Pyro's Late War Yanks & Mid War Afrika Korps

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Maybe nieuwe speler

Berichtdoor Skevan » 27 apr 2014 08:36

@lert, ik heb nu ook een stugg legertje en binnenkort ook een tiger :grijns:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Pyro » 27 apr 2014 13:43

Japanners of amerikanen?? Wil wel iets anders dan de rest
Everything is Okay in the end. If its not Okay, then its not the end.
Legers die ik speel: Warhammer fantasy Warriors Of Chaos
Pyro
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor henerius » 27 apr 2014 14:41

japanners hadden een voornamelijk infantrie leger. In late war (vlak voor de overgave en ook vlak erna) hebben de russen in een weekje of twee tijd een leger van 200k japanners van de kaart geveegd (manchuria). In early en mid war heb je misschien wat prullen om mee te komen maar in late war denk ik dat je met japanners niet echt het gevecht aan kunt gaan met legers uit het europese theater.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2014 15:47

Let goed op met je Early, Mid, en Late War

Alle legerlijsten van FoW zijn verdeeld in deze 3 periodes en kunnen niet gespeeld worden tegen een lijst uit een andere periode

De ontwikkeling van het wapentuig in WO2 ging zo snel, dat een leger uit 1940 echt geen schijn van kans heeft tegen 1 uit 1945.
Early = '39-'41
Mid = '42-'43
Late = '44-'45

Je moet dus echt een periode kiezen, en daar legers van tegen elkaar zetten

Verreweg het meest populair (zowel bij ons op de club als wereldwijd) is Late War
Dan heb je de meeste iconische campagnes als Normandie en Market Garden en hebben de legers de meest bekende speeltjes (Tigers, Panthers, T-34/85, Shermans etc.)

De Japanners zijn (tot nu toe?) alleen nog maar Early War, dus je kan problemen krijgen met het vinden van tegenstanders
Guy en ik zijn net begonnen met de eerste experimentjes in Early War, maar dat zit allemaal nog in een heel vroeg stadium
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3104
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3081

Het is nog maar de vraag of ze Japanners ooit in de latere periodes gaan maken, want zoals Henny al zei heeft hun wapentuig niet de ontwikkeling doorgemaakt als in de europese landen.
Op het eind hadden de Japanners de grootste moeite met het uitschakelen van Shermans, een tank die in Europa, in vergelijking met de Duitse Panthers en Tigers, echt maar een simpel tankje was.
Of Battlefront ooit de moeite gaat nemen om dat als legerlijsten in balans te krijgen is maar zeer de vraag

Laat je niet van wijs brengen door wat er al is, en neem vooral een leger dat je zelf aanspreekt
Er zijn heel veel verschillende lijsten, met allemaal hun eigen speelstijl

Duitsers zijn altijd populair, maar die heb je in zo veel verschillende smaken dat geen enkel leger hetzelfde hoeft te zijn (zware tanks, panzergrenadiers, fallschirmjägers, SS, etc.)

Amerikanen hebben we eigenlijk opvallend weinig op de club.
Ik heb amerikaanse Airborne, maar nog niemand die een amerikaans tanklijst of gewone infantrie heeft geprobeerd

Die startset is een uitstekende aankoop, en heeft een stel fantastische mini's er in zitten, practisch 2 complete legers
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3438

Als je een keer een potje wilt uitproberen dan heb ik wel 2 legertjes die tegen elkaar kunnen spelen
Ik ben niet dagelijks hier op het forum dus dan kun je me beter een e-mail sturen
adres is mijn forumnaam @hotmail.com
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 28 apr 2014 01:38

Alles wat Beastherder zei ben ik het mee eens. Late war is verreweg het meest populair en het makkelijkst (relatief) om een tegenstander te vinden. Early war daar wordt een beetje mee ge-experimenteerd, en mid-war is op dit moment een gevalletje 'misschien proberen we dat ook ooit eens'.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Pyro » 28 apr 2014 08:46

Bestellen jullie het allemaal via de officiële FoW site ? Ik kom zeg maar niet of nooit in Arnhem, en kan er ook niet gemakkelijk heen.

Groeten Kellin
Pyro

Berichtdoor Skevan » 28 apr 2014 10:09

Ik niet. Gebruik meestal wayland of ga effe naar arnhem. Je zou frank geld kunnen geven. Die komt er dagelijks
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Guy » 01 mei 2014 21:45

De 'Vlieg er uit' is een spellenspeciaalzaak in Maastricht en heeft een webshop waar ik uitstekende ervaringen mee heb. Bestellingen boven de 50 euro worden bovendien gratis verzonden met Post NL.
Voorheen bestelde ik het meeste bij Maelstrom Games in Engeland, maar sinds hun faillissement koop ik eigenlijk alles bij de 'Vlieg er uit '.

http://www.vliegeruit.nl/

Naast Flames of War kun je hier ook terecht voor bijvoorbeeld modellen van 'The Plastic Soldier Company', zij bieden een goedkoop alternatief voor de meeste tanks die je in Flames of War
kan gebruiken.

Zoals Frank al zei is de starterset een uitstekende deal. In deze 'Open Fire' set zit zowel het begin voor een Duits als een geallieerd leger + een bijzonder handig pocketformaat regelboek (laat deze voor een paar euro voorzien van een ringband, dan heb je er veel langer plezier van). Je kunt natuurlijk ook eerst een paar intropotjes spelen om erachter te komen of je het spel echt leuk vind en welk leger je aanspreekt.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Pyro » 02 mei 2014 09:23

Yeahhh Ik ga toch naar Arnhem vandaag. Belastingdienst heeft namelijk mij een smak geld terug gegeven. FOW here i come.

Hoe heet de winkel van Frank ?
Pyro

Berichtdoor theWoodcutter » 02 mei 2014 09:31

Wentink... klein stukje, vanaf het spelkwartier gezien, in dezelfde straat. ^_^

Have fun!
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames