Rick's miniatuur crazyness

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Rick's miniatuur crazyness

Berichtdoor Chris » 05 jun 2012 08:17

Ghehe discolampen :P
Je kunt op het landingsplatform mischien iets met wat dakkajet parts doen. Een afgezaagde neus ofzo is eerste wat me nu te binnen schiet.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor shogun » 05 jun 2012 11:34

ik wil misschien al een dakkajet aanschaffen omdat het model zo cool is..maar dan ga ik hem ook in elkaar zetten en verven e.d. is niet een heel goed idee want dan krijg ik mijn fort niet af.. :nono: Als ik het fort af heb en ik schaf er 1 aan dan kan ik met de overgebleven onderdelen waarschijnlijk leuke dingen doen... :tu:

Op basis van het uitgelekte rulebook kan het zijn dat in 6th edition:

1: dat meks nu ook stunned results kunnen repareren...
2: je alleen 18 inch uit een vehicle mag schieten (ook al is ie open topped)...
3: flyers moeilijker te raken zijn...

zit te denken aan de volgende lijst:

HQ
mek met kustom force field
mek met schokk attack gun

TROOPS
- 19 shootaboyz
- 20 gretchins
- 10 gretchins
- deffdread met 2x skorcha
- deffdread met 2x skorcha

ELITE
- 15 loota's
- 5 loota's met 1 mek
- 5 loota's met 1 mek

HEAVY
- Battleweagon met extra armour, zappgun, en 3 big shoota's

FAST
Dakkajet
Dakkajet
Dakkajet

Orks met veel shootie vehicles...lijkt me tof!!! :thumbup:

moet toch afwachten of dit kan/ideaal is... -_-
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Chris » 05 jun 2012 13:45

Ach, niet elk leger hoeft mega competitief te zijn. Daar heb je ook je rocketpuppies al voor. Sowieso is non interweb pro-lijst uit zichzelf al beter dan je normaal zou denken, aangezien de counters niet hard aanwezig zijn meestal, en mensen zijn minder geoefend in ermee omgaan (denk bv aan blobguard die maling heeft aan al die zware wapens/melta etc).
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor shogun » 05 jun 2012 15:25

[quote="Chris"]Ach, niet elk leger hoeft mega competitief te zijn. Daar heb je ook je rocketpuppies al voor. Sowieso is non interweb pro-lijst uit zichzelf al beter dan je normaal zou denken, aangezien de counters niet hard aanwezig zijn meestal, en mensen zijn minder geoefend in ermee omgaan (denk bv aan blobguard die maling heeft aan al die zware wapens/melta etc).

Toen ik dit project ging opzetten was het idee om met 3x15 loota's vanaf mijn fort te schieten. dit is niet de beste lijst in 5de editie maar voor een hoop andere lijsten toch een behoorlijke noot om te kraken. Het is leuk om een keer af te stappen van het traditionele Ork assault leger en tegenstanders iets geven om over na te denken...

maar ik blijf een strategische/competitieve speler en wil een goed leger neer zetten. Vooral aangezien iedereen tijdens het grand toernament (oktober) nog het rulebook moet leren. Voordat ik met de rest verder kan is het toch juli en heb ik nog de keuze.. :tu:
shogun

Berichtdoor shogun » 26 jun 2012 13:16

Nog een paar dagen en dan is het rulebook uit, en dan weet ik wat ik verder in mijn leger ga stoppen.

Tussendoor effe iets anders dan het fort:

dakkajet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moet nog een aantal dingen afschilderen maar dan is de dakkajet af...misschien de eerste van de 3... :whistle:
shogun

Berichtdoor Chris » 26 jun 2012 13:22

Ik vind blauwe orcs toch een stuk leuker eruitzien dan altijd die rooie. Jaja red unz go fastah, maar dit spreekt me veel meer aan.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 26 jun 2012 13:43

Ziet er echt goed uit. Dat zou wel spectaculair zijn als je drie van die dingen op tafel zet :grijns:
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor shogun » 26 jun 2012 14:00

[quote="Chris"]Ik vind blauwe orcs toch een stuk leuker eruitzien dan altijd die rooie. Jaja red unz go fastah, maar dit spreekt me veel meer aan.

Het is een deathskull leger en past dus in het thema. Deathskulls geloven dat blauw een "heilige" kleur is ten opzichte van de goden Gork en Mork. Ik kan dus altijd de "red ones go fasta" regel gebruiken en zeggen dat: "bleu ones are blessed with speed"...

[quote="Terentius"]Ziet er echt goed uit. Dat zou wel spectaculair zijn als je drie van die dingen op tafel zet :grijns:

als ik ze voor mijn leger (grand tournament in oktober) ga inzetten dan maak ik misschien ijzeren pinnen om ze zo boven mijn fort te laten vliegen, speciaal voor army display.. :tu:
shogun

Berichtdoor shogun » 27 jul 2012 11:10

Heb een beetje een schilderdip maar probeer me er toch toe te zetten..

toch leuk om tussendoor een paar dingetjes te laten zien:

Voor mijn volgende Ork bommer heb ik alvast een handlanger gemaakt. Deze telt als de supa shoota upgrade en vliegt mee. ik moet deze nog verder afschilderen maar wil hem toch al laten zien..
Afbeelding

Heb ook mij toiletgrot met squig afgeverfd zodat ik de deur en belichting er in kan plaatsen:
Afbeelding

Wil graag het fort op de bases vastmaken maar dat is een hoop werk aangezien ze precies goed tegen elkaar moeten staan. Ik moet wat uren gaan maken wil ik het allemaal af hebben in oktober...(GT)... :disturbed:
shogun

Berichtdoor Chris » 27 jul 2012 11:33

Hop hop zet hem op, zet de GT op z'n kop! :cheer:
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs