De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 sep 2012 18:25

Gemengde gevoelens over mijn broedertwist tegen Woodcutter...

Zijn dark angels:
1x 10 man devastator squad, 3x 10 man tactical squad, librarian (geloof ik ongeveer)

vs mijn dark angels:
Belial, 5 terminators, 2x 5 tactical marines, 1 razorback met h. bolters, 3 ravenwing bikes, attack bike met multi smelta, landspeeder met heavy bolter, dreadnought en predator met twin lascannons.

Na deployment heeft bijna mijn hele leger zijn best gedaan om naar de rechterflank te komen, want in een directe shoot-out ging het mij niet lukken. Terminators met belial landen in beurt 1 bij de attack bike als spearhead aan de rechterkant.

En vanaf beurt 2 werd duidelijk dat joost zijn dobbelstenen bij een slangenfokker had gekocht want de 'snake-eyes' waren niet bij te houden. Daar kwam bij dat ik wat geluk had met invulnerable saves en Jink-coversaves waardoor er aan het eind van de battle bij mij 1 landspeeder en een 4-tal tactical marines dood waren terwijl bij Joost alleen nog een half devastator squad overeind stond. En daarnaast had ik controle over beide objectives, stond ik in zijn deployment zone, had ik zijn librarian als 'first-blood' kill weten te slachten en had ik daardoor dus ook 'slay the warlord' behaald. oftewel: 9-0.

Ik vond het een leuke battle, en vaak trekt een verschil in geluk zich na 2 of 3 beurten nog wel een beetje recht, maar deze battle was door joost zijn pech en mijn geluk toch ook een beetje sneu.

Volgende keer zal ik dus wel weer gigantisch klop krijgen!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 19 sep 2012 19:58

Is de club morgen met de ledenvergadering gewoon open of niet?
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Bobske » 19 sep 2012 20:38

Gewoon club morgen
om 21.00 leggen we even alles stil voor de vergadering.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 19 sep 2012 20:43

Oke, merci. Ik ben er morgen waarschijnlijk bij om mijn nieuwe battalion in elkaar te zetten.

@ Tim: ben jij er morgen? Ik kan wat tips gebruiken wat betreft handgunners/crossbowmen en cannon/mortar kiezen...
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 20 sep 2012 21:05

Ik bedenk me net dat tijdens de vergadering de Mordheim-campaign helemaal niet aan de orde is geweest...
Kunnen we dat een andere keer alsnog doen?
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor TROLL » 21 sep 2012 08:48

Er is de mogelijkheid geweest in de rondvraag,

Maar ja dat kan. Mordheim campaign kan zoiezo opgezet worden al moet daar wel genoeg animo voor zijn.

En misschien is een eind doel een praktisch iets.

Ik zal er over nadenken :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 26 sep 2012 19:49

Kom morgen toch niet, ben nogal moe en verkouden...

@Theo: kun je volgende keer het boekje van ME meenemen? (mits je hem al hebt gevonden, uiteraard)
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Bobske » 28 sep 2012 09:14

Gisteren 6 speeltafels vol!
Hoe druk dat aanvoelde viel reuze mee, bijna iedereen was aan het spelen.
Frank P./Beasherder zat aan de schildertafel.
Kevin en een vriend van hem die ik vaker heb gezien maar wiens naam ik niet weet. Waren toeschouwers.

Volgens mij 2 wHFB en 4 WH40K tafels?

Ik speelde zelf 1.500p wh40K met Rode Nids tegen de Khorne Chaos Space Mairnes + Daemons van Terence.
We speelden met 6 objectives, allemaal in het midden, en over de lenget van de tafel.
En ik ben volledig ingemaakt
Het was misschien toch tactischer geweest om de objectives in mijn deployment zone te zetten en verstoppertje te spelen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor TROLL » 28 sep 2012 10:01

Ik heb zelf aan het begin van de avond tegen Tim gespeeld.
Vooraf was er bepaald dat we erg hard zouden spelen. Het was een one sided powerplay potje wat erg snel verliep. Beide zijn we gegaan voor een harde combinatie. Maar omdat mijn combinatie erg effectief bleek te zijn verliep de battle erg snel en erg one sided. Waarbij ik de winst behaalde. :)

Later op de avond een battle met Kevin. Tegen zijn lizardmen.

Zijn lijst:
1 saurus lord, combi waardoor het beest 9 attacks had.
1 skink shaman met vleugels. Lore of heavens en 2 support spreuken.
18 saurus met hand weapons and shields.
10 skinks
4 kroxigors
1 salamander.

Mijn lijst:
1 Sorceress lv2, lore of shadows met 2 hex spreuken. (-d3 M,i,ws of bs. en de ander -d3 S)
10 dark riders, full command. RXB
5 harpies
10 shades, additional hand weapons
18 black gaurd, full command
1 chariot

Kevin speelde erg voorzichtig en dit zorgde ervoor dat ik langzaam aan zijn skinks, salamander en kroxigors kon slopen. Echter toen ik de combat aan ging met de saurussen, en een van mijn chariot in de zijkant ramde bleek pijnlijk waar de kracht van zijn leger lag. Het blok saurussen met lord waren de helft van zijn punten en sloegen mijn black gaurd al snel tot pulp.

Ook dit was een erg snel potje waarbij het uiteindelijk gelijkspel werd omdat ik met mijn dark elves niet in staat was om de saurussen te slopen.

Side note: ik heb de hex spreuken op de saurussen gecast in combat anders was het nog sneller gedaan. Saurussen (net als chaos warriors) zijn freakin eng in combat... Althans voor mijn dure T3 mannetjes :wink:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Bash » 28 sep 2012 12:56

Hallo iedereen,

Heeft iemand toevallig een sleutelbos gevonden afgelopen donderdag?
Het zijn 4 sleutels met een metalen sleutelhanger en een ah bonuskaart

als iemand hem heeft gevonden bel aub 0655745902

Groetjes,

Bas
Legers die ik speel: Ogres
Bash
Von Carstein in pettycoat

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg