Dreadball Xtreme

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Dreadball Xtreme

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2015 08:28

Gisteren Dreadball Xtreme gespeeld tegen Braxandur, een mooie spannende pot.

Braxandurs speelde met de Warden, met convicts:
2 convict thugs (guards)
2 convict strikers
4 convict jacks
1 robot striker

Mijn Alien team onder leiding van Blaine:
2 Kalyshi Strikers
2 Kalyshi Jacks
1 Pusk rampager (guard) (een kruising tussen een squig en een zwijn)
1 nameless bloodsucker (jack) een soort spin met een tentacelgezicht
1 Yindi reaver (striker)

De convict begonnen de match en maakte een snelle dunk (1 punt) waardoor Blaine meteen op achterstand stond.
De Aliens sloegen terug door met de bal een Convict guard tegen de grond te gooien, maar deze stond al vrij snel weer op met enkel een bult op zijn achterhoofd.
De convicts gingen in de aanval door wat Kalyshi aan te vallen zonder veel succes. De robot striker werd van de zijkant van de pitch geraakt door een dart-gun en liet de bal vallen waardoor de Aliens een mooie drie-punter konden scoren

Daarna ontaarde de match in een kloppartij aan de ene kant van het veld, voornamelijk ten nadele van de zwakkere aliens, en daar tussendoor werden er over en weer een paar punten gescoord.

In de laatste beurten konden de convicts nog terugkomen van een 3-0 achterstand door een 3-punter te scoren en te hopen op een sudden-death. Sudden-death betekent namelijk dat degene die als laatste nog spelers overeind heeft staan wint, scoren doet er niet meer toe. er volgde aan het eind van de rush een ware barrage aan sabotages en exploderende halsbanden van de convicts die als echte zelfmoord-terroristen probeerden de Kalyshi strikers te doden door zichzelf op te blazen. Helaas voor de convicts was 1 van de Kalyshi strikers enkel omgevallen zonder verwondingen.

De Aliens hadden in hun laatste beurt dus 1 punt nodig om de wedstrijd uit het vuur te slepen. De bal werd gelanceerd en kwam vlak bij de strike zone uit, dus het zag er makkelijk uit voor de Kalyshi striker die daar stond. Een paar makkelijke maar spannende rolls later dunkte de kalyshi de bal in de strike post voor een 1-0 overwinning na 14 spannende rushes.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Re: Dreadball Xtreme

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2015 08:55

Review:
Xtreme is heel veel hetzelfde spel als normaal Dreadball, maar het speelt toch heel anders. Door alle obstakels is het veel makkelijker om je tegenstander de weg naar je strike zone te versperren. De boobytraps maken het ook interessant omdat je tegenstanders er naartoe kunt duwen of spelers moet riskeren om een paar booby-traps op te ruimen.

De Sabotage kaarten maken ook een hoop verschil, maar je moet er wel aan wennen. Het voelt best wel oneerlijk soms, maar je moet bedenken dat het de illegale, ondergrondse sport is waar eerlijkheid maar beperkt is. Daarnaast geeft het iemand die achterstaat juist een klein voordeel waardoor hij meer kans heeft om weer terug in de wedstrijd te komen. En het feit dat je ze als verdediging kunt gebruiken tegen je tegenstanders sabotages maakt dat je eigenlijk wilt proberen om minstens net zoveel sabotage kaarten te hebben als je tegenstander.

Ik weet niet in hoeverre het spel geschikt is voor campaigns, ik denk dat gewoon dreadball daarvoor geschikter is, maar van de andere kant wil ik wel een klein leagueje proberen, ook om van het hele gok/weddenschap systeem gebruik te kunnen maken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Skevan » 08 mei 2015 13:55

League. Count me in. Ik heb een van mijn x-teams al geschilderd.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 mei 2015 15:15

[quote="Skevan"]League. Count me in. Ik heb een van mijn x-teams al geschilderd.

Hoe kan je nou 1 team geschilderd hebben? Je weet toch nog niet hoe te team er uit komt te zien? :P

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Skevan » 08 mei 2015 17:22

Oke oke. De basis :). Nu nog de yummie parts
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
Skevan
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 jul 2015 10:35

Wave 3 is in the house!

Afbeelding

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Braxandur » 04 sep 2015 09:30

Wave drie is hier ook eindelijk (grotendeel) binnen.

Ik weet net zoals jij niet of Xtreme zich goed voor een league laat gebruiken, gewoon dreadball lijkt daar beter voor, maar ik wil het ook best een keer proberen. De mogelijkheden om teams te bouwen en varieren per match zijn natuurlijk een walhalla voor mensen die van schilderen houden. Op dit moment heb ik ook voornamelijk een Convict team beschikbaar, maar ik zou best wel wat combnaties met modellen uit verschillende teams willen proberen. Gelukkig levert de Frenzy pledge zo belachelijk veel modellen per team op dat er na maken van een "standaard" team genoeg modellen over zijn voor de Xtreme look (als ik me daar aan wil wagen).

De pot tegen jou was er leuk en spannend. De kaartjes voelden soms inderdaad erg overpowered, maar omdat voornamelijk de speler die achterstaat deze krijgt is dat minder erg en zorgt het ervoor dat het spel spannend blijft (je krijgt elke beurt gratis een kaart als je achter staat...). Het kan lonen om gewoon 1 punt minder te hebben dan je tegenstander, de bal gewoon vast te blijven houden en kaartjes te sprokkelen, maar de bal vast blijven houden zitten best wat risicos aan vast. All in een leuk spel, grotendeels dezelfde regels en toch compleet anders wat speelstijl betreft. De customizable pitches die nu binnen zijn geven zelf nog meer opties om elk potje anders te maken en er zitten best wat onsubtiele opties tussen.
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 sep 2015 09:44

Ja, het wordt weer tijd voor een pot, of niet? :wink:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Skevan » 04 sep 2015 11:04

Denk ik ook. Volgend week eerst imperial assault. Daarna ben ik beschikbaar
Skevan
BOFH

Keer terug naar Andere SciFi Wargames