AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 jun 2015 12:40

Tuurlijk kun je een toernooi spelen zonder punten. Denk aan kaartspellen bijvoorbeeld. Niet elke kaart is even sterk, maar toch mag iedereen evenveel kaarten. Het gaat om de combinatie die een deck sterk maakt. Ik hoop eigenlijk dat het die kant op gaat, waar je bijvoorbeeld ieder met 8 warscrolls speelt, en combinatie geeft je bonussen waardoor een goblin leger tegen Nagash op kan. Dat zou heel mooi zijn IMO.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 jun 2015 13:34

Gratis regels is wel erg prettig :tu:
Dat geeft alvast een positief gevoel, ook al gaat het samen met dat andere nieuws

Geen puntenwaardes is....... vreemd, op zn minst :dunno:

Er zijn meerdere historische wargames die geen puntenwaardes gebruiken.
Die zijn bedoeld om historische veldslagen na te spelen, en de legersamenstelling haal je dan uit de geschiedenisboeken.
Vervolgens is het spelen om te kijken of je het beter/anders kan doen dan je historische voorgangers.
Voor zoiets is het gebrek aan puntenwaarde geen probleem, maar het vereist wel enige planning om een scenario te maken, en (uiteraard) is iedere vorm van 'competitieve' gameplay met zo'n systeem onmogelijk.

Het verlies van toernooi-spel vind ik niet zo'n probleem, ik ben nooit zo'n toernooi speler geweest, maar ook een simpele spelletje op de club word toch wel erg lastig.
Het is bij ons op een donderdagavond natuurlijk niet erg super-competitief, maar je wilt toch wel dat een pot een beetje spannend is, met gelijke win-kans voor beide spelers
Gewoon wat modellen op tafel gooien en wel zien waar het op uit komt kan de eerste paar keer wel, om het spel uit te proberen, maar ik denk dat het toch snel gaat vervelen om alleen maar ongebalanceerde potjes te spelen waarbij 1 speler snel duidelijk in het voordeel is.

Als er een ander balans-systeem aanwezig is, hoeft het misschien geen probleem te zijn, maar iedereen kan toch wel zien dat het aantal modellen totaal geen indicatie van de machtsverhouding is
(10 Chaos Warriors vs 10 Goblins en meer van dat soort voorbeelden, om nog maar te zwijgen over characters)

We hebben nog steeds niet het hele overzicht, dus nog te vroeg voor complete paniek

Een simpele skirmish game met bestaande Warhammer modellen blijft nog steeds aanspreken, dus we wachten rustig af...... :whistle:

Edit:
@Caladai
Zoals ik het begrijp uit de voorgaande quotes is een 'Warscroll' niet meer dan een coole naam voor een blaadje met de stats en regels van een unit/character. Daar kun je niet op balanceren.
Als een Warscroll een formatie is (zeg 20 goblins met Chieftain, of 10 Chaos Warriors bv) zou dat misschien kunnen, maar dat moet nog blijken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Terentius » 30 jun 2015 18:45

Sluit me bij bovenstaande aan. Vreemd allemaal :scratch:

Sprue foto van de gratis mini die je met de White Dwarf krijgt:

[rimg]http://i.imgur.com/2VbxYy1.jpg[/rimg]

[rimg]http://i.imgur.com/IJOgcYd.jpg[/rimg]
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 30 jun 2015 19:02

Veel betere foto's hier, plus alle regels:

http://www.pdf-archive.com/2015/06/30/s ... an0004.pdf

Warscrolls:

[rimg]http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/boss_salvage/scan0005_Page_1_zpseegewp1o.jpg[/rimg]

[rimg]http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/boss_salvage/scan0005_Page_2_zpsywd1mamu.jpg[/rimg]

Geen punten dus.

"A unit of Liberators can have any number of models."
"A unit of Blood Warriors can have any number of models."

Ooeff...

Hier die vliegende dudes nog:

[rimg]http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/boss_salvage/scan0005_Page_3_zpsxtxgj5kb.jpg[/rimg]
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Gotrek » 30 jun 2015 19:54

Of het spel nou goed is of niet, het kan er gewoon niet bij mij in dat ze hiervoor de hele Warhammer wereld aan de kant schuiven. Als ze fantasy zo graag toegankelijker hadden willen maken, dan hadden ze dit er toch gewoon naast kunnen doen?
Blijkbaar spreekt het de 40k spelers wel aan dus ook de winst zie ik nog steeds niet.
Ik hoop dat de scrolls voor al bestaande modellen ook van goede kwaliteit zijn, en niet net zoals we van GW gewend zijn (alleen maar slechter om de verkoop van nieuwe modellen te stimuleren).
Mantic zal dit weekend iig wel feest aan het vieren zijn (en terecht)
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Anatastarte » 30 jun 2015 21:45

Ik denk dat ik echt nog de kat uit de boom kijk totdat er een duidelijk beeld is van dwarfs en brets. Ik ben nog steeds in de war over de 'balance'. Wat weerhoudt mij van het neerzetten van 10 super sterke modellen tegen 3 super zwakke?

Je zult echt heel goed moeten gaan afspreken wat je gaat spelen en hoe dit precies werkt. Hoe vind je als speler de goede balans tussen de verschillende potten die je gaat spelen? Wat is leuk en wat blijft leuk?

:rohan:
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Anatastarte » 30 jun 2015 22:21

https://guerrillaminiaturegames.wordpre ... -thoughts/

Ik zie dat ik hier een antwoord op mijn eigen vragen vind. Er handig artikeltje.
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Skevan » 30 jun 2015 22:30

Jup erg handig. We moeten echt de complete regel set hebben. Dan kun je echt een oordeel vellen. Maar veelbelovend.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jul 2015 10:59

Er druppelt langzaamaan steeds meer informatie naar buiten, maar het blijft vreemd

Balanceren op Warscrolls is dus duidelijk geen optie, want units van 1 Scroll mogen zo groot zijn als je wilt

This is where you get the model-count balance to the game. If you’re ever outnumbered by a third or more at the outset of a game, you can attempt a sudden death victory.

Ik begrijp de bedoeling van die Sudden Death regels: het kleinere leger krijgt een heel specifiek objective waar ze zich op kunnen concentreren, klinkt leuk, maar dat is zo makkelijk te breken.
Die Sudden Death gaat in op model count, wat natuurlijk een vreselijke indicatie is van de machtsverhouding
- Ik heb het 'kleinere' leger, maar dat is wel Nagash met 3 van zn favoriete Vampire Lords
- Ik heb een Skaven leger, ik zet 1000 'oude' punten neer, mijn tegenstander 1500, maar toch krijgt hij een Sudden Death Objective
- Jij hebt het kleinere leger, zeg het equivalent van 600 'oude' punten, dus jij krijgt je Sudden Death Objective. Helaas staat die verstopt achter 60000 punten aan Dwergen

Will the player-base invent systems to monitor ‘fairness’? Of course they will.

Misschien, maar dat zouden we niet hoeven te doen! :angry:
Dat lijkt me toch de taak van de regelschrijvers

Gratis model bij de WD is erg leuk natuurlijk, moet ik wel eerst een WD kopen en dat is heel lang geleden
Wat kost die tegenwoordig?
Ik wil zo'n Sigmarine best s 'in the flesh' zien en kijken wat de mogelijkheden zijn om m wel cool te maken

Die Chaos modellen zien er erg goed uit B)
Als ik iets kan verzinnen waar ik ze voor kan gebruiken zou ik nog in de verleiding kunnen komen :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 01 jul 2015 11:11

Umh... gaat dit niet allemaal over age of Sigmar? En is warhammer Ninth edition niet iets heel anders? :)

Ik volg t niet echt goed moet ik eerlijk zeggen :P
Laatst bijgewerkt door TROLL op 01 jul 2015 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles