De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Chris » 30 aug 2012 22:03

Battle of the Baneblade:
Afbeelding
Bob moet oefenen op reserve rolls, en Brass scorpions die 2 tanks per beurt opblazen zijn eng!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 30 aug 2012 22:26

Grey knights zijn een stel verraders! Hebben die lieve Chaos marines gewoon in de steek gelaten :snif: Zijn toch normaal gesproken de grootste vrienden ?

Had ik nou maar toch die 2de Brass scorpion meegenomen!!
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Bobske » 31 aug 2012 13:24

oeps,
ja we hadden 3.000 punten Guard van Chris incl Baneblade en Blood Angel allies
vs
1.500 punten Chaos Space Marines van Terence incl. Brass Scorpion en 2 Chaos Decimator Stand ins

+
1.500 punten Grey Knights

Niet echt fluffy maar de battele verliep wel fluffy
want
ik heb een Grey Knight paladin leger (16 terminator modellen)
en 1.070 punten kwamen pas met een + 1 op de reserve roll op beurt 4
Dus zeg maar nadat de guard de daemons had afegemaakt en dus tainted was geraakt

De Baneblade deed gelukkig niet veel, de Braas scorpion en decimators waren best eng
We zijn na beurt 4 maar gestopt
Chaos was zo goed als dood, er was wat guard weg
en ik had nog 8 Paladins en Kaldor Daigo over tegen 2.000p guard of zo

Het leukts punt voor mij: BanBlade cannon (10" blast ) op mijn grote paladin squad
ik Daigo expres vooraan gezet met zijn eternal warrior en storm shield
10 Wounds, hij saved er 9 :thumbup:

Voor de rest verschillende 40k battles
Ryan vs Theo/TRoll
Chaos Space Marines vs Blood Angels

Jan? vs Gerard/Lert
Space Marines vs Necrons

Bas vs Reinoudt
Space marines? vs Orcs

WHFB
Joost/TheWoodcutter vs Bram
Warrios of Chaos trashden Brettonnians

Ina, Chris B. en Jeffrey zaten aan een rustige schildertafel
o.a. Stefan/Skevan. Frank P./Beastherder Leander/tje waren er ook gezellig bij
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Terentius » 31 aug 2012 14:46

Was leuke battle :D moeten we vaker doen. Ook al is het puur voor de total destruction, het duurde niet eens zo lang. Beetje spijtig alleen dat Bob niet aan spelen toe kwam... misschien toch iets langer moeten doorgaan :(
Laatst bijgewerkt door Terentius op 31 aug 2012 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor TROLL » 31 aug 2012 14:50

Dat heet een open einde toch? :wink:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 31 aug 2012 15:01

Ik moet toch mijn bezwaar indienen tegen de laatste opmerking van Bobske:
Die schildertafel was allesbehalve rustig :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Sordfich » 31 aug 2012 15:48

nou die schildertafel was toch best rustig vanaf een bepaald moment en vrij gezellig.
ik heb drukkere schildertafels gezien ( klinkt echt raar ) XD

greets sord
"May The Inquisition Be Kindly Too You
[CENTER]Afbeelding[/CENTER]
Legers die ik speel: Chaos space marine's : assembly 70% painting 0 % Grey Knights 0% assembly 0% painting
Sordfich
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 06 sep 2012 21:52

Ik heb niet echt opgelet, maar voor zover ik weet waren er vandaag:
- Mordheim Mercenary VS Amazon/Fantasy High Elves VS Dark Elves (1000 pts)
- Empire VS ??? (800 pts)
- Vampire Counts VS Bretonnia (1000 (?) pts)
- Necrons VS Imperial Guard
- En nog een battle waarvan ik weinig mee had gekregen. Volgens mij een paar Terminators lang zien komen?
En dan nog drie mensen aan de schildertafel.
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor pijnappel » 07 sep 2012 06:26

Empire vs Dark elves, 800 punten. Het was een leuke battle.

mijn lijst:
templar grand master
battle wizard
warrior priest
5 pistoliers
40 halbediers
-5 achers detachments
3 demigryphs

steven's lijst.
sorceress lvl 2
16 corsairs met banner dat ze frenzy zijn
5 dark riders
5 shades
30? warrior met speren

In mijn eerste beurt rennen de pistoliers naar voren en schieten 1 shade dood. verder loopt alles naar voren, cast 1+ strenght 1+ toughness op mijn pistoliers.
steven beurt moeten zijn corsairs mijn pistoliers chargen, jammer werkt de 1+ toughness niet genoeg tegen 33 attacks en pistoliers zijn weg.
shades schieten nog 4 archer dood, maar de overgebleven 1 blijft dapper staan. met magic raak ik 2 wonden kwijt met de lore of metal (geluk dat hij voor het aantal hits een 2 rolde, Dus twee wounds op mijn demigryphs)
Mijn beurt charge ik met mijn halbediers de flank van zijn corsaires en mijn demigryps chargen de warriors. met magic werd er weer dramatisch gerold (twee tweeën) dus nu de 1+str 1+ tooughness op mijn halbediers. die in close combat de corsair 6 wounds doen en hun mijn halbediers maar 2. Ze rennen te ver weg om nog in te halen. met mijn demigryphs gaat het ook goed, ik sla aardig wat warriors dood en zijn wizardm hij niks bij mij, door zijn stead fast blijft hij staan.
In zijn beurt probeert hij zijn corsairs nog te rallyen maar ze waren te bang voor de horde halbediers. mijn demigryphs krijgen een flank charge van zijn dark riders. bij close combat gaat het fout met mijn demigryphs, ik rol 3(!) keer een 1, verlies een demigryphs dood maar de overrige twee samen met mijn grandmaster blijven door vechten, nog genoeg om de combat alsnog te winnen. maar alles blijft staan.
In mijn beurt chargen mijn halbediers de corsairs (kunnen ze nooit halen, maar de corsairs rennen weer verder weg), met mijn demigryphs gaat het beter, ik sla 8 warriors dood en hij weer niks. Zijn warriors nog steeds steadfast maar de dark riders falen de dubben 1 en rennen van tafel.
Nu weet steven zijn corsair wel terug te krijgen en staan in een hoek je te wachten om mijn halbediers. De warriors gaat het niet goed, na de combat staan er nog maar 7 of tafel, maar haalde nog steeds hun break test. mijn volgende beurt worden de corsairs gecharged en lukt het hem niet om genoeg lijken te maken (maar 2), en met mijn warrior priest zijn spell reroll to wound en hatred, heb ik met 28 attacks 22 wounden gemaakt, Het lukt steven niet om de overgebleven 12 corsairs te saven om een 6+, en rennen weer weg, ditkeer definitief van tafel. Mijn demigryphs beginnen er genoeg van te krijgen en toonde geen genade naar de warriors, ze krijgen de kans niet om weg te rennen en werden totaal afgemaakt door de demigryphs, wel wisten ze nog een demigryphs te doden, maar dat was niet genoeg.
met alleen nog shades aan steven's kant kwamen ze dapper aan hun einde door de halbediers te chargen, maar kregen ook hier niet de kans om weg te rennen.

vp voor steven: 125 vp voor mij: 900 (800+100 voor zijn generaal)
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Bobske » 08 sep 2012 10:03

leuke battle vs Rayn donderdag
1.550 p
Grey knight paladins : klador daigo en 15 paladins
vs
Blood angels met necron allies
3 razorbacks met marines, deathcompany met chaplian en rhino, necron lord, cryptek, warriors en flyer
droppod met death company dread
setup 12"deployment zone en 5 objectives allen 3 punten

b1
ryan zette op met alles behalve de flyer en droppod
ik zette aan alles aan 1 kant op achter cover
Dat was meteen mijn grootste fout. Ik splitste mijn 10 paladins niet in combat squads, dus kon maar 2 objectives claimen
en doordat ik maar 24"schiet met de psycannons kon rayn bijna de hele tijd buiten schietafstand blijven
Rayn deep strikede de droppod et dread voor mijn neus
melta deed niks, razorbacks bewogen en schoten mis
ik schoor droppod en drad weg
b2 t/m 6
rayn deed het goed, bleef buiten de 30", stond op 3 objectives en vloog over me heen met de necron flyer (auw)
ik bleef te voorzichtig cover huggen, maar rennen had ook weinig nut. Daigo had zich af kunnen splitsen
Ik schoot nog een razorback en rhino neer, op het laatst faalde ik bij mijn 2e objective de charge op 5"en Rayn ook (difficult terrain)
Rayn : 3 objective +linebreaker=10p
ik 1 objective en fits blood : 4 punten
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg