Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Skevan » 04 mei 2012 20:47

yes another one added to the flock
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2012 16:40

Tussen alle historische 28mm door, toch weer wat kleine SS-ers gepriegeld

Afbeelding
Afbeelding

En daarmee is dus ook de 2e Combat Platoon geschilderd :ole:

Afbeelding

Nu de verplichte HQ en Combat Platoons zijn gedaan kan ik dus gaan beginnen aan de 'fun stuff'
Nog veel andere afleidingen, maar de aller- allersnelste manier om aan punten te komen staan in ieder geval al klaar:

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 18 jun 2012 20:15

Is weer puik werk Frank :tu: .
Zie dat je de gewone Tiger maar overslaat en gelijk gaat voor de super heavies :wink:
Plastic Panthers mogen er ook wezen, heel nette modellen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 jun 2012 14:01

gewone Tigers zijn voor mietjes! :P

Nee, in de legerlijst die ik aan hou (SS-ers in Arnhem) zit simpelweg geen optie voor gewone Tigers, want die zaten niet hier in de buurt
Ze hadden nog een handjevol Panthers, wat StuG's en Jagdpanzers, en er kwam dus een unit Heer Köningstigers opdagen (als ik echt gek wil doen mag ik er zelfs 5 :wacko: )

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2012 15:49

En ik fladder weer lustig van projectje naar project, dus vanzelf kom ik hier weer s terug :grijns:

Voor de 'Heavy' Platoon 4 MG42's op de zware drie-poot voor wat serieuze kogelregen-potentie
(was nog flink prutswerk om dat machinegeweer tussen die 3 pupkes te hangen :disturbed: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en wat close-ups, want al dat gepriegel met die SS-camo moet wel te zien zijn, natuurlijk B)
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog de command team, 2 mortieren en een observer en ik heb weer een unit er bij

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 feb 2013 17:31

In de nieuwe Market Garden boeken staat nu ook de lijst voor SS Kampfgruppe Euling, de verdedigers van Nijmegen

Dat is natuurlijk niet te negeren, dus de plannen zijn omgegooid en deze SS-ers zullen worden uitgebouwd naar die lijst :yes:

KG Euling had de tijd gekregen om zich flink in te graven in het centrum van Nijmegen, dus ze zijn een zgn. Fortified Company
Dat betekent loopgraven, prikkeldraad en mijnenvelden in de lijst, en de kunst is een monsterlijke verdediging neer te zetten waar de tegenstander zich helemaal op stuk kan lopen.

Klinkt saai, maar na al die jaren Dwergen spelen in Fantasy zie ik daar wel de charme van :hiho:

Gelukkig hebben we op de club al flink wat loopgraven en dergelijke liggen dankzij Ben ( :worship: ), dus die hoef ik niet meer te maken, maar in de lijst staan ook nog HMG Nests, FlaK Nests en Gun Pits waar ik toch voor aan de knutsel moet :unsure:
Terrein maken is niet bepaald mijn sterkste kant (ik kan het wel, maar ik vind het gewoon niet leuk om te doen :dunno: ), maar ik ben er toch maar gewoon aan begonnen

Als eerste een zgn. Gun Pit voor de beroemde 88-ers, Luftwaffe FlaK36
Afbeelding

Deze staan al op een scenic base, die ik wil integreren in het ontwerp van de GunPit

Stap 1
creatief met balsa
Afbeelding

Stap 2
nu is het nog gewoon een hek
Afbeelding

Stap 3
wat meer balsa als vuller voor de zandhelling
Afbeelding

Stap 4
met Milliput word de rest opgevuld
Afbeelding

Stap 5
met zandpasta van Vallejo word de balsa/milliput helling ingesmeerd, en meteen wat puin er overheen gestrooid voor een wat 'stads' karakter
Afbeelding
plastic H-profielen, houten balken en losse bakstenen, oorspronkelijk bedoeld voor treinbanen

Stap 6
de voorkant van de scenic base van de Flak krijgt de zelfde behandeling, en vormt zo samen een volledig omsloten GunPit
Afbeelding

Erg tevreden over het resultaat :yes:
Nu even rustig de tijd geven om te drogen en dan heb ik erg veel zin om dit te gaan schilderen ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 17 feb 2013 20:41

Ziet er fraai uit Frank, mag ik vragen waar je de bakstenen vandaan hebt?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Skevan » 17 feb 2013 21:14

:worship:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Benman » 17 feb 2013 21:25

Ik hoef niks meer te doen. :grijns:

Ziet er fraai uit Frank. :wub:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 feb 2013 21:57

Dank u, dank u

we aim to please ^_^

[quote="Guy"]mag ik vragen waar je de bakstenen vandaan hebt?

Bij mij op het werk natuurlijk, net als het balsa, plasticard, H-profielen en ander maquette-materiaal
Het is mijn baan om dat soort prul te verkopen :wink:

Het zijn 1:87 bakstenen van Juweela
http://www.juweela.nl/produkten.html

Is niet goedkoop: 19,99
maar das dan wel een zak van 12000 stuks, genoeg om al mijn nodige Fortifications op deze manier van bakstenen te voorzien

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames