door Beastherder » 25 jan 2015 20:29
[quote="Bobske"] ik dacht die gaat een leuk verhaal schrijven, kan ik lekker fluff lezen
Precies mijn punt, de fluff is het probleem niet
Een grote verandering van de Warhammer regels zou ik alleen maar toejuichen, het is geen toeval dat ik abrupt gestopt ben met spelen bij de overgang naar de vorige editie, maar ik zie niet waarom het ook nodig is om daarvoor de hele setting te herschrijven
Daar vervreemd je alleen maar oude spelers mee
Als echte cynicus denk ik dat daar een andere reden achter zit: de angst voor andere model-fabrikanten
Dwergen, Elfen, Orcs, etc. zijn standaard Fantasy archetypes die al veel langer bestaan dan GW, dus daar kan je geen copyright op claimen.
Geen probleem toen GW de enige, of iig de beste, fabrikant van 28mm Fantasy modellen was, maar in een moderne wereld met Mantic, Avatars of War en talloze anderen die betere/vergelijkbare/goedkopere modellen maken die prima gebruikt kunnen worden voor Warhammer is dat een groter probleem.
GW wil de Fantasy setting veranderen in iets wat unieker is, en dus beter te bewaken tegen concurrenten.
Een verkeerde beslissing, want de veel uniekere 40k wereld wordt ook belaagd door alternatieve model-makers, en de ChapterHouse rechtszaak heeft wel bewezen dat je die toch niet tegen kunt houden.
Als je als markt-leider last krijgt van andere bedrijven die voor minder geld een vergelijkbaar, of beter, product kunnen maken doe je zelf iets fout