Einde Fantasy Battle, Wie is de winnaar?

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Einde Fantasy Battle, Wie is de winnaar?

Berichtdoor Pyro » 13 mei 2013 09:00

Hallo Allemaal,

Zoals de titel misschien al enigszins aangeeft heb ik een vraag over het einde van een fantasy battle.

Afgelopen donderdag op de club gespeeld. De dag erna kreeg ik van een kennis de uitnodiging om bij hem thuis te komen battlen, nou zijn we allebei relatief nieuw nog met de regels, dus hier en daar zal het een en ander zeker mis gegaan zijn.

Na 6 beurten hadden we geen winnaar, en wisten we eigenlijk niet goed hoe we dit konden bepalen.

Ik had nog over:

een drietal Marauders (shields + light armour + Khorne)
Mijn Lvl 4 Sorcerer Lord Tzeentch
Mijn Gorebeast Chariot + Khorne

Hij had nog over:

10/15 Swordmasters ( they wont fucking die!!!!! alle to hit dices mag hij ook nog eens Re-rollen)
zijn lvl 4 Sorcerer(character)

Waar de verwarring over ontstond was het volgende: Zijn Lvl 4 sorcerer kreeg voor elke succesvolle cast een ward save punt erbij. Na een succesvolle cast en een Dispel had hij nog 2.... ik herhaal 2 dices over. Hij besluit een 5+ spel te casten die totaal nutteloos is(verwijderd 1 wound maar hij had geen wounds) om nog een extra ward save binnen te halen. Dubbel 6.... Miscast table, gooit geloof ik 9.... wat zijn tovenaar tot een spontane debiel maakt. Hij moet een D3 dobbelen om te bekijken hoeveel spells hij vergeet en wizard lvl's hij verliest..... 3. Daarna Cast ik een spel waardoor zijn tovenaar nog een spel verliest en een wizard lvl.

Kortom hij houd een Lvl 0 Wizard over zonder spells die als een seniele oude man met een boek in zijn hand over het slagveld rond dendert.

We hadden in theorie allebei onze generals nog.... maar tellen zijn punten nog volledig ondanks dat hij 4 wizard lvl's omlaag is gegaan? Naast zijn wizard fielden hij ook nog een Hero op een griffin. Deze heb ik geslacht met mijn Warriors of Chaos Champion( 3 challenges gewonnen, 3x + 1 attack gerolled op Eye of the gods table).
Krijgt hij hier ook minpunten voor?

Hoor het graag,

Pyro :666:
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails

Re: Einde Fantasy Battle, Wie is de winnaar?

Berichtdoor pijnappel » 13 mei 2013 13:12

Wanneer de battle eindigt na 6 beurten tellen alle spelers het aantal punten op van de units die totaal destroyed zijn (een wizard die al zijn lvl verliest leeft nog steeds en geeft dus geen punten).

De punten die jij verloren bent zijn de tegenstanders victory points. Diegene die de meeste victory points heeft is de winnaar, maar er moet minimaal 100 punten verschil in zitten anders is het verschil te klein en is het een draw.

uit mijn hoofd krijg je alleen bonus punten bij het veroveren van een banner in close combat en bij het vermoorden van je tegenstanders generaal.

dus jouw drietal marauders behouden de punten van jouw hele unit. en het verslaan van een hero met je champion geeft volgens mij geen bonus, en de wizard geeft ook geen victory points.

ik hoop je hiermee geholpen te hebben
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Re: Einde Fantasy Battle, Wie is de winnaar?

Berichtdoor Bram1988 » 15 mei 2013 11:54

Het nieuwe highelf boek haalt de to hit rerols bij GW weg geloof ik. Kijk dit maar eens na! weet dit voor 99% zeker!
Legers die ik speel: High Elves
Bram1988
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Keer terug naar Mass Battles