40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Chris » 10 mei 2013 12:33

Ok duidelijk, dank je wel!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor mathijs97 » 30 mei 2013 13:11

mag je als dark angel een scout squad van 7 scouts je heavy bolter scout als enigste een cammo cloak geven?
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
Avatar gebruiker
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 328
Geregistreerd op: 02 okt 2011 16:14
Woonplaats: Den Bosch

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Leandertje » 30 mei 2013 13:50

ik zou zeggen nee.
je koopt de upgrade voor elk model in de unit.

maar ik weet wel waar je heen wil :P

heb je geen independent character met een camo cloak? of iets wat het zelfde doet?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Terentius » 30 mei 2013 14:18

Ligt er altijd aan hoe het geformuleerd is.
Als er staat: "Any model may take a ...... X pts/model"; dan mag 1 model de upgrade pakken
Als er staat: "The unit may take ...... X pts/model"; dan moet de hele squad de upgrade pakken.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor mathijs97 » 30 mei 2013 18:37

The squad can have camo cloaks . . . . . . . . . . . 2 pts/model
dus nu moet of de hele squad of geen een cammo cloak pakken?
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
Avatar gebruiker
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 328
Geregistreerd op: 02 okt 2011 16:14
Woonplaats: Den Bosch

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Terentius » 30 mei 2013 19:18

Correct.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor mathijs97 » 30 mei 2013 22:25

oke clear :yes:
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
Avatar gebruiker
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 328
Geregistreerd op: 02 okt 2011 16:14
Woonplaats: Den Bosch

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Leandertje » 27 mei 2014 15:52

Zo daar zijn we dan.

editie nummer 7

iemand al leuke of rare dingen tegen gekomen?

zoals dat een chariot als niet gemoved geldt voor schieten? (flame on!)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 27 mei 2014 16:14

Voor een voertuig geld dat het alleen een coversave krijgt als hij obsecured (25% bedekt) is voor de meerderheid van de squad die er op schiet. Voor infanterie dat op andere infanterie schiet geld dat dit maar een enkele model uit het squad dat schiet hoeft te zijn. Het model dat op dat moment de save moet maken moet dus 25% bedekt zijn ten opzichte van 1 van de schietende mannetjes.

Is it just me... of is het verschil ineens enorm?

Explode results behalen is alleen mogelijk met AP1 of AP 2 wapens! Locked velocity is voor Flyers is geheel weg, als hij nu een immobilesed result krijgt is er een 1 op 3 kans dat je hem direct kwijt bent. Best wel cool allemaal :D

Bijna elke codex kan demons summonen! Rare shizzel. Dat had van mij niet gehoeven . Jugh... enge dingen. Die mep ik liever dood dan dat ik er meer van zie verschijnen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Chris » 27 mei 2014 17:06

Demons summonen is de grote kaas van de editie schijnt. Bat rep gelezen van 1850 punten demons vs tau, waar de tau 2250 punten wegschoot en nog kansloos verloor omdat de demon idioot veel bijsummoned.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten