Er zijn vele goede redenen om Warhammer Fantasy goed op de schop te nemen
De huidige regels vind ik helemaal niks, en met de combinatie van de huidige prijzen en een focus op grote units is het voor een beginner compleet onmogelijk gemaakt om in te stappen
Serieus, ga maar eens rekenen:
Ik wil beginnen met Warhammer en wil mijn geld aan GW geven (dus geen 2e hands of alternatieve producenten)
De huidige regels lenen zich totaal niet voor het spelen van kleinere battles, dus ik heb 1500pts nodig
+rulebook
+armybook
Hoeveel ben ik kwijt?
Als je van de schok bekomen bent kun je toch wel nagaan wat het grootste probleem is van Fantasy: een veel te hoge instap, dus geen nieuwe spelers
Het verdwijnen van kleinere instap-spellen als Mordheim en Bloodbowl is 1 van de grootste strategische fouten die GW gemaakt heeft
Een skirmish Fantasy spel met groei mogelijkheden naar het grotere veldslagen spel zou fantastisch zijn
Lage instap om nieuwe spelers te lokken, en voor ervaren spelers een makkelijke manier om te beginnen met een nieuw leger
Simpele, overzichtelijke regels, minder modellen zodat GW-modellen betaalbaar lijken...
en zo valt er nog zat te wishlisten
MaarIk snap
totaal niet waarom het voor zo'n verandering nodig is om de achtergrond (waar decennia lang in geïnvesteerd is, en waar je oude klanten erg aan gehecht zijn) compleet op te blazen
De achtergrond is echt het probleem niet, en als GW denkt van wel ben ik niet hoopvol dat ze de echte problemen wel kunnen herkennen