Denizens of Commorragh / the Warp

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Denizens of Commorragh / the Warp

Berichtdoor Chris » 02 apr 2014 06:57

Ik neem aan dat kopieen toch nog bewerkt moeten worden ivm zeg maar second mold lines.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor pijnappel » 02 apr 2014 15:12

ziet er op de foto iig prima uit :tu: , vooral de detail van het hoofd (ogen, mond, oren/hoorns) zijn naar mijn mening goed geslaagd

mbt het gladde afwerking, maak ik altijd mijn vinger nat en wrijf er net zo lang op tot het glad is. bij het lichaam is het moeilijk ivm alle details, maar de vleugels lijken mij goed te doen.

met het vermenigvuldigen kun je de staart 'verbuigen' in meerdere posities, iets wat ik het model al veel meer dynamischer vind maakt.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Terentius » 02 apr 2014 17:00

Bedankt :)

mbt het gladde afwerking, maak ik altijd mijn vinger nat en wrijf er net zo lang op tot het glad is. bij het lichaam is het moeilijk ivm alle details, maar de vleugels lijken mij goed te doen.

Die techniek werkt inderdaad goed, maar naar mijn ervaring alleen voor milliput en niet voor green stuff. Milliput heeft helaas niet echt de juiste consistentie om gebruikt te worden voor detailwerk, je bent in dat geval vrijwel genoodzaakt om green stuff te gebruiken (of je moet über skills hebben). Voor green stuff moet je dan iets anders gebruiken (mini lepeltje of zo) zodat je geen vingerafdrukken of groeven achter laat.

Had daar wat meer tijd aan kunnen besteden, maar ik weet niet of het er echt significant beter op zou zijn geworden. We zien het wel bij de volgende.

met het vermenigvuldigen kun je de staart 'verbuigen' in meerdere posities, iets wat ik het model al veel meer dynamischer vind maakt.

Ik vraag me af of dit wel mogelijk is. Dat zou betekenen dat ik het model uit de mal moet halen voordat hij compleet gehard is, waardoor ik riskeer hem te beschadigen. Vervolgens moet ik het voor elkaar krijgen de staart te buigen zonder te veel druk uit te oefenen op het model, zodat ik geen deuken veroorzaak. Het heeft me overigens wel een ideetje gegeven, dus het is het proberen waard.

Misschien dat ik nog een kleinere variant maak en daar 1 of 2 van op de base erbij zet, maar dat kan altijd nog.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor pijnappel » 02 apr 2014 17:36

[quote="Terentius"]Voor green stuff moet je dan iets anders gebruiken (mini lepeltje of zo) zodat je geen vingerafdrukken of groeven achter laat.

in dat geval, heb je ooit gehoord van 'clay shapers'. Ik heb er een tijdje geleden een paar gekocht om uit te proberen. En ze zijn geweldig! Wat ze erover zeggen klopt. Hoewel ik er soms wel gewoon nog water bij gebruik voor een nog beter resultaat.

dit is echt een aanbeveling om daar naar te kijken, als je het wat lijkt kunnen we eventueel kijken of meer mensen interesse hebben, ik namelijk wel. alleen waren de verzendkosten bijna even duur dan de 2 shapers die ik aanschafte, dus vooral met meerdere bestellen scheelt een hoop geld .

[quote="Terentius"]Dat zou betekenen dat ik het model uit de mal moet halen voordat hij compleet gehard is, waardoor ik riskeer hem te beschadigen.

Ik weet niet wat voor mallen jij maakt, ik heb altijd geleerd om mijn mal met vaseline in te smeren, dan wacht je een paar minuten tot het iets harder is, maar nog niet 'hard', en dan lijkt mij het prima te buigen, eventueel weer met clay shaper glad maken :wink:
Ben verder zeker geen expert in klonen, nog nooit gedaan. Maar ben wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat en probeer daarom mee te denken.
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Terentius » 02 apr 2014 19:10

in dat geval, heb je ooit gehoord van 'clay shapers'. Ik heb er een tijdje geleden een paar gekocht om uit te proberen. En ze zijn geweldig! Wat ze erover zeggen klopt. Hoewel ik er soms wel gewoon nog water bij gebruik voor een nog beter resultaat.

Nooit van gehoord, maar wat ik ervan moet begrijpen zijn het soort van sculpting tools met een speciale kop, waardoor ze erg gemakkelijk over een oppervlak glijden. De metalen instrumenten die ik gebruik blijven vaak plakken of laten, zoals ik al zei, groeven achter. Water gaat dat enigszins tegen, maar daardoor komt de putty vaak los van het oppervlak. Die 'clay shapers' klinken dus vrij aantrekkelijk.

Ik zou er eerst nog wat meer onderzoek naar moeten doen. Misschien dat ik wel interesse heb, maar het ligt er aan of ik nog echt zin heb meerdere dingen te sculpten. Op dit moment ben ik er tamelijk onverschillig over :dunno:

Ik weet niet wat voor mallen jij maakt, ik heb altijd geleerd om mijn mal met vaseline in te smeren, dan wacht je een paar minuten tot het iets harder is, maar nog niet 'hard', en dan lijkt mij het prima te buigen, eventueel weer met clay shaper glad maken :wink:

Een paar minuten gaat niet zoveel uitmaken, aangezien ik een 80/20 mengsel gebruik van Milliput en Green Stuff. Dat mengsel blijft vrij lang zo zacht als boter, maar wordt plotseling zo hard als steen (na een paar uur). Enige reden dat ik wat green stuff erbij gooi, is dat het dan niet zo broos is als 100% milliput.

Wat jij voorstelt met vaseline en vervolgens een paar minuten te wachten, lijkt me zeker geen slecht idee als ik alleen maar green stuff zou gebruiken. Dat behoudt veel langer zijn flexibiliteit en heeft ook meteen al een goede stevigheid. Door de vaseline blijft het dan ook niet in de mal plakken. Klinkt als een goede oplossing, maar ik vind het alleen niet zo aantrekkelijk vanuit een economisch oogpunt :P Milliput is nu eenmaal een stuk goedkoper.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 02 apr 2014 21:55

Clay shapers kan ik ook aanraden. Zijn niet zo heel erg duur als je ze uit china/hongkong haalt.
Afbeelding
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 30 maart 2015 08:08

Het begon allemaal met dit:

Afbeelding

Dit (of iets wat er op leek) vond ik in de schuur. Een pop, euh, ik bedoel 'actiefiguur' van Toy Story. Deze lag daar al minstens 10 jaar. Voor sommige mensen brengen dergelijke opnieuw ontdekte gedenkwaardigheden een gevoel van nostalgie naar boven. Mijn eerste gedachte was echter: WEG ERMEE!

Richting vuilnisbak dacht ik terug aan Andy in Toy Story 3. Misschien moet ik dit ding doneren aan iemand die het dezelfde blijdschap kan geven, als het mij gegeven had.

Toen ik de kringloopwinkel in liep, schoot me iets anders te binnen. Na enkele malen door de winkel gerend te hebben, terwijl ik "BLOOD FOR THE BLOOD GOD" riep, keerde ik terug naar huis. Daar pakte ik mijn hobby gereedschap en ging aan het werk.

...

Na ontleding van de figuur, hield ik een paar onderdelen over. Een daarvan was de torso, welke ik als een basis gebruikte. Met karton probeerde ik een schets te maken van wat het uiteindelijk moest worden. Milliput en plasticard deden de rest.

...

[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/Lord%20of%20Skulls/lord%20of%20skulls%20%280%29.jpg[/rimg]

...

Wat is een torso zonder hoofd?

...

[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/Lord%20of%20Skulls/lord%20of%20skulls%20%283%29.jpg[/rimg]

...

En de overige onderdelen:

...

[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/Lord%20of%20Skulls/lord%20of%20skulls%20%284%29.jpg[/rimg]

...

Toen begon het echte werk...

...

Afbeelding

...

[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/Lord%20of%20Skulls/lord%20of%20skulls%20%282%29.jpg[/rimg]

[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/Lord%20of%20Skulls/lord%20of%20skulls%20%286%29.jpg[/rimg]

Afbeelding
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor theWoodcutter » 30 maart 2015 09:51

:worship: Awesome! :worship:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Skevan » 30 maart 2015 09:57

HIP
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Chris » 30 maart 2015 12:08

Heel erg cool :P
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs