AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor Bobske » 18 jan 2015 08:39

LOL,
Uit niks kun je opmaken dat de Lizardmen gone zijn als in, GW gaat ze niet meer supporten of in een nieuw spel zijn ze er niet mee.

Ze gaan ook niet into space maar" up and beyond teh horizon of the world" De horizon van Lustria... misschien hangen ze nu ergens in de stratosphere boven the empire om in de laatste strijd hun aandeel te leveren.

Alle legers zijn tot nu toe volledig naar de klote gegaan.
Ik heb Nagash., Glottkin en Khaine gelezen. Niemand komt er goed vanaf, ook Chaos niet

Ik heb ook al gelezen dat de dwergen het overleven. Weinig dwergen maar ze hebben wel het grootste Skaven Leger ooit verslagen.
En op de echte Skaven manier gaat er zo te lezen, ook van alles mis met de invasie van Lustria en gaan er een hoop Skaven dood.

Maar Nerdrage, altijd grappig.

Ik vind de hele End Times iig supervet
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Terentius » 18 jan 2015 10:52

Ze gaan ook niet into space maar" up and beyond teh horizon of the world" De horizon van Lustria... misschien hangen ze nu ergens in de stratosphere boven the empire om in de laatste strijd hun aandeel te leveren.

Zie niet helemaal in waarom "the world" noodzakelijk naar een continent moet verwijzen. Niet dat ik daadwerkelijk geloof dat ze nu ergens in de ruimte zweven. Dat kun je er namelijk ook niet duidelijk uit opmaken.

Vond het alleen een bizar verhaaltje ^_^
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 20 jan 2015 14:44

Het kan altijd gekker:

[quote="End Times: Khaine"]Araloth (the wood elf) ventured into the Realms of Chaos on a mission at one point and while there meets, and is aided by, a scholar, a sorcerer, and an unusually large knight in gleaming silver armor. He is described as speaking in a strange language and claims that he has made a name for himself within the Realms of Chaos. When he fights demons he can fling out his hand and have blue flame erupt amongst them

[quote="Draigo Ebook"]Time flows strangely within the empyrean. In the scattering of the daemon’s remains, I see patterns. I see shapes and colours. I see echoes of things that are, and futures that were. I see an old world beyond the next horizon – a world that likely never was, where sorcery blew in the very winds and a self-made god-king was all that stood against the Ruinous Powers.
Mayhap I would find the answer there, if I could find it at all. Sheathing the Titansword, with my tattered cloak whipping about me, I trudge away into the storm. If my destiny will not follow, then I will go on as I always have. Alone.

The End Times: Draigo.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor blaze unlimited » 20 jan 2015 15:03

stiekem vind ik dit wel episch :D
Legers die ik speel: Dark Angels, Chaos Spacemarines, Blood Angels, Orks, 30k World Eaters
blaze unlimited
Giant with an inferiority complex

Berichtdoor Drag00n3r » 24 jan 2015 13:52

Al speel ik geen Fantasy, heb wel een samenvatting gelezen van ieder End times boek. In de nieuwe hebben de Skaven kennelijk ook contact gelegd met de Eldar door rond te kloten met iets van de Old Ones.

Ze schrokten zich kapot en sloopte het ding toen.

Dus... 40k en Fantasy zijn related door de warp? Ik denk dus van wel.
Legers die ik speel: 40k: Space Marines, Chaos Space Marines.
Drag00n3r
Lover of Squigs

Berichtdoor TROLL » 24 jan 2015 14:53

Hmm riiiiight...

T zal allemaal wel :) We zullen zien, als gw t spel systeem verprutst dan houd t gewoon op -_-
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 25 jan 2015 16:17

Het word allemaal wel wat extreem :dunno:

De terugkeer van Nagash vond ik nog wel erg cool, maar ze zijn nu bezig om de hele Warhammer-setting systematisch te vernietigen.

Als ze door gaan in deze tijdslijn heeft het toekomstige Warhammer niks meer te maken met de wereld die ze in de afgelopen 30 jaar hebben gecreëerd

Ik snap dat ze Warhammer een schop willen geven om het weer winstgevend te maken, maar dan kan ik toch wel wat betere oplossingen verzinnen dan de hele wereld op te blazen en opnieuw te beginnen :snif:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 25 jan 2015 17:06

maar dan kan ik toch wel wat betere oplossingen verzinnen dan de hele wereld op te blazen en opnieuw te beginne

I dare you. :wink:

Ik vind het namelijk een hele goede zet van GW. bewonder de druf.
En ik geloof niet dat je iets anders kan doen zonder evenveel gemekker.
Maar eerst maar zien wat er echt gaat gebeuren, het blijven rumours
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 jan 2015 19:04

[quote="Bobske"]Maar eerst maar zien wat er echt gaat gebeuren, het blijven rumours

Over wat GW gaat doen met Warhammer gaan de wildste geruchten, maar de End Times boeken zijn zeker geen geruchten.
Die zijn helemaal echt :yes:

Die geven ruwweg 2 mogelijkheden voor de toekomst:

- Warhammer gaat voortaan verder met de setting die uiteindelijk ontstaat uit de End Times boeken, een setting die significant anders zal zijn dan de Warhammer wereld die we kennen. Exact hoe anders is nog onderhevig aan enorme speculatie maar anders zal het zeker zijn.
Probleem hiermee is dat veel mensen best gehecht zijn aan die oude wereld met al zijn achtergrond, karakters en legers en daar veel tijd, geld en emotionele verbintenis in hebben gestoken. Er is een groot risico dat je veel van die mensen kwijt raakt

- "Het was allemaal maar een droom" of een "potentiele toekomst", of hoe ze het maar recht willen praten. We vallen terug naar de traditionele Warhammer wereld en de End Times boeken zijn nooit gebeurd. (de Storm of Chaos oplossing :wink: )
De 'veilige' optie, maar natuurlijk behoorlijk teleurstellend na alle ophef van de End Times

[quote="Bobske"]
maar dan kan ik toch wel wat betere oplossingen verzinnen dan de hele wereld op te blazen en opnieuw te beginnen

I dare you. :wink:

Nou vooruit dan ^_^

*Rant mode engaged*

Warhammer Fantasy is al jaren veel minder winstgevend dan 40k, maar het is naar mijn mening niet de setting die daar de oorzaak van is.

De Warhammer wereld is een grotendeels traditionele Tolkien-esque Fantasy setting, met een paar eigen twists (Empire mensen zijn verder in de historische tijd dan de traditionele middeleeuwen, Elven zijn wat gemener, Skaven ratmensen zijn redelijk uniek en natuurlijk de Chaos goden)

Deze herkenbaarheid is, naar mijn idee, 1 van de aantrekkingspunten van de Warhammer wereld. Met wat basis Fantasy kennis herken je alles, terwijl de unieke verschillen je de wereld in trekken.

De problemen liggen ergens anders

Het grootste probleem is simpelweg de prijs

Niet de prijs van de individuele modellen, want die is vergelijkbaar met die van 40k dat veel populairder is
(hoewel die prijs ondertussen ook idioot hoog ligt, maar dat is een andere discussie)
Het gaat om de prijs om in te stappen

De prijs van het regelboek en je legerlijst zijn al idioot tegenwoordig, maar dat geldt ook voor 40k
40k kun je spelen met een paar squads en een leider, misschien een 30-tal modellen. Je mist wat tactische opties natuurlijk, maar je kan een spel spelen.
Fantasy, zeker in zijn huidige vorm, is practisch onspeelbaar onder de 1000 punten.
Dat betekent dat je meerdere blokken van 20+ infantrie nodig hebt, of een vergelijkbare investering in cavalry, monsters etc.

Een speelbaar Fantasy leger is (veel) duurder dan 40k

Als je nieuw wilt beginnen aan Warhammer ben je honderden euro's kwijt voor je kan spelen
(we negeren even de 2e hands markt en alternatieve fabrikanten, want dit gaat om waar GW zn geld mee verdiend)

Het verlagen van de prijs van de regels is een belangrijke eerste stap voor een betere aanwas van spelers (dit geldt overigens ook voor 40k :yes: )
Dan maar geen hardcover of full-colour, als ik 100 euro moet betalen voor alleen de regels houdt het evt. enthousiasme voor het spel al gauw op

Nog belangrijker lijkt mij een spel-systeem met een lagere instap qua modellen

Begin met Warhammer Skirmish
10-20 modellen à la Mordheim, speelbaar met 1 doos basis-infantrie plus een character

Dan Warhammer Battle
Groter dan Skirmish, kleiner dan traditioneel Fantasy, à la Lord of the Rings of 40k, 20-100 modellen
ipv individuele modellen krijg je hier wel eenheden, die kunnen bewegen als skirmishers als in 40k, of evt voordelen krijgen als ze in blokken samentrekken als in traditioneel Warhammer

En dan Warhammer Epic
Het eind-doel: traditioneel Warhammer Fantasy
Uiteraard moet het aantrekkelijk zijn om hier naar toe uit te bouwen, om te zorgen dat mensen niet blijven hangen op de lagere niveau's (het doel voor GW blijft natuurlijk het verkopen van zoveel mogelijk modellen) dus hippe modellen die alleen bruikbaar zijn op dit niveau en coole regels

Regels voor Skirmish zijn gewoon simpel en gratis via download, met de regels voor individuele modellen meegeleverd bij de modellen

Regels voor Warhammer Battle en Epic staan samen in 1 boek, met de regels voor de legers in Army Books

op deze manier kan je als speler groeien in de wereld die Warhammer heet, en de lage instap voor andere legers zorgt dat ook ervaren spelers makkelijker kunnen experimenteren met andere legers :yes:
(en het is voor dit alles zeker niet nodig om de Warhammer wereld op te blazen :wink: )

Als GW inderdaad door gaat met een volledig nieuwe 'post-End Times' Fantasy setting, waarin vele, zo niet alle, oude legers niet meer bestaan, raken ze een groot gedeelte van hun grootste asset kwijt: het gratis promo-team van ervaren spelers
Een groot (maar nauwelijks in te schatten) gedeelte spelers zal afhaken bij zo'n grote verandering, en het is maar zeer de vraag of je dit goed kunt maken met de hopelijke aanwas van de nieuwe setting

Dit is iets wat GW al jaren onderschat: Je hebt oude spelers nodig om nieuwe te recruteren en op te leiden
Met de prijzen, andere beslissingen en zó veel alternatieven is dat het belangrijkste wat GW is kwijt geraakt in de afgelopen jaren :(
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 25 jan 2015 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor joost » 25 jan 2015 19:20

Als nieuweling herken ik het zeker ...ondanks dat we genoeg andere spellen spelen lijkt het wel of het bewust lastig wordt gemaakt om te starten.
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles