AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor Gotrek » 04 jul 2015 01:09

Ze zijn wel erg laat met hun 1 april grap, komt zeker door alle tijd die ze er in hebben gestoken.
Bij Mantic zullen ze nu wel feest aan het vieren zijn.

Voor de rest vind ik het wel een beetje zwakjes met hoe alle modellen gebruikt kunnen worden, en dan gewoon als andere dingen laten gelden.

Ik zal de regels komende paar dagen nog eens een kans geven, maar ik ben er bang voor.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Chris » 04 jul 2015 01:41

Beer n pretzels. Op zich is het best een goeie zet. Er zijn tig concurrenten, die stuk voor stuk een betere regelset hebben. Hoe zorg je dus dat mensen alsnog jouw systeem willen spelen? De modellen zijn nog steeds fantastisch. Dus zet in op 2 verschillende doelen van je systemen. 40k Is voor de de meer competitieve spelers, en fantasy voor mensen die puur fur teh lulz willen spelen. Is dat wat bestaande spelers ervan willen/verwachten? Waarschijnlijk niet. Is het wel een mogelijheid om nieuw bloed erin te krijgen? Zeer zeker.
Kijk bv naar Munchin. Zo unbalanced als de pest, maar ra-zend populair. Het neemt zichzelf absoluut niet serieus, en haakt volledig in op de "heb je er een leuke avond mee?". Geen enkele malloot zal een munchin toernooi houden, maar dat is ook helemaal de opzet niet.
Fantasy is nu munchkin plus in mijn ogen. Of dat een plus of min is ben ik nog niet uit, maar voordeel van de twijfel zullen we maar zeggen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 04 jul 2015 01:50

[quote="vhati"]ik vind het niks die regels, yay voor rp maar dan graag zonder regelvoordeel. Komt op mij over dat ze meer voor de modellen verkoop gaan en het verzamelen, dan de spelregels

Ze proberen duidelijk te maken dat het echt om een "Beer & Pretzels" spel gaat en niet om een competitief toernooispel waar genoeg alternatieven voor zijn. EDIT: Chris = ninja.

Meningen zijn nogal verdeeld over die RP regels. Ik vind ze komisch op papier. In de praktijk zullen ze waarschijnlijk snel hun humor verliezen. Een hoop ervan zijn echter gelimiteerd tot speciale karakters, dus zo vaak hoef je er niet mee te maken te krijgen. Tevens is het forceren van dergelijke regels natuurlijk compleet afhankelijk van jezelf en je tegenstander...

Kan de algemene frustratie overigens wel begrijpen gezien dit gekke spel nu het traditionele Warhammer Fantasy heeft vervangen. Maar ja, Kings of War is een optie inderdaad en de 2de editie regels worden met verdacht goede timing uitgebracht...
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Bobske » 04 jul 2015 08:12

Geef het wat tijd en ik denk dat de gemeenschap wel met een goed systeem zal komen. Persoonlijk vind ik het echt een noodzaak om het spel fatsoenlijk te kunnen spelen. Hoeft van mij niet compleet nauwkeurig te zijn, maar het is erg onhandig als je niet eens weet wat een enigszins eerlijke strijd is.

ik heb al jaren geen eerlijke strijd gehad :harhar:
X-wing: oh maar ik heb dat superschip gekocht en daar zit dit upgrade kaartje bij en nu is mijn schip beter, of mijn schip is gewoon beter qua punten en abilities
Magic the gathering (wacht eens, geen punten), jij koopt een pakje met de rare of mythic die hetzelfde doet als mijn common, alleen goedkoper is om te spelen
Marvel dice heeft dat probleem niet maar dice masters wel als je verschillende sets gaat gebruiken kun je power combo's maken

Heb je ons laatste toernooi gezien, dan weet je waarom we het anders gaan doen.
Het is een beetje als de banken crisis, ja die hadden mij niet zoveel geld moeten lenen... ehm ze hebben het je niet verplicht, je was er zelf bij.
Spelers leggen alles bij GW neer en die kunnen het nooit goed doen, zeker niet omdat ze de grootste zij.
Ik denk echt dat ze hier mee Mantic weg concurerren

Waarom?
Stel alle oude WHFB spelers lopen over naar Mantic.
Wat kopen die, misschien het rulebook maar doe maar een gratis pdf
Gaan die met Mantic mini's spelen en lokken ze zo spelers naar Mantic?
Nee, want in vergelijking met gW mini's zijn die van Mantic duidelijk mindere kwaliteit. En de oude spelers spelen met hun GW poppetjes,
Stel onze club, komt iemand binnen, jonge gast
Gaaf wat spelen jullie
Kings of War
Is dat moeilijk
Nee, regels zijn gratis te downloaden
Mooie figuren en gaaf geschilderd
Oh, die zijn van GW
mmm eens kijken bij gw
die heeft ook een spel met simpele regels
met minder miniaturen die je nodig hebt
en met gavere miniaturen
en je kunt het spelen in hun winkels
en gw kun je krijgen bij eric
wat denk je dat die jonge gast gaat spelen, wie gaat het meeste geld uitgeven

en de "je oude spelers zijn je fans die het promoten" ehm dat is bij mijn werk nu ook belangrijk, je moet fans hebben.
Maar dat zijn de leuke, jonge vlotte gasten die via facebook, twitter etc alles delen.
Niet ons oudjes die in een kelder zitten mokken :whistle:

Ik ben in eider geval heel blij :grijns: dat het beer & pretzels gaat worden :thumbup: :grijns:
En denk dat we het sowieso eens allemaal een aantal keer moeten spelen/uitproberen voordat je een oordeel velt.
For Sigmar!
Nerdrage :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor blaze unlimited » 04 jul 2015 08:59

Beer & Pretzels? Mag dat wel in de kelder? :P
Ik vind het wel een leuk idee al vraag ik me wel af of bijvoorbeeld de normale troops veel speeltijd krijgen zoals mijn zombies als ik ook gewoon een vampire lord op zombie dragon kan spelen.
Dus er zit er maar 1 ding op:
Uitproberen!!!
Legers die ik speel: Dark Angels, Chaos Spacemarines, Blood Angels, Orks, 30k World Eaters
blaze unlimited
Giant with an inferiority complex

Berichtdoor Chris » 04 jul 2015 09:17

Hier moet duidelijk even de knop voor om. Alleen die punten zijn toch wel meh. Want als ik een friendly game afspreek kan ik moeilijk zeggen "Ik neem ongeveer anderhalve koffer mee". Ik denk dat je toch snel "oude"punten af spreekt, en dan nieuwe regels gebruikt. Zou althans mijn neiging zijn.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Anatastarte » 04 jul 2015 09:52

Als het toch beer en pretzels wordt zou het dan geen idee zijn om een volgende keer beer en pretzels mee te nemen? Dan kunnen we kijken of dat beter werkt.

Ik ga het zeker proberen dit. Ziet er vlot uit maar ik krijg er wel een groot boter/kaas/eieren gevoel bij. Ik ben blij dat mijn bret nog mee kunnen doen.
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Gotrek » 04 jul 2015 12:05

[quote="Chris"]Beer n pretzels. Op zich is het best een goeie zet. Er zijn tig concurrenten, die stuk voor stuk een betere regelset hebben. Hoe zorg je dus dat mensen alsnog jouw systeem willen spelen? De modellen zijn nog steeds fantastisch. Dus zet in op 2 verschillende doelen van je systemen. 40k Is voor de de meer competitieve spelers, en fantasy voor mensen die puur fur teh lulz willen spelen.

Ben ik het niet mee eens, Ik vind/vond de regels van GW juist altijd veel uitgebreider (legerlijsten maken is voor mij een groot deel van de fun). De modellen daarintegen zie ik iedere nieuwe uitgave achteruitgaan (mijn mening). Ok kwalitatief staan ze nog steeds ver bovenaan, en ook qua verkrijgbaarheid. En ik vind Mantic modellen er niet uit zien (de meerderheid) maar als die modellen ook beter verkrijgbaar waren dan denk ik dat GW het toch nog een stukje moeilijker gaat krijgen.

Het nieuwe spel is zoals het is, of ik het een keer uit ga proberen weet ik op dit moment nog niet. Als vervanger van WHFB vind ik het iig geen slimme zet. Ok als ze fantasy er niet uit hadden gegooid had dit waarschijnlijk niet zo goed verkocht als nu, maar als ik de reacties zo hier en daar lees zijn het toch vooral de jongere spelers en de 40k spelers die er positief over zijn. Nieuw bloed in fantasy is dan prima, maar ik denk niet dat deze doelgroep anders naar Mantic was over gestapt (ik zie de jonge spelers nog altijd voor 40k kiezen en dat is ook van GW).

De funny regels in het spel krijgen nu wel positieve reacties, en dat snap ik ook wel, maar ik denk dat de meeste dat na 2 keer spelen wel gezien hebben.

Nogmaals, geen probleem met dit spel op zich, wel als vervanger voor fantasy. Ik hoop dat de 8e editie nog even door blijft gaan.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Terentius » 04 jul 2015 13:07

[quote="Bobske"]ik heb al jaren geen eerlijke strijd gehad :harhar:

Hehe :P

Ik zou dan zeggen dat dat te maken heeft met GW's onvermogen om het spel gebalanceerd te maken. Iets wat de gemeenschap beter kan na véél playtesting. Toch waren al die potten die je speelde, zoals ik al zei, enigszins gebalanceerd. Nu kunnen we dat niet eens krijgen, zonder te gokken :o

[quote="Chris"]Ik denk dat je toch snel "oude"punten af spreekt, en dan nieuwe regels gebruikt. Zou althans mijn neiging zijn.

Kwam dit tegen, scheelt me typewerk:

In terms of the arguments around points, what would stop someone using the current point system in 8th to get a balanced match, and yet still use the new war scrolls and rules to play.

The problem with that idea is that the points costs in 8th edition are formulated (however inconsistently) for WHFB. Age of Sigmar is a completely different game. Aspects of it are similar to Warhammer Fantasy, but so much of it has changed, and most critically the units' characteristics and the way they deal damage has changed... and so their WHFB points costs are meaningless in the new game.

Vond dit ook wel een goeie:

Oh goody, games of AoS are going to have all the officially sanctioned "fun" of an office Christmas party.

"New units for Sigmarites here plus a special character. (Archers and a commander of some sort with a pet Demigryph. "

Afbeelding
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Anatastarte » 04 jul 2015 16:44

Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles