Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 17 okt 2006 14:42

Iedereen aan de greenskins, zeer goede ontwikkeling dit.. :D
Puupkes zien er mooi uit, ik zou zeker voor de eerste keuze gaan. Warme kleuren?? WTF?? Het zijn geen elfjes!

Wat betreft je legersamenstelling: ik gok de winkans op 0,05% en dan alleen als je tegenstander dronken is, afgeleid wordt door blonde vrouwen of zijn eerste potje warhammer ooit speelt met dark elves.. :P

Mocht je wel willen proberen te winnen dan wat tips:
Waarom speren of je goblins? +1 save is veel beter, die lui killen toch niks. En beide units 3 fanatics: total mayhem! (speren kosten een punt toch? scheelt je weer 60 punten dan)

10 wolf riders?? Waarvoor? Je bent fast cavelery! 2 keer 5 met boogjes en een mussician is veel effectiever!

Ik zou voor een night goblin general gaan en een BSB. (ken de magic banners nog niet, maar er zal wel iets handigs tussen zitten) Beetje cheesy om met een LD 8 general tussen goblins te gaan rennen...

Squigh Herd weet ik niet, kan werken of niet. Ligt aan de shooting/magic van de tegenstander..

Doom diver? Kun je doen, maar ik zou die droppen en nog een night goblin unit van een man of 20-25 zonder upgrades ertussen doen. Mag de tegenstander raden waar de fanatics zitten... :P

Maar goed, het schijnt een 'voor de lol' project te zijn dus succes ermee dan maar.. ;)
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Benman » 17 okt 2006 16:12

Wat zwart moet zwart lijken en blijven en dus doe ik highlighten met Midnight Bleu. In het donker zie je het dan niet ..... maar zwart blijft dan wel zwart.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 17 okt 2006 20:03

[quote="Benman"]Wat zwart moet zwart lijken en blijven en dus doe ik highlighten met Midnight Bleu.

<---- Zie hier de invloed van overmatige Breezah-consumptie op taalgebruik, kinders. Of met andere woorden: "wablief??" :laugh:

10 wolf riders?? Waarvoor? Je bent fast cavelery! 2 keer 5 met boogjes en een mussician is veel effectiever

Let eens op, deze hebben schilden en zijn dus geen Fast Cavalry meer maar gewone Cavalry, dus met een rank bonus. ;)

Ik moet wel zeggen dat dit een beetje een waardeloze unit is .... Minstens 14 met full command en een Big Boss met great weapon (voor een redelijke combat resolution), of 2x5 met een toeter en zonder schild als fast cavalry. De unit die je hier hebt kan niet vechten, en kan ook geen fast cavalry-truukjes uithalen.
Ik zou die Bat-winged Loony Lobba vervangen door 5 Squig Hoppers. Skirmishers met 2 S5 attacks zijn STUKKEN nuttiger/betrouwbaarder dan een enkele bizarre rock lobber in zo'n klein legertje. En met de 10 punten die je dan overhoudt (en nog eens 10 punten van een Magic Mushroom die je dropt, want daar gaat je Shaman alleen maar dood van) koop je gewoon een 'Itty Ring voor de Night Goblin Big Boss, want daar is ie praktisch voor gemaakt. ;)
Squiggoth

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 17 okt 2006 22:14

Excuses Squigh, heb het nieuwe boek nog niet dus ik wist niet dat ze door schilden geen Fast Cav meer zijn. Dat was eerst nog niet namelijk..

Maar dan zou ik idd. zekers voor 2 x 5 gaan. 1500 pt's leger kan je Nas zijn optie doen: 14 + Big Boss met een fancy wapen. (Great Weapon geeft maar +1 str. bij mounted...)

Goed, maar ik denk dat onze Frank eerst flink wil gaan kliederen dus army tactics komen we later wel op terug.. :P
GrunkSkullsmasher

Berichtdoor Beastherder » 19 okt 2006 11:58

Bedankt voor de vele positieve reacties, mensen.
Erg motiverend om te horen dat ze goed in de smaak vallen. B)

Voorlopig ga ik nog even wat dwergen serie-schilderen voor ik echt serieus ga beginnen, maar ik krijg er steeds meer zin in.

@ de 2 Martijns wat betreft de legersamenstelling:
Het is absoluut een fun projectje, en die 1000 punten heeft veel meer te maken met de modellen die ik wil schilderen en cool vind dan met waar ik mee denk te winnen. :dunno:
Ik ben er al heel blij mee dat die unit squigs nog best een kansje heeft te werken, want die Immune to Psychology had ik compleet over het hoofd gezien (geen panic tests! Dus ze kunnen daadwerkelijk wel s de overkant halen :P )
Uiteraard zijn hand weapons/shield veel beter dan speren voor goblins (alsof ze met die 5 extra attacks ooit iets dood krijgen ^_^ ) maar ik heb hier thuis 80+ night goblins met speren liggen, en die ga ik dus wel gebruiken.
Yup, de Doom Diver zie ik ook niet veel nut hebben, maar ik vind het idee van zichzelf doodvliegende gobbo’s gewoon hilarisch en het model ligt hier al 2 jaar onder te stoffen.

De opmerkingen over de wolfriders zal ik s serieus over nadenken. Ik ben nog niet echt gewend aan de weedy-ness van gobbo’s, en ik ging er toch wel vanuit dat 10 cavaleristen iets van schade moeten kunnen doen. Blijkbaar niet, dus. ;)
Ik zal s gaan rekenen hoe ik dat anders kan doen.

Die unit van 14+Big Boss zie ik wel zitten voor een groter leger, maar daar heb ik nog zo veel ideeën voor…. (suïcidal Boss on Giant Cave Squig B) )

@Ben
Die kap van de speer-goblin is idd te grijs, dat moet nog wat subtieler. Ik wil wel het zwart blijven highlighten met grijstinten. Highlights met blauw werken ook goed, maar het word dan iets te chic, te netjes, ik wil het meer afgedragen, versleten er uit laten zien en dan werkt grijs beter vind ik.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 okt 2006 09:48

Ik heb even na kunnen denken over de adviezen van onze ervaren greenskin spelers, en dit is dus mn aangepaste legerlijst.
Ik ben nog te koppig om me iets van de meeste adviezen aan te trekken, maar de wolf riders zijn nu gesplitst in 2 kleine Fast Cavalry units, en zo zonder champion en banner had ik nog wat puntjes over voor eentje extra.

Black Orc Big Boss
Heavy armour, shield
91pts

Night Goblin Shaman
Level 2, dispell scroll, 2 magic mushrooms
130 pts

Night Goblin Big Boss
Great weapon, light armour
36 pts

30 Night Goblins
spears, netters, full command
3 fanatics
250 pts

30 Night Goblins
spears, full command
2 fanatics
190 pts

6 Wolf Riders
spears, short bows, musician
90 pts

5 Wolf Riders
short bows, musician
71 pts

2 Squig Herd Teams
(6 squigs, 4 herders)
60 pts

Doom Diver Catapult
80 pts

Total 998 pts

Zo beter, heren? :dunno:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 24 okt 2006 10:06

Iets beter, je kan nu met de wolfriders zeer irritant gaan doen.
De speren op de unit van 6 wolfriders lijken me overbodig, of ga je er daadwerkelijk mee vechten?? :P (als je er 5 van maakt en geen speren heb je 20 pt's over, is dat al genoeg voor die Headbutt ring?? Die kan mooi op je Big Boss)

De rest van de kritiek blijft uiteraard nog steeds gelden, dus kijk maar wat je daar mee doet.
GrunkSkullsmasher

Berichtdoor Squiggoth » 24 okt 2006 14:18

Ik zou juist die Short Bows weglaten. Een Goblin is even sterk en taai als een Chaos Marauder dus die gassies kunnen best war machine crews plat meppen en flanken chargen. Bovendien doen boogjes niks. :P
Één wolf rider droppen en die short bows weglaten en dan heb je volgens mij inderdaad genoeg punten om de N.G. Big Boss een 'Itty Ring te geven. Daar heb je meer aan: óf je gebruikt 'm aan het begin van je Magic Phase om een dispel dice te verbranden, óf je gebruikt 'm op het eind van de Magic Phase als je tegenstander geen dispel dice meer heeft. In beide gevallen heeft je tegenstander de keuze tussen een dispel dice opmaken of een champion verliezen. Één of twee champions frituren met dat ding en je hebt de punten alweer terug verdiend ..... :)

Verder zou ik de unit met Netters slechts 2 Fanatics geven, en de unit zonder Netters 3 stuks. Nu heb je één vreselijk akelige unit waar iedereen uit de buurt wilt blijven, en eentje die een stuk minder akelig is ..... Een beetje schuiven met Fanatics en je hebt opeens twee akelige units. :yes:
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 25 okt 2006 11:32

Hmmmm, die ‘Itty Ring is idd erg interessant, vooral omdat ie de shaman indirect ook een stuk effectiever maakt, maar ik offer er niet graag een Wolfrider voor op. 2x5 is ook zo mini-maxi. :unsure:
Dan gooi ik liever die 3e fanatic van de eerste unit er uit, 4 fanatics in 1000pts lijkt me ook wel voldoende.
Speren of bogen, ik vind het lastig. :dunno: Met speren kunnen ze best goed een warmachine of flankcharge hebben, en ik heb ook geen hoge verwachtingen van wat S3 bogen, maar het is wel lekker irritant en tegenwoordig hoef je op een blok van 20 maar 1 casualty te doen om m van zn rank bonus af te helpen. Het is nu ook erg interessant om gewoon achter iemand zn linie te gaan staan met zo’n unit, en als ie dan door je heen moet vluchten is ie dood. Kunnen ze terwijl ze daar achter uit hun neus staan te vreten ook wel wat schoten lossen op weet-ik-veel-wat.
Plus dat de modellen met speer én boog er wel lekker interessant uitzien. B) Die unit van 6 met speer en boog blijft er in, of die 2e unit nu bogen of speren krijgen hou ik nog even open.
Dan zou het dus zoiets worden:
(oh, en een extra goblin, want ik kon niks beters verzinnen met de overgebleven punten :P )

Black Orc Big Boss
Heavy armour, shield
91pts

Night Goblin Shaman
Level 2, dispell scroll, 2 magic mushrooms
130 pts

Night Goblin Big Boss
Great weapon, light armour
Nibbla’s ‘Itty Ring
56 pts

30 Night Goblins
spears, netters, full command
2 fanatics
250 pts

31 Night Goblins
spears, full command
2 fanatics
194 pts

6 Wolf Riders
spears, short bows, musician
90 pts

5 Wolf Riders
short bows?, musician
71 pts

2 Squig Herd Teams
(6 squigs, 4 herders)
60 pts

Doom Diver Catapult
80 pts

Total 997 pts

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rogier » 25 okt 2006 21:59

Frank! wat cool, je hebt goblins!!!

way to go, en je testers zien er echt prima uit, ik had niet anders verwacht! echt te gek!

Oja,

1 klein ding nog,

o nee, een groot ding eigenlijk

trouwens, een heel heel groot ding

ik bedoel dus; een gigantisch groot ding.

DROP DIE BLACK ORC BIG BOSS.

Ik vind dit persoonlijk een zwaktebod en begrijp niet hoe je het in je hoofd haalt; maak ajb een ondubbelzinnige keuze voor een orc & goblin leger of een goblin leger. dit is namelijk vlees noch vis.
Ik zou willen dat ik er niet meer woorden aan vuilde hoefde te maken, maar toch nog even (want door het zinnetje 'stukje fluff' ben je naar mijn mening oprecht dwalende namelijk).
Een stukje fluff verzinnen om iets recht te lullen wat zo verschrikelijk inherent krom is, ik ben bang dat je daar echt gewoon niet mee weg gaat komen. het verzinnen van fluff is iets moois maar het moet ten dienste staan van het verhaal van het thema van je leger en niet om een zwakte in je legerselectie te verhullen. fluffsgewijs kun je het niet verkroppen de op een na hardste orc aan de leiding van een leger van de weediest of the weedy te zetten. een kind kan zien dat dit niet klopt
:cheese:
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs