Guards Column Platoon, Deel 1Een vrij bijzondere unit in de lijst voor mijn Guard Shermans is de zgn Column Platoon
deze unit vertegenwoordigd het feit dat het leger dat je op tafel hebt staan onderdeel is van de grote push naar Arnhem, en dus op zeer korte termijn support-eenheden naar voren kan laten komen uit de grote kolonne.
De unit is uniek omdat je de samentstelling van de unit per battle voor het opstellen kan veranderen
heel erg handig, want dus heel veelzijdig
voor 100pts krijg je:
2 6-ponder antitank-kannonen met tranports
óf
2 mortieren met transports
óf
3 verkennings Universal Carriers
Speel je tegen veel tanks waarbij zelfs je Fireflies wat hulp kunnen gebruiken pak je de 6-ponders, sta je tegenover een horde infantrie die ge-pinned moet worden neem je de mortieren, en heb je een
cunning plan of ben je bang voor ambushes neem je de Uni. Carriers
hoe nuttig dit is in een toernooi-setting met wisselende tegenstanders hoef ik niemand uit te leggen, toch?
de reden dat ik al niet veel eerder aan de unit ben begonnen is dat je toch best wat modellen nodig hebt (vooral met de transports) waarvan je 2/3 vervolgens niet gebruikt
maar nu heb ik toch het eerste deel af, en ik ben begonnen met de snelle, sneaky Universal Carriers:

hele coole karretjes, en heel erg brits
en ik weet dat de markings kloppen, want dit ben ik naast een echte