Dreadball league 2013/2014 sponsored by ZORG

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Dreadball league 2013/2014 sponsored by ZORG

Berichtdoor Braxandur » 01 dec 2013 14:49

Ik heb de regels nog even verder goed doorgelezen, ook wat inkomen e.d. betreft.

Over het algemeen is het voor een "gooi" team makkelijker om een 7-0 overwinning te halen dan voor een "beuk" team. De teams die goed zijn in slaan hebben over het algemeen namelijk nogal wat moeite met punten scoren. Het "beuk" team krijgt dan 0d6 mc voor zijn teamscore terwijl het andere team er 3d6 krijgt. Dit vindt ik een behoorlijk verschil. Als je de invloed van casualties wil aanpakken omdat dat in het nadeel van de "gooi" teams is, dan zou je ook kunnen kijken naar of dit niet in het nadeel van de "beuk" teams is. Daarnaast krijgen "beuk"teams lastiger experience met scoren, dus zouden ze daar dan ook nog eens in het nadeel kunnen zijn in een match die met een landslide victory eindigt, want ze hebben dan waarschijnlijk ook nog niet veel casualties gedaan. Lange matches zijn voor hen een voordeel en voor de "gooi" teams heel duidelijk een nadeel.

Daarnaast krijg je niet als je een lagere rating hebt niet alleen een underdog bonus waarmee je spelers kan inhuren, maar ook nog eens d6 extra creds aan het einde van de game voor elke 10 punten die je minder hebt dan je tegenstander. Hiermee kan je heel snel weer je team terug brengen op een degelijke status, zeker als je niet alleen bij je league game, maar ook bij je friendly game extra mc gaat binnenhalen.

Het lijkt er misschien op dat ik erg een voorstander voor "beuk" teams ben. Zelf vind ik teams die hard kunnen slaan erg eng en hoop ik ze ook niet vaak tegen te komen. Mijn guard heeft in de eerste ronde 2 kills op zijn naam gekregen en mijn team is meteen een "beuk" team genoemd. True, mijn guard is eng, maar ik heb er maar één, die moet je redelijk kunnen ontwijken of pinnen en daarbij is hij ook nog eens erg duur. Mijn tegenstander heeft voornamelijk op hem geslagen, wat mijns inziens niet de beste keuze was, want ondanks dat hij eng is gaat hij heel moeilijk neer. Mijn strikers en jacks daarentegen gaan makkelijker neer. gelukkig heb ik slecht 1 slam tegen een striker gekregen (zonder assists) en zijn alle andere slams op mijn guard geweest.

Ach, wie weet heb ik helemaal ongelijk en zijn beuk teams zwaar ongebalanceerd, dat kan ook, maar ik deel (zoals vast wel opvalt) die mening niet. Anyhow. Dat waren mijn volgende twee centen. Ik wordt zo nog arm :)

Hier nog een dreadball tournament review:
http://pinsofwar.com/mantic-dreadball-t ... bristol-1/
http://pinsofwar.com/bristol-dreadball- ... rt-part-2/

Hier nog wat tactics artikelen voor wie er interesse in heeft:
http://pinsofwar.com/dreadball-tactics- ... marauders/
http://pinsofwar.com/mantic-dreadball-f ... s-tactics/
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor theWoodcutter » 01 dec 2013 18:59

Hmmm, ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het inderdaad pijnlijk is om teamleden te verliezen, maar zoals ook al opgemerkt: de underdog regels zijn speciaal daarvoor gemaakt. Die regels dienen we nog in de praktijk te zien, maar op papier ziet het er solide uit. Hoewel het kan zijn dat je niet krijgt wat je zou willen hebben als je afhankelijk bent van de free agents ( aan de andere kant kan het wel eens heel interessant worden als je dus echt een heel andere teamsamenstelling krijgt daardoor).

En misschien is het momenteel ook wel de onervarenheid die we met zijn allen tentoonspreiden: misschien is het gewoon slimmer om je "plays" voor te bereiden: dus eerst met je guards/jacks de weg vrijmaken voordat je aan het gooien gaat beginnen of ze naast je te hebben bij de bonus hex of andere backup plans maken bijvoorbeeld door je strikers in de buurt te zetten als je gaat gooien (werkt natuurlijk alleen als je er meer dan 2 hebt... ^_^ ) zodat je misscatters kunt opvangen.

Als het nog als een probleem wordt gezien door de meerderheid: misschien het voorstel om standaard het reviven voor 4mc (met de kans op defects) te gaan gebruiken en dit ook als een "schuld" te kunnen hebben of te betekenen dat je iets van je kaarten/coaching dice dient in te ruilen om het te betalen, wel met wisselgeld natuurlijk)?
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 dec 2013 21:39

Oké, maar mijn enige issue was eigenlijk dit;

Ik vind het stom dat je de league kunt winnen als je al je potjes verliest.

Volgens mij is dit door skevan opgelost.

Ik denk dat de rest van de regels prima zijn, en dat we die pas na de league echt goed kunnen beoordelen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Braxandur » 02 dec 2013 00:48

[quote="Caladai Doomblade"]
Ik vind het stom dat je de league kunt winnen als je al je potjes verliest.

Helemaal mee eens!

Tijd om meer potjes te gaan winnen dus :D
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur

Berichtdoor theWoodcutter » 06 dec 2013 13:37

Gisteren kwam er weer iets naar voren: in een friendly match kun je spelers verliezen voor 1 volgende league match. Wordt dan je teamrating verlaagd voor die match? Nu ging het om slechts 1 speler (in mijn geval dan ook nog eens na een beschamende 7-0 landslide in rush 3 tegen, met dank aan Laurens zijn free-agent Orc Guard).
Volgens mij was de concensus gisteren van wel, maar het is goed dat andere spelers daar ook van op de hoogte zijn...

Overigens zou ik daar nog wel aan toe willen voegen dat het eigenlijk alleen geldig is voor het bepalen van de underdogbonus van de match, maar niet voor de D6'en extra aan het einde van de match (voor iedere 10mc verschil in teamwaarde 1 D6 extra inkomsten) aangezien de speler in de daarna volgende match (friendly of league) weer onderdeel is van het team.
Dit is nog wel iets waar Zorg™ zijn mening over dient uit te spreken. ^_^

En nog iets: opgeven tijdens een league match, hoewel dat een landslide oplevert voor de winnaar, heeft dat ook als nadeel dat de winnende coach veel minder XP kan verdienen dan als een match wel de volle tijd geduurd zou hebben. Dat is potentieel ook een nadeel.
Als ik bijvoorbeeld zie hoeveel XP Bob met twee van zijn guards heeft binnengeharkt. Daar wordt je bang van. :disturbed:
Maar goed hoe denkt de rest van de spelers daarover? Ik zie namelijk ook wel dat soms opgeven echt nuttig kan zijn om je team nog enigszins over te houden en niet met 4 of 5 Free agents/MVP's te moeten gaan spelen. Misschien dat het betekent dat diegene die opgeeft met zijn spelers van de pitch af gaat lopen en dat de tegenstander nog de kans krijgt om te scoren tot de landslide?
Overigens wil ik daarmee niet mijn eerste ronde match tegen Frank aanpassen (hoe fijn dat ook zou zijn voor mijn strikers!), die blijft gewoon zoals die was, maar voor de volgende ronde kunnen we dit misschien meenemen?
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 06 dec 2013 14:26

Als ik bijvoorbeeld zie hoeveel XP Bob met twee van zijn guards heeft binnengeharkt. Daar wordt je bang van.

:dunno: ik sloeg maar 4x iemand voor 3 beurten het veld af :grijns:
Dat is 4 xp voor 2 guards en ze hadden al beide 1 xp vanwege de league match :o
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Skevan » 10 dec 2013 13:55

RULES UPDATE:
1. De league word gewonnen op punten

2. Tegenstander word gekozen op teamrating.

3. Match opgeven. Dit kan op een manier. Gebruik je acties om terug te trekken in de duggout. Het is sportief om dan de terug trekkende tegenstander niet meer te slammen, maar ja verbieden kan ik het niet. Waarom vraag je je af. Omdat als jij opgeeft je de tegenstander de kans ontneemt op XP voor zijn spelers. Door terug te trekken in de Duggout, krijg jij geen casualties meer en de tegenstander nog de kans om te scoren en XP te verkrijgen.

4. Restart Teams. Ik zeg NIET DOEN, natuurlijk kan ik dit niet verbieden. Waarom zeg ik niet doen. Frank en Gerard hebben zich terug getrokken in de eerste ronden vanwege doden, MAAR nu komt de humdinger. Als Frank(als voorbeeld) was doorgegaan, dan had hij 3 doden, wat max -30 teamrating was. Dit zal voor hem in de volgende ronde betekenen. Voor het verschil van 10 in teamrating extra free agent en d6 extra inkomen
4a. 3 X een free agent(dat kan heel pijnlijk zijn zoals Joost heeft ondervonden)
4b. 3D6 extra inkomen de volgende ronde
4c. Hij zal hoogst waarschijnlijk zijn volgende tegenstander mogen uitzoeken.

In de tweede ronde is geen herstart meer mogelijk. Denk niet dat het nodig is.

5. Tijdens een Friendly Match kun je een speler voor de volgende League match verliezen.
Deze speler teld bij het beginnen van de LM niet meetellen voor de teamrating, MAAR hij telt wel mee voor het genereren van inkomen tijdens een League match. Dus voor het bepalen van inkomen(xtra D6 underdog) telt deze wel mee.
b.v. Begin league team rating TEAM A= 95(minus 10 vanwege speler) TEAM B= 105. Dus Team A krijgt 1 free agent roll. Aan het eind van de match rush 14 is de teamrating van TEAM A weer 105. Daarna ga je verder met je inkomen. Natuurlijk doet deze speler niet mee met de MVP XP.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Braxandur » 11 dec 2013 17:30

Even een opmerking aangaande punt 5.

Je bedoelde hier toch dat een speler die eruit ligt pas na je eerstvolgende league match weer beschikbaar is en dus ook niet voor friendly matches die tussendoor plaatsvinden?
Braxandur

Berichtdoor Skevan » 11 dec 2013 19:30

Je kunt tussen twee LG maar 1FG spelen die xp genereerd. Je mag natuurlijk meer games spelen. Maar deze hebben geen effect op de league. Want ik kan b.v. in de drie weken wel 5 FG spelen wat mij een bult aan xp kan opleveren. Dus 1 LG en 1 FG per ronde. Dus dan is je vraag volgens mij beantwoord roch?
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 dec 2013 09:10

Braxander bedoelt dat je in ronde 2 bijvoorbeeld eerst je friendly zou kunnen spelen en daarna pas je league match. Is de speler dan voor de friendly wel beschikbaar maar voor de league match geblesseerd?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames