40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Chris » 27 mei 2014 17:57

Eindelijk een oplossing voor de vraag wat blasts tegen projected void shields doen: 1 hit op shield per hit op unit.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor shogun » 27 mei 2014 18:08

Je kunt bijvoorbeeld units die bestaan uit 1 model joinen met IC's. dus je zou een eldar character met de mantle of the laughin god (schrouded, stealth en reroll coversave) kunnen joinen door een hoop (dark) Eldar characters op bikes. Je zou dus een soort super seer councel kunne maken met een hoop farseers die zelfs ook daemons kunnen summonen. :disturbed:

Een aantal regels zijn goed gecorrigeerd maar aangezien nu de FOC uit de deur is en het imperium nog betere "battle brothers" combinaties kunnen maken krijg je rare lijsten. En veel regels behoeven een FAQ.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 27 mei 2014 19:20

Ik heb mijn nieuwe torrent nog niet helemaal doorgezeefd, dus heeft iemand hier even snel antwoord op: genereert een groep van twee psykers met 'Brotherhood of Psykers (Mastery Level 1)' één of twee warp charge?
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Terentius » 27 mei 2014 19:52

1 Warp Charge, hun Mastery Level is namelijk 1. Je moet de Mastery Levels van alle Psyker units bij elkaar optellen, niet de Mastery Levels van alle individuele modellen.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Avatar gebruiker
Terentius
Hormagaunts
 
Berichten: 764
Geregistreerd op: 16 nov 2011 14:56

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 27 mei 2014 20:39

[quote="Terentius"]1 Warp Charge, hun Mastery Level is namelijk 1. Je moet de Mastery Levels van alle Psyker units bij elkaar optellen, niet de Mastery Levels van alle individuele modellen.

Jammer, maar inquisition blijft tempting met 3 warp charges voor 54 punten... (en nog 6 acolytes erbij, yay!)
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Leandertje » 27 mei 2014 20:56

"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 29 mei 2014 06:45

hey, voorheen kon een unit zodra het zowel de skyfire regel als de intercept regel had, full BS schiet op zowel grond als air units. ik kan alleen nu niet meer vinden dat de intercept regel dit negatieve effect van de skyfire regel (alleen BS1 op grond targets)opheft. klopt dit?

en er staan geen entry voor fortificaties in het rulebook. mag je dan nog een aegis defence line of bastion spelen zonder extra boek te kopen?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Leandertje » 29 mei 2014 08:14

idd je kunt nu allen nog met full BS in de lucht schieten met bijvoorbeeld de quad gun en hydra

tuurlijk mag je er mee spelen zonder boek, maar zorg wel dat je de regels ervan bij de hand hebt.
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Nauseating Blue
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 29 mei 2014 18:56

tja, ik vrees dat dit voor toernooien niet genoeg zou zijn. maar ach, of ik die ooit een keer ga spelen.... :P betwijvel het
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 31 mei 2014 18:07

Iedereen die het regelboek nog niet heeft: lees dit, en je weet bijna alles:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/410 ... Ref_V1.pdf
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines
 
Berichten: 400
Geregistreerd op: 14 aug 2012 14:16
Woonplaats: Eindhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten