dat nog niet op de site stond, haalde mijn cijfer weer omlaag, het was namelijk een 4.4 . Dus werd ik alsnog een bespreekgeval met grote kans op een taak in de vakantie.
Toen ik vandaag mijn boeken in ging leveren zag ik mijn nederlands docent, ik zij dus dat ik het heel raar vond dat ik zo'n laag punt voor mijn SO had, toen heeft hij er even bij gehaald en hebben we er even naar gekeken. Toen bleek dus dat hij een fout er in had gemaakt in ik een 5.2 had. toen hij het verberterde op de site bleek ik dus een 5.5 op mijn rapport, een voldoende.
hiermee heb ik dus één onvoldoende in Engels, Nederlands en wiskunde. En heb ik één onvoldoende in de andere vakken omdat ik voor duits een 5.9 had waardoor dat net een 5.5 op mijn rapport werd, ook een voldoende en ben ik dus geen bespreekgeval en ben ik bevorderd naar VWO 4 met als profiel natuur en techniek.
mijn eind rapport:
nederlands: 5.5
frans: 4.3
duits: 5.5
engels: 5.2
geschiedenis: 6.8*
aarddrijkskunde:7.1
wiskunde: 8.1
natuurkunde: 8.0
scheikunde: 7.5
biologie: 7.6
economie: 7.4
lichaamelijke opvoeding: 8.2
beeldende vorming: 8.9
gemiddelde: 6.8
*hier is het proefwerk nog niet nagekeken.
ik ben zo blij dat ik over ben zonder dat ik een bespreekgeval ben, morgen ga ik lekker op zeilkamp met school. Lekker een hele week alleen maar zeilen en daarna heb ik definitief vakantie. Dus word het tijd verder aan het huis te gaan en dat deze vakantie dan eindelijk af te krijgen.
en daarna ga ik beginnen aan een heel nieuw empire leger. Ik verklap alleen dat het iets met de empire geschiedenis te maken heeft.